سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

چگونگی پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت | راه اندازی سامانه‌ جدید برای پیگیری سود سهام عدالت

با وجود اینکه از ابتدای هفته واریز سود سهام عدالت برای مردم آغاز شده؛ اما این سود هنوز به حساب برخی سهامداران واریز نشده است. این در حالی است که شماره تلفن ۱۵۶۹ ازسوی شرکت سپرده گذاری مرکزی پاسخگو به سهامداران نیست.

چگونگی پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت | راه اندازی سامانه‌ جدید برای پیگیری سود سهام عدالت
کدخبر : 6012
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

سود سهام عدالت در حالی به حساب برخی از سهامداران واریز نشده که سامانه‌های اعلام شده نیز پاسخگوی مردم نیست؛ سخنگوی سهام عدالت با تایید این مساله گفت: مردم صبور باشند و بعد از تعطیلات نوروزی با مراجعه به sejam.ir، sahamedalat.ir یا تماس با شماره ۱۵۶۹ مشکل خود را پیگیری کنند.

سخنگوی سهام عدالت با تایید این موضوع به اقتصاد ۲۴ گفت: دو نکته در این مساله دخیل است؛ نخست اینکه از شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان مسئول اجرای طرح سهام عدالت انتظار می‌رفت که با توجه به حجم مسئولیتی که به این شرکت واگذار شده و پیش بینی حجم مراجعات، سامانه‌های مذکور را ارتقا دهد.

اکبر حیدری با اشاره به اینکه این اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: در روز‌های اخیر مردم هم در مراجعه به سایت و هم در تماس با تلفن ۱۵۶۹ دچار مشکلاتی شدند و این شماره تماس و سامانه‌ها پاسخگوی بسیاری از مردم نبودند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: انتظار ما هم این بوده که این اصلاحات انجام شود و این نقطه نظرات هم به شرکت سپرده گذاری مرکزی منعکس شده است.

حیدری افزود: از طرفی مردم باید بدانند که وقتی عملیات وصول و توزیع سود در حد ۲۹ هزار میلیارد تومان و ۴۹ میلیون مخاطب انجام می‌شود، طبیعی است که مغایرت ها، ایرادات و تاخیراتی در عملیات واریز سود سهام عدالت اتفاق بیفتد.

سود سهام عدالت

سود سهام عدالت نزد شرکت سپرده گذاری محفوظ است

سخنگوی سهام عدالت گفت: سهامداران باید بدانند که ترتیبات تخصیص سود سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد؛ اما این در حالی است که بسیاری از هموطنان فکر می‌کنند که اگر عدم واریز سود سهام را در بازه زمانی کوتاهی پیگیری نکنند، حقشان از بین می‌رود در حالی که فرایند سود سهام عدالت مثل سود سایر سهام بازار سرمایه حتی اگر ۱۰ سال هم نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی بماند، محفوظ است و به محض مراجعه فرد و رفع اشکالاتی که ممکن است داشته باشد باید به او پرداخت شود.

حیدری ادامه داد: به همین دلیل این کار محدودیت زمانی ندارد و سود سهام سوخت نمی‌شود. توصیه ما به همه افرادی که اشکالی در وصول سودشان داشتند این بوده که اجازه بدهند چند روز از این فرایند بگذرد، زیرا بسیاری از مواردی که در این چند روزه رخ داده خود به خود بر اثر مرور زمان حل شده به دلیل اینکه بانک خود مغایرتی داشته یا تاخیر در واریز سود انجام شده، یا سیستم‌ها دچار باگ شده و باید چند روزی بگذرد تا به تدریج این اشکالات برطرف شود.

سخنگوی سهام عدالت به اقتصاد ۲۴ گفت: تاکید ما این است که حتما باید شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان مسئول و کارگزار توزیع سود سهام عدالت سامانه‌های خود را هرچه زودتر ارتقا دهد. البته این شرکت متعهد شده که این کار را بکند.

حیدری ادامه داد: در عین حال از مردم هم می‌خواهیم که کمی صبوری کنند و اجازه دهند این روز‌های پایانی سال که طبعا به طور طبیعی حجم تراکنش‌های بانکی به شدت افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند هم زمانی توزیع سود با این موضوع موجب برخی از تاخیرات و اشکالات باشد، بگذرد و سهامداران بعد از تعطیلات نوروزی می‌توانند مشکل خود را پیگیری کنند. حتما تا آن زمان سامانه‌های بهتری هم اضافه می‌کنیم که مشکل مردم را حل کنند.

سخنگوی سهام عدالت با اشاره به اینکه هیچ مراجعه حضوری برای عدم واریز سود سهام عدالت به هیچ مکانی منجر به اتخاذ تصمیم نخواهد شد، گفت: براساس مصوبات ستاد کرونا تمام سیستم‌های اعلام و رفع اشکال در سهام عدالت غیرحضوری، سامانه‌ای و تلفنی است. بعضا مشاهده شد که بعضی از دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت‌ها متاسفانه به جای اینکه به مردم اعلام کنند که این خدمات غیرحضوری است و نیاز به مراجعه به جای خاصی ندارد تبلیغاتی کردند که در صورت مراجعه به آن‌ها مساله حل می‌شود.

حیدری ادامه داد: در مراجعه به دفاتر پیشخوان و کافی نت‌ها فقط مبالغی توسط مردم پرداخت شده، اما نتیجه‌ای هم نگرفته اند. مردم می‌توانند با تلفن ۱۵۶۹ و مراجعه به سامانه‌های sejam.ir، sahamedalat.ir مشکل خود را حل کنند. حجم مراجعات به این سامانه‌ها در حال حاضر بالاست و این مساله باعث می‌شود اشکالاتی ایجاد شود. اگر مردم صبوری کنند این مشکلات در چند روز آینده حل خواهد شد و سامانه پاسخگو حتی در ایام تعطیلات نیز پاسخگو خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه