سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

خبر مهم برای جاماندگان سود سهام عدالت | شماره شبا ویرایش کنید سود سهام عدالت بگیرید

نحوه ویرایش شماره شبا سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت اعلام شد.

خبر مهم برای جاماندگان سود سهام عدالت | شماره شبا ویرایش کنید سود سهام عدالت بگیرید
کدخبر : 5957
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

دارندگان سهام عدالتی که سود خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با اصلاح شماره شبای خود، در مرحله بعدی سود سنوات قبل خود را یکجا دریافت کنند.

افراد برای ویرایش شماره شبای خود می‌توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه و گزینه ویرایش را کلیک کنند. در این قسمت گزینه ویرایش شماره حساب بانکی، ویرایش شماره موبایل و اطلاعات شخصی وجود دارد که افراد می‌توانند گزینه ویرایش شماره حساب را انتخاب بعد از تغییر گزینه تایید نهایی را کلیک کنند.

بعد از فرآیند نیز یک پیامک تایید برای فرد ارسال می‌شود در رابطه با سجام نیز در بخش سمت راست یک گزینه ویراش اطلاعات وجود دارد که سهامداران می‌توانند اطلاعات خود را در آن قسمت ویرایش کنند.

علت واریز نشدن سود برخی سهامداران عدالت 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص عدم دریافت سود سهام عدالت برخی افراد گفت: یک علت عدم دریافت سود می‌تواند این باشد که حساب دریافت سود مسدود شده باشد، اگر افرادی سود را دریافت نکردند با شرکت سپرده گذاری سهام عدالت تماس (شماره ۱۵۶۹) بگیرند.

مجید عشقی در نخستین جلسه تقدیر از ناشران برتر بازار سرمایه  در خصوص عدم دریافت سود سهام عدالت برخی افراد گفت: یک علت عدم دریافت سود می‌تواند این باشد که حساب دریافت سود مسدود شده باشد، اگر افرادی سود را دریافت نکردند با شرکت سپرده گذاری سهام عدالت تماس (شماره ۱۵۶۹) بگیرند و اطلاعات حساب خود را به روز کنند، ضمن اینکه ممکن است در برخی موارد بانک به دلیل بدهی یا موارد دیگر نسبت به کسر سود سهام اقدام کرده باشد.

وی افزود: قطعا چند روز طول می‌کشد تا بانک‌ها به ما اعلام کنند که تعداد بازگشتی ها چقدر بوده است و به محض مشخص شدن این مساله با ارسال پیامک به سهام‌داران اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

عشقی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۲۸۰ شرکت سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند، گفت: از سال آینده همه شرکت‌ها سود خود را از طریق سجام پرداخت خواهد شد.

وی افزود: وقتی گزارش‌های شرکت‌ها و اتفاقات سال گذشته بررسی شد، ما تلاش کردیم تا به بحث تشویق عملکرد شرکت‌ها در افشای اطلاعات بپردازیم. معمولا بحث تنبیه در این زمینه وجود دارد اما شرکت‌های زیادی نیز وجود دارند که عملکرد خوبی در این زمینه داشتند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: در چند سال گذشته ما به صورت مستمر یک روند مناسب را داشتیم و تاخیر افشای اطلاعات بسیار کمتر شده است. تاخیرها از بالای ۱۰ روز به یک روز رسیده است. بحث پرداخت سود از جمله معیارهای انتخاب ناشران برتر بوده است. بحث سود شرکت ها امروز به دلیل افزایش تعداد سهام‌داران به یک مشکل تبدیل شده است.

عشقی ادامه داد: با تلاشی که از سال گذشته انجام شد، سامانه‌ها آماده شد و حدود ۲۸۰ نفر از شرکت‌ها سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند. ضمن اینکه سود سهام عدالت نیز از این طریق انجام شد. برای سال آینده همه ناشران سود را از طریق سجام انجام خواهند داد. با این روند وجوه بیش از یکی دو روز باقی نمی‌ماند و مستقیم به حساب سهام‌داران واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدوار هستیم و با تلاش شرکت‌ها و بهبود وضعیت کلی اقتصاد تولید شرکت‌ها در سال آینده افزایش یابد. 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: میز صنعت اخیرا در سازمان بورس تشکیل شده است و از سال آینده فعال‌تر خواهد شد تا مشکلات هر صنعت با جزییات مشخص شود و سپس به نهادهای دیگر اعلام شود تا مشکلات صنایع کاهش پیدا کند. صنایعی وجود دارند که همچنان قیمت‌گذاری دستوری در آنها وجود دارد. تلاش داریم تا این مشکلات را تا حد امکان پیگیری و رفع کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه