یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

عیدانه رییس جمهوری به کسانی که سهام عدالت ندارند | خبر خوش وزیر به جاماندگان یارانه جدید نوروز

وزیر کار گفت: بر اساس تصمیم دولت، حدود ۲۶ میلیون نفر از مشمولان طرح یارانه معیشتی که سهام عدالت نداشته اند و سود آن را دریافت نکرده اند، مشمول پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومانی شدند.

 عیدانه رییس جمهوری به کسانی که سهام عدالت ندارند | خبر خوش وزیر به جاماندگان یارانه جدید نوروز
کدخبر : 6008
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین عملی نشد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

حجت عبدالملکی گفت: بخشی از این افراد مشمول یارانه معیشتی که مربوط به 60 میلیون نفر است،  سهام عدالت دارند و در روزهای اخیر سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شده است.

وی افزود،  26 میلیون نفر از این 60 میلیون نفر سهام عدالت ندارند، به ازای هر نفر از این 26 میلیون نفر 150 هزار تومان به عنوان عیدی به حساب سرپرست خانواده واریز شد.

گفتنی است، ساعت 24  بیست و پنجم اسفند ماه یارانه یک میلیون و 500 هزار ریالی کمک معیشت عید نوروز به حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی شده واریز شد. این مبلغ به مناسبت فرارسیدن عید نوروز به حساب سرپرستان بیش از 12 میلیون و 358 هزار خانوار شناسایی شده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی که غالبا از دهک های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده اند، واریز گشت.

در اجرای سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت دولت سیزدهم از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و اجرای برنامه های کاهش فقر مطلق درجامعه و به جهت حمایت و حل مشکلات معیشتی خانوارهای فاقد یا با درامد کم این اقدام صورت گرفته است.

یارانه جدید

یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد. اما بسیاری از مشمولان یارانه نگرفته‌اند آیا واریز یارانه نوروز ادامه دارد؟

به نظر می‌رسد که لیست مشمولان یارانه نوروز بسته شده و تغییری در لیست ایجاد نمی‌شود. یعنی خانوارهایی که شامل یارانه نوروز نشده‌اند، نباید انتظار واریز یارانه در روزهای بعد را داشته باشند. چون این یارانه به برخی از افراد دهک یک تا چهار و برخی از مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است. پس همه این افراد مشمول یارانه نیستند.

اما برخی از خانوارهای چهار نفره در حالی که باید ۶۰۰ هزار تومان یارانه نوروز می‌‌گرفتند، تنها ۱۵۰ یا ۳۰۰ هزار تومان یارانه گرفته‌اند. آیا ممکن است واریزی یارانه این خانوارها تکمیل شود؟

هنوز هیچ‌کدام از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار توضیحی درباره ادامه داشتن واریزی‌ها ارائه نکرده است. بنابراین نمی‌توان گفت واریزی‌ها ادامه دارد یا نه.

اما می‌توان در توضیح این سوال به تجربه واریز یارانه ۲۲ بهمن اشاره کرد. یارانه ۲۲ بهمن در شرایطی واریز شد که برخی از بانک‌ها یارانه مشمولان را با تاخیر واریز کردند. پیگیری‌ها هم نشان می‌داد که برخی از بانک‌ها این واریزی را با تاخیر انجام داده‌اند.

بنابراین این بار هم ممکن است برخی از بانک‌ها هنوز یارانه را واریز نکرده باشند و تا پایان ساعت اداری امروز ۲۶ اسفند ماه واریزی‌ها ادامه داشته باشد. بنابراین کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند  صبر کنند.

 هرچند پیش از این اعلام شده بود مشمولان یارانه نوروز ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند اما اولین گزارش‌های مردمی حاکی از این است که گویا مبلغ یارانه این میزان نبوده است.

یارانه جدید

درباره جزئیات یارانه ۱۵۰ هزار تومانی اشاره شده بود مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

اما در عمل به نظر می‌رسد مبلغ واریزی برای برخی کمتر از مبلغ اعلام شده بوده است.

با این روند به نظر می‌رسد علت واریز یارانه کمتر از میزان اعلام شده به همان مولفه‌های مورد اشاره برگردد.هرچند تاکنون هیچ نهاد رسمی توضیحی نداده اما احتمال دارد به دلیل اینکه تعدادی از اعضای خانوار سهام عدالت داشته‌اند یا مشغول به کار هستند و برای آنها بیمه رد می‌شود مبلغ به صورت کامل واریز نشده باشد.

یارانه ۱۵۰ هزار تومانی برای بیش از ۱۲ میلیون سرپرست خانوار پرداخت شد.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد یارانه کمک معیشت عید نوروز به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به حساب ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار سرپرست خانوار واریز شد.

 با دستور رئیس جمهور ساعت ۲۴ ۲۵ اسفند یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشت  به مناسبت فرارسیدن عید نوروز به حساب بیش از ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر از سرپرستان شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز کرد.

این افراد غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده اند.

در اجرای سیاست‌های کوتاه مدت و بلند مدت دولت سیزدهم از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و اجرای برنامه‌های کاهش فقر مطلق درجامعه و به جهت حمایت و حل مشکلات معیشتی خانوار‌های فاقد یا با درامد کم این اقدام صورت گرفته است.

دولت سیزدهم در بهمن امسال و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز مبلغ صد هزار تومان به ازای هر نفر به اقشار آسیب پذیر که شامل دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور بود، پرداخت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه