بیمه بازنشستگان بی اثر تر از همیشه | بیمه بازنشستگان ناقص شد!

عیوضی، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: اجرای نسخه نویسی الکترونیک بسیار مطلوب است و مزایای خوبی برای مردم دارد اما از آنجایی که زیر ساختها به طور کامل مهیا نشده است مشکلاتی برای بیمه شدگان و بازنشستگان به وجود آورده است.

بیمه بازنشستگان بی اثر تر از همیشه | بیمه بازنشستگان ناقص شد!
کدخبر : 5864
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح تکمیلی بیمه بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه بازنشستگان از کارایی لازم برخوردار نیست. در ادامه به آخرین خبر از بیمه بازنشستگان می پردازیم.

بیمه بازنشستگان

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت:پوشش بیمه‌ای ناقص داروها، کمر بازنشستگان را خم کرده است.

وی با اشاره به بخشی از مشکلات طرح نسخه نویسی الکترونیک، ادامه داد: از آنجایی که پرداختها به داروخانه و پزشکان با تأخیر همراه است، پزشکان ترجیح می دهند داروها را با نسخه های آزاد بنویسند.

سلطانی، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران نیز در این نشست، خاطرنشان کرد: ما بازنشستگان غالبا اقشار سالمند و بیمار هستیم اما می بینیم که خدمات درمانی و دارویی ارائه شده به ما مطلوب واقع نیست، از طرفی دیگر هم می بینیم تمام داروها با پوشش بیمه ای محاسبه نخواهند شد.

سلطانی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای ناقص داروها، کمر بازنشستگان را خم کرده است، خاطرنشان کرد: هزینه درمان مردم و بازنشسته ها افزایش یافته است چرا که برخی داروها با نرخ آزاد محاسبه می‌شوند، این در حالی است ما که سالها حق بیمه را پرداخت کرده ایم و امروز باید تعهدات کامل درمانی از ما انجام شود.

بیمه بازنشستگان

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز آزمایشی طرح نظام مراقبت مدیریت شده (Managed Care) ارائه خدمات مشاوره برای آن دسته از مشترکان این صندوق که درخواست عمل جراحی آب مروارید دارند، خبر داد.

محمود مرتضایی‌فرد، گفت: با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه‌های نامتعارف ناشی از عمل جراحی کاتاراکت (آب مروارید) و همچنین کمک به انتخاب مرکز درمانی و پزشک معالج با هزینه کمتر و با کیفیت بالاتر، صندوق در نظر دارد در استان تهران به صورت آزمایشی نسبت به انجام مشاوره و هدایت افرادی که عمل جراحی آب مروارید چشم به آنها پیشنهاد شده و خودشان هم تمایل به بررسی و مشاوره بیشتر در این خصوص دارند، اقدام کند.

وی تصریح کرد: این خدمات به صورت پیشنهاد و مشاوره به مشترکان صندوق است و گزینه های بیشتری برای انتخاب به افراد ارائه می کند که در صورت تمایل می توانند از مشاوره تلفنی یا حضوری چشم پزشکان همکار این طرح استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری  افزود: از مزایای این طرح می توان به فراهم شدن زمینه بررسی و تشخیص رایگان و هدایت متقاضیان به مراکز طرف قرارداد با صرف وقت و هزینه منطقی تر و کاهش سهم پرداخت بیمار اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مشاوره‌ها به صورت کاملا رایگان به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش بیمه خسارت درمان صندوق بازنشستگی کشوری ارائه می‌شود، اعلام کرد: این عزیزان برای استفاده از این خدمات مشاوره، می‌توانند از طریق شماره تماس ۷۵۰۱۳ با پزشک مستقر در مرکز پاسخگویی شرکت آتیه‌سازان حافظ ارتباط برقرار کنند.

 بیش از ۱.۵ میلیون نفر بازنشسته دستگاه های دولتی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه ای کشور پس از سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و در مقابل حدود یک میلیون نفر شاغل نیز کسورپرداز این صندوق هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه