سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

تازه ترین جزییات از واریز سود سهام عدالت

​محسن خدابخش ، در مورد اینکه آخرین وضعیت دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر به کجا رسید، گفت:‌ بعد از خبر بدعهدی برخی شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت،‌ شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس سود سهام عدالت را واریز کرد و شرکت مپنا هم امروز سود خود را واریز کرد.

تازه ترین جزییات از واریز سود سهام عدالت
کدخبر : 5706
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

 

عضو هیات مدیره سازمان بورس با بیان اینکه هنوز برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت:‌تمام تلاش ما این است که سود سهام عدالت را در 21 اسفند برای سهامداران واریز کنیم.

 

وی افزود: همچنین شرکت فولاد خوزستان هم سود سهام عدالت را واریز کرده است. در حال حاضر دو شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان هیچ گونه سودی از عملکرد سال 99 برای سهام عدالت واریز نکرده‌اند.بقیه شرکت‌ها هم قول داده‌اند تا آخر هفته سود سهام عدالت خود را واریز کنند.

وی افزود: امسال به احتمال قوی پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 یک مرحله‌ای خواهد بود، مگر اینکه مخابرات مانند سال گذشته سود خود را واریز نکند.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس در مورد پرونده قضایی علیه مخابرات گفت:‌در این زمینه پرونده قضایی علیه شرکت مخابرات هم از طرف سازمان بورس در هیأت داوری و هم از طرف سازمان خصوصی‌سازی در مرجع قضایی تشکیل شده که در حال رسیدگی است و باید سود مردم را که شامل حدود 50 میلیون سهامدار عدالت است، را به موقع واریز کنند.

خدابخش با تأکید بر اینکه سود سهام عدالت حق‌الناس است گفت: حتی تأخیر در پرداخت سود سهام مردم هم جایز نیست، اگر همه شرکت‌ها سود خود را به موقع داده بودند، ما امروز هم این سودها را برای سهامداران عدالت واریز می‌کردیم.

وی تأکید کرد: نیازی نیست سرمایه‌داران عدالت کاری انجام دهند هر کسی در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، یا کسانی که قبلا در سامانه سازمان خصوصی‌سازی شماره شبا اعلام کرده بودند، سود آنها واریز می‌شود.

خدابخش گفت:امیدواریم همان گونه که شرکت‌ها قول داده‌اند تا آخر هفته جاری سود سهام عدالت را واریز کنند تا بعد از تجمیع به صورت یکجا به حساب 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

وی این را هم گفت: کل مبلغ سود سهام عدالت امسال 29 هزار میلیارد تومان است سال گذشته این رقم 9 هزار میلیارد تومان بود که در واقع سه برابر شده است.

سود سهام عدالت

احسان خاندوزی در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند ماه به حساب افراد واریز می شود، البته نارضایتی هایی نیز در خصوص درج اطلاعات و سود سهام عدالت وجود داشت که امیدوارم با واریز سود مشکلات مردم در این حوزه رفع شود.

وزیر اقتصاد و دارایی از واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند ماه جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه امیدوارم در شهریورماه سال ۱۴۰۱ بتوانیم طرح منطقه آزاد را به صورت رسمی کلید بزنیم، افزود: تصویب طرح جامع منطقه آزاد باید تا شهریور ماه انجام شود، اخیراً اعتبار 50 میلیارد تومانی برای هفت منطقه آزاد جدید در دولت تصویب شد که یک هفتم از اعتبار تعیین شده مربوط به منطقه آزاد اینچه برون است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به واردات کالاهای اساسی به استان گلستان، یادآور شد: طبق هماهنگی های انجام شده واردات کالاهای اساسی از فروردین‌ماه واردات کالاهای اساسی به سه استان شمالی از مسیر کشورهای سی.آی.اس تامین می شود و افزایش ظرفیت گمرکی و ترانزیتی در این منطقه انجام خواهد شد.

خاندوزی با بیان اینکه شاخص وصل مالیاتی در استان گلستان مطلوب است، بیان کرد: گلستان استانی بر پایه کشاورزی است و خوشبختانه فرار مالیاتی در این استان بسیار پایین است.

وی به وضعیت  کارکنان موسسه مالی اعتباری کاسپین اشاره کرد و گفت: اولویت جذب کارکنان بانک‌ هایی که متقاضی استخدام نیرو هستند به کارگیری کارکنان موسسه کاسپین خواهد بود و این تغییر در ماه‌های آینده در شبکه بانکی انجام می شود.

برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس این است که حدود ۵۵٠ هزار تومان سود به ازای هر یک از دارندگان سهام عدالت و تا قبل از پایان سال ١۴٠٠ پرداخت شود.

در بهمن‌ماه امسال تصمیم‌گیری‌های مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ در جلسه شورای عالی بورس انجام و «سید احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد نیز در سخنانی در پایان همان جلسه اعلام کرده بود که مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١۴٠٠ برگزار شد، اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه