سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

صف جدید برای دریافت سود سهام عدالت |‌ اولیت و زمان پرداخت اعلام شد

اکبر حیدری با اشاره به نزدیک شدن به موعد پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ اظهار کرد: در بازه هایی که رویدادی در مورد سهام عدالت رخ می دهد بازار شایعات هم داغ می شود. فرایندی که در حال حاضر در حال وقوع است توزیع سود برای افرادی است که به عنوان سهامدار شناسایی شده اند.

صف جدید برای دریافت سود سهام عدالت |‌ اولیت و زمان پرداخت اعلام شد
کدخبر : 5338
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

سخنگوی سهام عدالت با تأکید بر اینکه فرایند واریز سود سهام عدالت غیرحضوری خواهد بود، گفت: مردم نیاز نیست نه برای دریافت سود و نه برای ثبت نام سهام عدالت مراجعه حضوری داشته باشند.

اکبر حیدری با اشاره به نزدیک شدن به موعد پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ اظهار کرد: در بازه هایی که رویدادی در مورد سهام عدالت رخ می دهد بازار شایعات هم داغ می شود. فرایندی که در حال حاضر در حال وقوع است توزیع سود برای افرادی است که به عنوان سهامدار شناسایی شده اند.

وی با تأکید بر اینکه مشمولان برای دریافت سود سهام خود نیاز به مراجعه حضوری ندارد، توضیح داد: فرایند پرداخت سود سال ۱۳۹۹ هم مانند سال های قبل صورت می گیرد.

سخنگوی سهام عدالت در ادامه با اشاره به جاماندگان سهام عدالت هم اظهار کرد: در مورد این موضوع دولت و مجلس باید به نظر مشترکی برسند و سپس لایحه به تصویب مجلس برسد. برای این منظور هم دهک های درآمدی سال هاست شناسایی شده و اگر قرار باشد پس از تصویب لایحه به کسی سهام عدالت تعلق بگیرد این فرایند هم غیرحضوری خواهد بود و نیازی نیست که افراد به نهادی مراجعه کنند.

حیدری ادامه داد: مردم برای دریافت اطلاعات موثق فقط به رسانه ملی و خبرگزاری ها اتکا کنند و فریب شایعات مختلف را نخورند.

سود سهام عدالت

برآورد زمانی این است که در دهه سوم اسفند می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به این که سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی برای سال ۹۹ حدود ۵۵۰ هزار تومان است گفت: برآورد زمانی ما این است که در دهه سوم اسفند می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با اشاره به اینکه سود سهام عدالت جاماندگان سال ۹۸ همراه با سود سال ۹۹ پرداخت می‌شود، گفت: سود منتهی به اسفند ۹۹ مشمولانی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارند، حدود ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود که به حساب مشمولان واریز می شود.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر همه سود‌ها یک جا پرداخت شود، افزود: برآورد زمانی ما این است که در دهه سوم اسفند می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد.

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۹۸ همراه با سود سال ۹۹ پرداخت می‌شود

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به جزییات سود سال ۹۹ سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات قادر به دریافت سود سال ۹۸ سهام عدالت نبودند، این سود در اسفند ماه امسال همراه با سود سال ۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.

پرداخت سود سهام عدالت به حساب مشمولان این سهام در اسفند ماه از جمله اتفاقات مثبتی تلقی می‌شود که از ۵ سال گذشته آغاز شد و امسال هم با نزدیک شدن به ماه پایانی سال، سهامداران به رسم سال‌های گذشته در انتظار تعیین تکلیف و اعلام جزییاتی دقیق از این پرداختی هستند.

به دنبال پیگیری سهامداران، در چند روز گذشته رقم سود پرداختی سال ۹۹ سهام عدالت از سوی وزیر اقتصاد و دارایی و نیز رییس سازمان خصوصی سازی اعلام شد که براساس صحبت‌های انجام شده قرار است این واریزی تا پایان اسفند ماه انجام شود.

همچنین اعداد اعلام شده برای پرداختی سود سال ٩٩ سهام عدالت نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به سود سال‌های گذشته است و این امر توانست نقطه امیدی را در میان مشمولان این سهام که اکثر آنها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، ایجادکند.

محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با ارائه توضیحاتی دقیق از جزییات واریزی سود سال ۹۹ سهام عدالت، ابهامات ایجاد شده در این زمینه را برطرف و اطلاعات دقیقی را در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار داده است.

وی در مورد سود سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت گفت: براساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالتی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارد، مبلغی بیش از ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود.

نکته حائز اهمیت این است که اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر در زمان مقرر مبالغ سودهای خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند، سودها تا پایان امسال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده‌اند و به همین علت مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر می شود اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت.

باغستانی در پاسخ به سوالی مبنی بر واریز سود سهام عدالت از اول اسفندماه به حساب دارندگان منتشر شد که امیدواری های زیادی را در بین سهامداران برای انجام این واریزی در هفته آینده ایجاد کرده است، آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟گفت: چنین صحبتی نمی تواند درست باشد، زیرا شرکت‌ها تا اوایل اسفندماه فرصت دارند سود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کنند؛ اما تاکنون فقط ۶ شرکت از این ۳۶ شرکت سود سهامداران را به حساب این شرکت واریز کرده‌اند.

امیدواریم سایر شرکت‌ها هر چه سریعتر بتوانند سود سهامداران را پرداخت کنند، در مجموع برآورد زمانی ما این است که در بهترین حالت در دهه سوم اسفند ماه می‌توان سود را به حساب مشمولان سهام عدالت واریز کرد.

سال گذشته به دلیل عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهامداران در ۲ مرحله پرداخت شد اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر همه سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

وی در موردتعیین تکلیف افرادی که سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت نکرده‌اند گفت: براساس آخرین آمارها، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار مشمول سهام عدالت نتوانسته‌اند سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند که شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی بودند که باعث شد تا برخی از سهامداران قادر به دریافت سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت خود نباشند.

این افراد می‌توانند از ۲ طریق شماره شبای معتبر خود را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت‌نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir)  و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، از جمله روش‌هایی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین همه سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

براساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار بر این است تا سود سهام این افراد را به همراه سود سال ١٣٩٩ به صورت یکجا به حساب آنها واریز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه