سهام عدالت | فروش سهام عدالت | سود سهام عدالت

سهامداران عدالت پولدار می‌شوند | سود سهام عدالت ۹۹ کی پرداخت می‌شود؟

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به این که سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی برای سال ۹۹ حدود ۵۵۰ هزار تومان است گفت: برآورد زمانی ما این است که در دهه سوم اسفند می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد.

سهامداران عدالت پولدار می‌شوند | سود سهام عدالت ۹۹ کی پرداخت می‌شود؟
کدخبر : 5318
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با اشاره به اینکه سود سهام عدالت جاماندگان سال ۹۸همراه با سود سال ۹۹پرداخت می‌شود، گفت: سود منتهی به اسفند ۹۹مشمولانی که ۵۳۲هزار تومان در سبد سهام خود دارند، حدود ۵۵۰هزار تومان خواهد بود که به حساب مشمولان واریز می شود.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر همه سود‌ها یک جا پرداخت شود، افزود: برآورد زمانی ما این است که در دهه سوم اسفند می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد.

کلیک کنید: خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت جاماندگان

بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود. بر این اساس اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

در این راستا تعداد متوفیان مشمولان سهام عدالت حدود سه میلیون نفر است و سود سهام عدالت قطعا به این افراد هم تعلق میگیرد. وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

در این راستا، تابستان سال جاری بود که حسین قشمی، مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود که با برگزاری جلسات متعدد همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و واحد فناوری اطلاعات شرکت، سامانه ای جهت انتقال سهام افراد فوت شده به وارثان آنان ایجاد خواهد شد.

برای ایجاد این سامانه، جلسات متعددی با همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و همکاران واحد فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد تا اطلاعات موجود متوفیان چه از جهت میزان سهام عدالت چه از جهت تعداد وراث در این سامانه ثبت و ضبط شود تا درصدی که وارثان از سهام ارث می برند مشخص شود.

فرادی که سود سهام عدالت سال ۹۸ را دریافت نکرده اند می‌توانند از دو طریق شماره شبای معتبر خود را ثبت کنند.

مشمولان سهام عدالتی که هنوز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ خود را ردیافت نکرده اند، با ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان(sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir میتوانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه