وام بازنشستگان | وام بازنشستگان بدون ضامن

وعده خیالی برای وام بازنشستگان |‌ کدام بازنشسته وام 100 میلیونی میگیرد؟

عباسعلی صفری (دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان) با انتقاد از وعده‌های غیر عملی برخی دولتمردان در دوره‌های مختلف گفت: مدت‌هاست وعده دادن‌ها به ابزاری برای دولتمردان تبدیل شده، در حالیکه بهتر بود آنچه در توان داشتند و امکان و زیرساخت آن فراهم بود، مطرح می‌کردند.

وعده خیالی برای وام بازنشستگان |‌ کدام بازنشسته وام 100 میلیونی میگیرد؟
کدخبر : 5335
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان کشوری از ۱۰ به ۱۲ میلیون تومان برای ۳۰۰ هزار نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر۱۲ میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

وام بازنشستگان

شما شرایط دریافت وام را ندارید؛ حقوق شما برای دریافت وام کافی نیست؛ با توجه به سن، شما امکان دریافت تسهیلات را ندارید؛ شما قبلا از تسهیلات استفاده کردید؛ این بانک، تسهیلات بدون ضامن نمی دهد. این‌ها جملاتی است که احتمالا افراد زیادی هنگامی که به بانک برای دریافت تسهیلات بدون ضامن مراجعه کردند با آن‌ روبرو شده‌اند.

 وام بدون ضامن اگرچه فرآیند دریافت وام را تا حدودی تسهیل کرده اما شاید آنگونه که همه فکر می کنند این وام به همه افراد تعلق نمی گیرد. این موضوع به ویژه برای بازنشستگان مشخص‌تر است. شرایط دریافت این وام به گونه ای است که عملاً بسیاری از بازنشستگان مشمول این طرح نمی شوند.

عباسعلی صفری (دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان) با انتقاد از وعده‌های غیر عملی برخی دولتمردان در دوره‌های مختلف  گفت: مدت‌هاست وعده دادن‌ها به ابزاری برای دولتمردان تبدیل شده، در حالیکه بهتر بود آنچه در توان داشتند و امکان و زیرساخت آن فراهم بود، مطرح می‌کردند. 

وی با هشدار نسبت به اینکه دادن وعده‌های بدون پشتوانه و بدون زیرساخت، تبعات خطرناکی برای نظام دارد، گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که اعتماد مردم سرمایه نظام است و در اولین دیدار کابینه سیزدهم تاکید کردند که باید اعتماد مردم بازگردد، اما هنگامی که مسئولان وعده‌های بدون پشتوانه می‌دهند و جامعه را سرخورده می‌کنند، نه تنها اعتماد عمومی که از وعده‌های گذشته آسیب دیده، احیا نمی‌شود بلکه بیشتر از گذشته خدشه‌دار می‌شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان با اعلام اینکه از هنگام اعلام پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون نیاز به ضامن به همه مردم، روزانه تعداد زیادی از کارگر برای دریافت وام به خانه کارگر مراجعه می‌کنند و دست خالی باز می‌گردند، گفت: وقتی مردم به بانک مراجعه می‌کنند و به گمان اینکه می‌توانند تنها با یک درخواست ساده، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند، اما با موانع و مشکلات مطرح شده از سوی روسای بانک‌ها روبه رو می‌شوند، به این نتیجه می‌رسند که اظهارات مسئولان مانند وعده پرداخت وام، بدون پشتوانه و بدون ضمانت اجرایی است. 

وی با تاکید بر اینکه قبل از آنکه دولت سیزدهم وعده پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به همه مردم را بدهد، بهتر بود بخشنامه شفاف و روشنی در این مورد صادر می‌کرد، گفت: اگر از همان روز اول دولت اعلام می‌کرد که برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومانی، باید ۱۰۰ میلیون تومان در بانک به مدت چندین ماه سپرده‌گذاری شود و محدودیت‌ها و موانع دیگر را مطرح می‌کرد، بهتر از این بود که مردم را در بانک‌ها سرگردان کنند. 

وام بازنشستگان

صفری با اعلام اینکه کارگری که در ماه ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، از کجا می‌تواند ۱۰۰ میلیون تومان پس‌انداز داشته باشد و آن را ۶ ماه در بانک سپرده‌گذاری کند تا بتواند ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد، گفت: دولتمردان مسایلی مطرح می‌کنند که امکان اجرای آن برای دهک‌های پایین جامعه که نیازمندان واقعی دریافت وام هستند، وجود ندارد. 

وی با اعلام اینکه بسیاری از کارگران و بازنشستگان مستأجر هستند و دل به دریافت این وام‌ها بسته‌اند، گفت: متاسفانه وقتی کارگران و بازنشستگان برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند و تازه متوجه غیرواقعی بودن وعده پرداخت وام می‌شوند، این رفتار دولت باعث سرگردانی کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه می‌شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر کردستان با تاکید بر اینکه بخشی از دهک‌های پایین جامعه، کارگران و بازنشستگان به این دلخوش بودند که با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌توانند پول پیش برای اجاره خانه را بیشتر کنند، گفت: مستاجران سعی داشتند با دریافت وام و دادن به عنوان پیش کرایه، آنچه ماهیانه به عنوان کرایه می‌پردازند، در قالب پرداخت اقساط وام ذخیره کنند، اما سرخورده شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز عمر دولت سیزدهم به ۷ ماه نرسیده که دهک‌های پایین جامعه به ویژه کارگران و بازنشستگان نسبت به وعده‌های دولتمردان ناامید شده‌اند، گفت: بیشتر مردم گمان می‌کنند تمامی وعده‌های دولت مانند وعده پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون پشتوانه، غیر قابل اجراست.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه