حمایت لبنان از گفتگوی ایران و عربستان

رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی در افتتاحیه نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی از تلاش‌ها برای گفتگو میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

حمایت لبنان از گفتگوی ایران و عربستان
کدخبر : 5311
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات شفاف در زمان مقرر، تاکید کرد از تلاش‌ها برای گفتگوی میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم.

به گزارش النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی در افتتاحیه نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرد لبنان و مردم این کشور کمتر از سه ماه تا انتخابات پارلمانی فاصله دارند. دولت لبنان به برگزاری انتخابات و تحقق آن با شفافیت کامل و به دور از هر گونه فشار پایبند است و هر تلاشی را برای تعویق انداختن زمان برگزاری آن رد می‌کند و از اتحادیه پارلمان‌های کشور‌های عربی می‌خواهد از طریق کمیته‌ای که برای نظارت بر روند انتخابات تشکیل می‌دهد مشارکت کند.

بری  از موضع پارلمانی و سیاسی خود بر تمایل لبنان به ایجاد بهترین روابط با همه برادران عرب خود بر اساس احترام متقابل به استقلال و حاکمیت کشور‌ها و امنیت و ثبات آن‌ها و استقلال و آزادی مقدس آن‌ها تاکید کرد و بار دیگر بر پایبندی لبنان و تعهد این کشور بر اجرای یکی از دستاورد‌های همبستگی عربی که توافقنامه طائف به عنوان چارچوب تنظیم روابط لبنانی‌ها است؛ تاکید کرد.

او گفت: «حمایت و پشتیبانی خود را از تمامی تلاش‌ها برای مذاکره میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران تحت حمایت عراق اعلام می‌کنیم و از این کشور سپاسگزاریم و امیدواریم این گفتگو‌ها به نتایج مثبتی برای منافع دو کشور و بیش از آن و منافع کشور‌های عربی و اسلامی و مردم منطقه منجر شود.»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز از دیدار هیئت‌های ایران و عربستان در آینده نزدیک در بغداد خبر داده بود. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین بر حمایت مطلق بیروت از بازگشت سوریه به جایگاه و نقش آن در نظام رسمی عربی تاکید کرد چرا که به گفته او عربیت بدون سوریه ناقص است سوریه‌ای که از نظر موقعیت و نقش و راهبرد، کریدور ضروری برای دستیابی به همبستگی عربی بود و خواهد ماند و عامل مثبت در آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه