سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

روش های دریافت سود سهام عدالت |علت واریز نشدن سود سهام عدالت مشخص شد

افرادی که سود سهام عدالت سال ۹۸ را دریافت نکرده اند می‌توانند از دو طریق شماره شبای معتبر خود را ثبت کنند.

روش های دریافت سود سهام عدالت |علت واریز نشدن سود سهام عدالت مشخص شد
کدخبر : 5239
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز نشود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود . باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

 

مشمولان سهام عدالتی که هنوز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ خود را ردیافت نکرده اند، با ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان(sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir میتوانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه ای از مشمولان سهام عدالتی که موفق به دریافت سود سهام سال ۱۳۹۸ خود نشده اند، در خواست کرد هر چه سریعتر شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

در این راستا، بر اساس آخرین آمارها، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار مشمول سهام عدالت نتوانسته اند سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند. این افراد می توانند از دو طریق شماره شبای معتبر خود را در سامانه های شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان(sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی بوده اند که برخی از سهامداران نتوانستند سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند. همچنین تمام سهامداران سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ برخلاف سال‌های قبل که در یک مرحله پرداخت می‌شد، تقریبا در سه مرحله صورت گرفت که دو مرحله آن تحقق یافته است. مرحله نخست این سود در ۲۸ اسفندماه سال گذشته و مرحله دوم آن نیز در ۱۴ تیرماه سال جاری واریز شد.

حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار مشمول سهام عدالت نتوانسته‌اند سود سهام سال ۹۸ خود را دریافت کنند.

 افرادی که سود سهام عدالت سال ۹۸ را دریافت نکرده اند می‌توانند از دو طریق شماره شبای معتبر خود را ثبت کنند.ثبت نام و احراز هویت در سجام sejam.ir ،درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

 طبق اعلام شرکت سمات، شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی بوده‌اند که برخی از سهامداران نتوانستند سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند.

سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطمینان حاصل نمایند.

سود عملکردی سال ۹۸ در دو مرحله پرداخت شد که  ۹۴ درصد به صورت نقدی و مابقی به صورت افزایش سرمایه بوده است.

سود سهام عدالت

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهام عدالت بابت عملکرد سال 99 را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

محمد باغستانی، در مورد اینکه سود سهام عدالت از چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: سود سهام عدالت تا پایان اسفند ماه امسال پرداخت می‌شود، سود سهام عدالت به تدریج از شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی در مورد این که پرداخت سود سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود، افزود: نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد، اما می‌توان گفت، تا آخر اسفند ماه سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در حال حاضر 49 میلیون سهام عدالت هستند که بر اساس زیرساخت های فراهم شده در این شرکت، سود آنها بعد از وصول از شرکت‌های سرمایه پذیر تا آخر اسفند ماه امسال به حساب ذینفعان واریز خواهد شد.

وی در مورد اینکه تاکنون چه میزان از سودهای سهام عدالت وصول شده، ‌گفت: تا این لحظه هیچ یک از شرکت‌های سرمایه پذیر سود سهام عدالت را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند، البته تعدادی از شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، سود کسب کرده و سودهای خود را به حساب سازمان خصوصی‌ سازی واریز کرده‌اند.

باغستانی تاکید کرد: تاکنون دو نامه به شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت ارسال شده و از آنها خواسته‌ایم که سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 خود را سریع‌تر به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند و بعد از آن این سودها را تجمیع و به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز کنیم.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سال گذشته به دلیل عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت های سرمایه پذیر، سود سهامداران در دو مرحله پرداخت شد اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت های سرمایه پذیر تمام سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

همان گونه که سال گذشته نیمی از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ قبل از عید و نیمی از آن به بعد از عید واریز شد، احتمالاً امسال هم واریز سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد، البته اگر همه سودها در اسفند ماه سال جاری وصول شود، بلافاصله از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذینفعان واریز می‌شود.

سود سهام عدالت

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی گفت: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالتی که 532 هزار تومان در سبد سهام خود دارد، مبلغی بیش از ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود. 

باغستانی ادامه داد: دولت از ابزار حاکمیتی استفاده می‌کند که سودسهام‌عدالت هر چه زودتر وصول و واریز شود و مانند سال گذشته نباشد که برخی از شرکت‌ها مانند مخابرات سودسهام‌عدالت را ندهند، در این زمینه سازمان خصوصی سازی طرح شکایت علیه مخابرات انجام داده و پرونده در جریان است.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا حتماً سهامداران عدالت باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام، ثبت نام کنند، گفت: کسانی که عضو سجام هستند و یا کسانی که در سامانه سهام عدالت، اقدام به ثبت شماره شبای خود کرده اند، سودشان را دریافت خواهند کرد.

وی در مورد تغییر شماره شبای بانک های ادغامی مانند انصار و مهر اقتصاد در بانک سپه اظهار داشت: این شرکت به صورت متمرکز اقدام به تغییر شماره شبای بانک های ادغامی کرده است به طوری که شماره شبای آنها اصلاح شده و سهامداران این بانک نیازی به تغییر شماره شبای خود ندارند.

باغستانی در مورد سود سهام عدالت متوفیان نیز گفت: قرار است به صورت یکپارچه سهام آنها برای ورثه تقسیم شود و این انتقال به صورت قهری صورت می‌گیرد، و ورثه آنها در آینده سود را دریافت خواهند کرد .

وی در مورد افرادی که سود سهام عدالت سال 1398 خود را دریافت نکرده اند، گفت: این افراد باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) ثبت نام و احراز هویت و یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir وارد کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا سود سهام این افراد را به همراه سود سال ١٣٩٩ یکجا به حساب آنها واریز کنیم.

وی در مورد اینکه چه تعداد از شرکتهای بورسی و فرابورسی امسال سود خود را به صورت متمرکز از طریق سامانه سجام سود سهام واریز کرده‌اند،‌گفت: 271 شرکت مبلغ بیش از 147 هزار میلیارد ریال سود سهام خود را به شکل متمرکز و از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه