سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

خبر خوش درباره سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

عسکر توکلی، رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: قرار است سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت شود.

خبر خوش درباره سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت
کدخبر : 5200
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز نشود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود . باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت طی روزهای آینده واریز می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ برخی از  سهام‌داران بخشی از سهام خود حدود ۳۰ و برخی نیز در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، گفت: سود سهام یک میلیون تومانی، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سود سهام ۵۳۲ هزار تومان حدود  ۶۰۰ هزار تومان است که این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته‌اند؛ بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت با تاکید بر اینکه سهام‌داران باید حواس‌شان جمع باشد، خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو وارد میدان شدند که لازم است سهام‌داران فریب سودجویان را نخورند و از فروش سهام عدالت به‌صورت جدی پرهیز کنند تا بازار تثبیت شود.

این مسئول در پایان در ارتباط با انصراف برخی سهام‌داران از بازگرداندن روش سهام عدالت به‌ روش مستقیم، گفت: این مهم از طریق فراکسیون سهام عدالت درحال پیگیری است که امیدواریم محقق شود‌.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، درباره جزییات واریز سود سهام عدالت گفت: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های سرمایه پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده‌اند، افزود: مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر خواهد شد اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت. اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

سود سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، جزییات واریز سود سهام عدالت را تشریح کرد.

محمد باغستانی درمورد واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹، توضیح داد: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های سرمایه پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده اند، افزود: مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر خواهد شد اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت. اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

به گفته مدیرعامل سمات، مبالغ واریزی سود سهام عدالت به حساب سهامداران در هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم بر اساس میزان سهام عدالتی است که در پرتفوی سهامداران وجود دارد.

باغستانی در ادامه درمورد افرادی که سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ خودرا دریافت نکرده اند، گفت: این افراد باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) ثبت نام و احراز هویت و یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir  وارد کنند. تلاش خواهیم کرد تا سود سهام این افراد را به همراه سود سال ١٣٩٩ یکجا به حساب آنها واریز کنیم.

وی ادامه داد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهامداران سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به صورت منسجم پرداخت خواهد شد. شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیر ساخت های لازم است تا شرایط برای پرداخت سود سهامداران عدالت تا پایان امسال مهیا شود.

۱۳ بهمن احسان خاندوزی پس از جلسه شورای عالی بورس مطرح کرد عمده شرکت‌های بورسی، مجامع خود را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برگزار کردند، اما سود دارندگان سهام عدالت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت تاکنون پرداخت نشده چرا که قرار است با تعامل شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت برای پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ اقدام شود.

سود سهام عدالت

سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

عسکر توکلی رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: سهام عدالت بر اساس انتخاب افراد  به دو دسته مستقیم و روش غیر مستقیم دسته بندی می‌شود.

سود پرداختی که قرار است اسفند واریز شود سود عملکردی سال ۹۹ است. در سال ۹۹ برخی از افراد بخشی از سهام خود (۳۰ درصد) را به فروش رسانده اند تعدادی نیز پس از عید غدیر بعد از اعلام آزادی سازی ۳۰ درصد دیگر درمجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده است. این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته اند بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

در کل سود نقدی به کسانی تعلق می‌گیره که در تاریخ مجمع سهامدار شرکت‌ها باشند.

از آن جایی که تاریخ مجامع شرکت‌های سرمایه گذای استانی مشخص نیست بر اساس بخشنامه شورای عالی بورس تصویب شد که ۱ اسفند را به عنوان تاریخ مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در نظر گیرند.

به گفته توکلی؛ بنابر این افرادی که تا یک اسفند این سهام را دارند می‌تواند سود خود را دریافت کنند و اگر قبل از این تاریخ سهم خود را به فروش برسانند سودی دریافت نخواهند کرد.

قرار است سود سهام عدالت مانند سال گذشته از طریق سجام پرداخت شود.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برابر با 2800 میلیارد تومان است، گفت: سیزده شرکت غیر بورسی در این مجموعه حضور دارند و سود سهام شرکت های بورسی نیز برابر با 29 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فرایند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می شود و تا قبل از پایان سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سود تخصیصی افزایش 3 برابری را تجربه کرده است، افزود: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود 9500 میلیارد تومان بوده که مجموع آن به 31 هزار میلیارد تومان رسید که بدین معناست که عدد 3 برابر شده است.

قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را 49 میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: فرایند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بایستی تا تاریخ 1 اسفند ماه سال جاری سهامدار استانی باشند و سهامشان را نفروشند تا مشمول این سود شوند.

وی ادامه داد: به افرادی که سهام 530 هزار تومانی دارند مبلغی حدود 600 هزار تومان و افرادی که سهام 1 میلیون تومانی دارند سود آنها دو برابر شده و مبلغی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان سود سهام عدالت به دارندگان این سهام تعلق خواهد گرفت که تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به اینکه بخشی از اطلاعات سهامداران عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی و بخشی در سامانه سجام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است، توضیح داد: همه اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شده و سود سهام عدالت کسانی که در سامانه سجام عضو هستند از آن طریق و آن‌هایی که در سجام نیستند، براساس اطلاعات شماره حساب‌های بانکی سازمان خصوصی‌سازی که در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار گرفته است به صورت جمعی به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه