عیدی بازنشستگان | واریز عیدی بازنشستگان

تعیین زمان پرداخت عیدی بازنشستگان

مهرداد قریب ، درباره جزئیات واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: میزان عیدی همه ساله در قالب مصوبه‌ای توسط دولت مشخص و از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود.

تعیین زمان پرداخت عیدی بازنشستگان
کدخبر : 5093
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.

عیدی بازنشستگان

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پرداخت «عیدی‌»ها فراهم شده است گفت: ما به محض دریافت مصوبه هیئت وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد. تصور می کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

وی افزود: پیشنهادی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح نمی‌شود بلکه میزان عیدی، مربوط به عامه مردم  است و برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران همه صندوق‌ها به صورت یکسان تعیین می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پرداخت عیدی‌ها فراهم شده است گفت: ما به محض دریافت مصوبه هیئت وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد. تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

قریب همچنین درباره نسخه نویسی الکترونیک نیز اظهار کرد: در زمینه نسخه نویسی الکترونیک خوب پیش رفته‌ایم. دفترچه‌های بیمه حذف شده و صدور دفترچه نداریم. استحقاق سنجی به صورت الکترونیکی انجام می شود. در گذشته سالانه حدود ۲۵ میلیون برگ دفترچه جدید صادر می‌کردیم که کلا حذف شده است.

عیدی بازنشستگان

در حالی که بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته، در ۱۶ بهمن ماه عیدی سال ۱۴۰۰ خود را دریافت کردند، امسال هنوز تکلیف زمان پرداخت عیدی و میزان آن روشن نیست.

بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ۲۰ روز از بهمن ماه گذشته از هیئت وزیران به دلیل‌ عدم تصویب میزان عیدی خود گلایه‌مند هستند. 

آن‌ها با اشاره به اینکه سال گذشته در همان روز ۱۶ بهمن که هیئت وزیران میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را مصوب کرد آن را دریافت کردند، یادآور شدند که آن‌ها به مبالغ عیدی خود نیاز دارند و انتظار دارند که پیش از مستمری بهمن ماه خود آن را دریافت کنند تا در اوایل و اواسط بهمن ماه که هنوز گرانی‌های انتهای سال، اعمال نشده‌اند، مایحتاج خود را تامین کنند. 

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی مستمری بازنشستگان از روز ۲۰ بهمن آغاز می‌شود و مطابق انتظار بازنشستگان باید پیش از این تاریخ مبالغ عیدی تعیین و واریز می‌شد. 

عیدی سال ۱۴۰۰ بازنشستگان تامین اجتماعی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده بود؛ این در حالی است که بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان اشتغال بر مبنای حاصل جمع دو حقوق ماهیانه محاسبه می‌شود. به همین دلیل، عیدی کارگران در هنگام بازنشستگی به عیدی بازنشستگان و کارکنان دولت می‌رسد. 

اینکه این عیدی حداقلی چه زمانی پرداخت می‌شود، پرسش بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی و هیئت وزیران است؛ البته معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که «تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.»

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه