پرداخت وام مسکن تمدید شد

طرح دریافت تسهیلات اوراق مسکن با نصف شدن هزینه خرید اوراق که از اواخر آذرماه ۱۴۰۰ به اجرا درآمده تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

پرداخت وام مسکن تمدید شد
کدخبر : 5070
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بانک مسکن ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم ۵۰ درصد کاهش یافته است. مدت زمان استفاده از این مشوق تا یک ماه اعلام و البته سپس تا ۱۵ بهمن ماه تمدید شد.

اخیرا نیز طی نامه‌ای که اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن خطاب به معاون نظارت بازار فرابورس نوشته، تمامی متقاضیان تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ صرفا نسبت به خرید اوراق ممتا به میزان ۵۰ درصد تسهیلات درخواستی اقدام کنند. این موضوع مشمول متقاضیان تسهیلات جعاله تعمیر واحد مسکونی (به صورت همزمان با خرید) نیز می‌باشد. با توجه به این نامه در واقع مهلت استفاده از این نوع تسهیلات تا ۳۰ بهمن تمدید شده است.

اگرچه بانک مسکن با مشوق جدید در آذرماه تلاش کرده توان خرید متقاضیان را افزایش دهد، میانگین قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن (تسه) که تا اوایل دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۸۷ هزار تومان بود، روز ۱۹ بهمن ماه به متوسط ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. در واقع با این جهش قیمت وام اوراق مسکن، مشوق بانک مسکن مبنی بر عدم الزام متقاضیان برای خرید نیمی از اوراق تقریبا بی‌اثر شده است.

بنابراین گزارش، تقاضیان دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی از محل اوراق در شهر تهران که پیش از این برای دریافت این تسهیلات باید ۸۰۰ فقره اوراق خریداری و به بانک ارائه می کردند هم اکنون تنها با خرید و ارائه ۴۰۰ فقره اوراق می‌توانند تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند. ۸۰ میلیون تومان نیز تسهیلات جعاله است که در سراسر کشور پرداخت می‌شود که هم‌اکنون متقاضیان با خرید و ارائه ۵۰ درصد از این تعداد یعنی ۸۰ فقره اوراق می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات جعاله کنند. بدین ترتیب زوجین در تهران می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان از تسهیلات اوراق استفاده کنند. به مجردهای تهرانی نیز از این طریق ۲۰۰ میلیون تومان وام به اضافه ۸۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله پرداخت می‌شود.

طبق اعلام بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده و جعاله تعمیر بدون سپرده ۱۸ درصد بوده و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه معادل هشت سال است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات جعاله مسکن بدون سپرده مذکور نیز ۶۰ ماه معادل پنج سال خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه