رتبه بندی فرهنگیان | افزایش حقوق معلمان

خبر مهم در مورد رتبه بندی فرهنگیان | منابع رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه افزایش یافت؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ ضمن تاکید بر این نکته که منابع رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت دیده شده است،اظهارداشت: همکاران ما در کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی را درباه افزایش منابع رتبه‌بندی معلمان ارائه خواهند کرد.

خبر مهم در مورد رتبه بندی فرهنگیان |  منابع رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه افزایش یافت؟
کدخبر : 4688
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

رحیم زارع ، با اشاره به منابع رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: منابع رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت دیده شده است.

وی با بیان اینکه حداقل بودجه رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: احتمال این امر وجود دارد که منابع رتبه‌بندی معلمان در بودجه ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد: همکاران ما در کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی را درباه افزایش منابع رتبه‌بندی معلمان ارائه خواهند کرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: نظر قاطبه کمیسیون تلفیق این است که رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل اجرایی شود البته نظر دولت بر عملیاتی کردن رتبه بندی معلمان در سه سال آینده است.

زارع در ادامه با اشاره به ایرادت شورای نگهبان به طرح رتبه‌بندی معلمان اظهارداشت: امیدواریم ایرادات شورای نگهبان در مجلس به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

رتبه بندی فرهنگیان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در مورد نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگویی با تشریح نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز که با حضور نمایندگان رسمی شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی و اداری کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌‎های مجلس برگزار شد، ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بررسی شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال ۱۴۰۰ ناشی از اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان پذیرفته شود. به همین جهت در نشست امروز، کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی ۲ مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.

منادی تأکید کرد: جلسه کمیته آموزش و پرورش نیز فردا برای رفع این ایرادات و ابهامات با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

رتبه بندی معلمان به سرانجام می‌رسد؟

بر اساس اصل هفتاد و پنجم قانون اساسی طرح‌هایی که نمایندگان مجلس در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد، تنها در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن روش جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عودت لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به مجلس شورای اسلامی، انتقاداتی به عملکرد مراجع ذی‌ربط در جریان تصویب این لایحه وارد کرد.

محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه "یکی از شگفتی‌های برخی تصمیم‌گیران و مسئولان، اندیشیدن پس از اقدام و عمل است " اظهار کرد: برخی ابتدا دست به انجام کاری می‌زنند و سپس فکر می‌کنند که چه گفته‌اند، چه کرده‌اند و تبعات یا مزایای تصمیم‌شان چه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر مجلس مدعی کارشناسی در کار خود است و مطمئن است که آنچه تصویب کرده صلاح معلمان بوده است برای نهایی کردن، تصمیم خود را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کند گفت: اما اگر اینها بازی برای فرصت گرفتن و خسته کردن باشد، مرتکبین آن بدانند که اولا آتش این رفتار نسنجیده، دامن خود آنان را می‌گیرد و ثانیا دود این قبیل اقدامات به چشم مردم می‌رود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه ایرادات مطرح از سوی شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان به زودی مرتفع خواهد شد، گفت: پیش بینی ما این است که این قانون تا پایان بهمن یا قبل از سال جدید اجرایی شود.

علیرضا پاکفطرت در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش این استان، گفت: وزارت آموزش و پرورش را مادر و مرجع تمام وزارت خانه‌های کشور می‌دانیم و نقشی که سیستم تعلیم و تربیت در راستای رشد کشور می‌تواند ایفا کند بی بدیل و بی جایگزین است.

او افزود: باور داریم توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و در راستان این امر مجلس یازدهم توجه ویژه ای به این مساله داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که سالها مغفول مانده بود، مجلس یازدهم پی گیری کرده و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده است.

رتبه بندی فرهنگیان

پاکفطرت عنوان کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید امسال  مساله رتبه بندی معلمان برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

او خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نیز همواره بر نظام هماهنگ پرداخت عادلانه تاکید کرده است و نسبت به تهیه و ارائه لایحه ای به مجلس برای تحول نظام پرداخت عمومی قول مساعد داده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: اعتقاد داریم حقوق و دستمزد را باید به راندمان، سختی و ارزش کار داد و تعیین حقوق صرفا با تکیه بر ساعات کاری باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار خواهد شد.

پاکفطرت با بیان اینکه باید نخبگان را وارد آموزش و پرورش کنیم، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

او گفت: آسیب شناسی مسائل تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش باید در اولویت کار مسئولین این سیستم قرار گیرد تا بدانیم چرا در این نقطه ایستاده‌ایم و چه راهکارهایی برای برون رفت از آن داریم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد: کمی سازی آموزش و نمره گذاری کار دانش آموزان یک آفت بزرگ برای آموزش و پرورش است و باعث اضطراب تحصیلی و گاهی حتی ترک تحصیلی می‌شود.

پاکفطرت ادامه داد: مسائل تربیتی باید محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس باشد تا دانش آموزانی اخلاق مدار و فعال و متعهد به ارزش‌های اسلامی در جامعه تربیت کنیم.

 ایرادات شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان در مجلس رفع شد

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس خبر داد و گفت: پیگیری های لازم را برای اجرای این طرح انجام می دهیم.

 احمد محرم‌زاده صبح یک شنبه در اولین همایش دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اهر با اشاره به این‌که دانشگاه فرهنگیان تنها به اهر تعلق ندارد بلکه تربیت معلمان ارسبارانی بر عهده این دانشگاه خواهد بود، اظهار داشت: برای ارتقای مرکز آموزش نیروی انسانی شهرستان اهر به پردیس دانشگاه فرهنگیان؛ با وزیر علوم دیداری خواهیم داشت تا این موضوع را پیگیری کرده و زمینه پذیرش مستقیم دانشجویان تربیت معلم را فراهم کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مدیریت دانشگاه آزاد واحد اهر و تأثیرگذاری در احیای این دانشگاه گفت: تمامی دانشگاه‌های آزاد با مشکلاتی روبرو هستند، ولی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به گونه‌ای مدیریت کرده تا این دانشگاه سرپا بماند.

وی از امضای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برای تأسیس پژوهشگاه معدن استان در شهرستان اهر خبر داد و افزود: با توجه به تعدد معادن در ارسباران؛ نیاز است تا پژوهشگاه معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تأسیس شود و طی رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه آزاد استان؛ با تأسیس پژوهشگاه معدن آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر موافقت شد.

محرم‌زاده بابیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی در شهرستان اهر موافقت کرده است، اضافه کرد: اقدامات اولیه تأسیس پژوهشگاه معدن و دانشکده پیراپزشکی در شهرستان اهر توسط دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی انجام می‌گیرد و ما نیز از طرق دانشگاه آزاد مرکزی پیگیر امورات خارج از استان خواهیم بود. از طرفی مجوز‌های لازم و موافقت با جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اخذ شده و این تصمیم صرفاً در راستای حفظ دانشگاه آزاد اهر است تا رکود حاکم نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه