روز سرنوشت ساز برای تعیین دستمزد | تعیین تکلیف حقوق کارگران

احتمالا در جلسه بعدی کمیته مزد، که روز دوشنبه قرار است برگزار شود، رقم نهایی سبد هزینه خانوار جمع‌بندی شده و اعلام می‌شود.

روز سرنوشت ساز برای تعیین دستمزد | تعیین تکلیف حقوق کارگران
کدخبر : 4651
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق کارگران پایین ترین حقوق پرداختی از طرف دولت است. در روزهای اخیر شاهد اظهار نظرهای جنجالی در رابطه با نوع و میزان پرداخت حقوق کارگران بوده ایم. در طرح های طرح شده  حقوق کارگران  طرح مزد منطقه ای بیشتر از طرح های دیگر باعث رنجش کارگران به بی عدالتی های پرداختی شده است. در مورد دستمزد منطقه ای به عنوان حقوق کارگران کارشناسان بحث های مفصلی داشته اند که در ادامه به  آخرین خبرها از میران حقوق کارگران با توجه به دستمزد منطقه ای  را می خوانیم.

حقوق کارگران

رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: احتمالا در جلسه بعدی کمیته مزد که روز دوشنبه قرار است برگزار شود رقم نهایی سبد هزینه خانوار جمع‌بندی شده و مشخص می‌شود.

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره تعیین سبد هزینه خانوار، اظهار کرد: سبد هزینه خانوار توسط وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در جلسات کمیته مزد نیز گزارشات اولیه نیز اعلام شده است.

وی افزود: احتمالا در جلسه بعدی کمیته مزد که روز دوشنبه قرار است برگزار شود رقم نهایی سبد هزینه خانوار جمع‌بندی شده و مشخص می‌شود.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه برای تعیین مزد نیازمند اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی در اوایل اسفند ماه هستیم، ادامه داد: شاخص تعیین دستمزد کارگران نرخ تورم و سبد هزینه خانوار است که اگر سبد هزینه خانوار را تعیین کنیم و اوایل اسفندماه نیز نرخ تورم اعلام شود، برای تعیین مزد کارگران در اسفند ماه به جمع‌بندی خواهیم رسید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت جدید 3 جلسه شورای عالی کار تشکیل شده است، شنبه سوم هر ماه ساعت 6 تا 8 شب را با حضور وزیر کار، وزیر صمت و شرکای اجتماعی برای تشکیل جلسه شورا تعیین کردیم.

وی بیان کرد: 18 بهمن ماه جلسه چهارم شورای عالی کار تشکیل خواهد شد.

رعیتی فرد با بیان اینکه جامعه کارگری برای تعیین مزد خوب امیدوار باشند، گفت: کارگران و کارفرمایان دو بال تولید هستند، کارگر و کارفرما بدون یکدیگر نمی‌توانند کاری کنند و وزارت کار برای تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما تمام تلاش خود را می‌کند تا به جمع بندی و اتفاق نظر خوبی برای مزد 1401 برسند.

حقوق کارگران

معاونت حقوقی رئیس جمهور به رفع ابهام از مصادیق مزایای رفاهی و انگیزی مشمولان قانون کار و معافیت‌های مالیاتی این مزایا و معافیت مالیاتی حقوق بیمه حقوق بگیران پاسخ داد.

طبق نظر این معاونت «پاداش افزایش تولید و سود سالانه موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار که طبق ماده ۴۷ همان قانون به منظور ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر و کیفیت بهتر و تقلیل ضایعات و افزایش علاقمندی و بالابردن سطح درآمد کارگران، مطابق آیین نامه مصوب وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌گردد از شمول مالیات بر درآمد حقوق خارج است.»

طبق قوانین و مقررات مصادیق و مزایای رفاهی که میزان آنها توسط مراجع ذی صلاح به تایید رسیده از شمول دریافت مالیات خارج است.

۱- کمک هزینه مسکن، ماهانه معادل ۴۵۰ هزار تومان مصوب هیات وزیران

۲- کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار معادل ۶۰۰ هزار تومان مصوب بخشنامه شورای عالی کار

۳- کمک عائله مندی ماهانه معادل ۲۶۵ هزار تومان برای هر فرزند به موجب ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی

۴- پاداش افزاش تولید، مطابق قرارداد موضوع آیین نامه ماده ۴۷ قانون کار

۵- میزان سایر موارد نظیر مهد کودک، ‌ یارانه غذا، ایاب و ذهاب و غیره، ‌چنانچه مقرره خاصی راجعه به میزان آن‌ها وجو نداشته باشد در چهارچوب قانون کار، تابع توافق و عرف است.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیشنهاد کرده وزارت اقتصاد با تهیه پیش نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ابهامات مالیاتی را برطرف کند در این پیشنهاد آمده است: وزارت اقتصاد در مقام تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ابهام ناشی از تفکیکی مزایای شغل از شاغل را برطرف کند

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه