قیمت دلار امروز | قیمت دلار امروز در بازار

هرج و مرج در بازار ارز | پیش بینی قیمت دلار در بازار فردا

پیش بینی قیمت دلار آمریکا در معاملات فردا شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ برای فعالان اقتصادی ایرانی اهمیت زیادی دارد و متاثر از دو متغیر کوتاه مدت و بنیادی است که تغییراتی را در قیمت ارزهای خارجی رقم خواهد زد.

هرج و مرج در بازار ارز | پیش بینی قیمت دلار در بازار فردا
کدخبر : 4356
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سخنان سید باراهیم رئیسی مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی فروش نفت خام ایران و امکان استفاده از پول حاصل از صادرات پیامی مثبتی به بازار ارز کشور بود. ضمن اینکه رسانه های غربی نیز سیگنال های مثبتی از مذاکرات وین مخابره می کنند و اجماع نظر دارند که دو طرف به دنبال احیای برجام هستند.

انتقاد علنی سخنگوی کاخ سفید از دونالد ترامپ برای خروج از برجام نشان می دهد که در بین نخبگان آمریکایی اجماع نظر بالایی وجود دارد که قائل به وضعیت بغرنج برای آمریکا و عدم در دسترس بودن گزینه های فشار برای مقابله با ایران هستند. برجام به تنهایی دست و پای ایران را در زنجیر کشیده بود و خروج آمریکا از آن باعث رها شدن ایران شد و وضعیت اقتصادی کشور پس از فشار حداکثری نشان می دهد که ابزار تحریم بیشتر هم وجود خارجی ندارد.

ترکیب سیگنال های مثبت رئیسی به بازار ارز مبنی بر فروش نفت بیشتر و امکان استفاده از پول حاصل از صادرات، و پیام های همسو با احیای برجام از وین باعث شده است فشار بر قیمت دلار برای پایین آمدن بیشتر شود و در روزهای اخیر شاهد حضور بانک مرکزی در بازار برای جلوگیری از کاهش قیمت ارزهای خارجی بودیم.

درباره نقش بانک مرکزی در گران سازی غیرواقعی دلار از دوران همتی تاکنون گمانه زنی های زیادی انجام شده است، اما می تواند دلیل آن اثرگذاری ترکیبی از لابی های گیرندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی تا فولادسازان(خصوصی و خصولتی) باشد که با استفاده از گاز، سنگ آهن، برق و کارگر قریب به رایگان و دلار گران در حال پول پارو کردن هستند. دلیل هرچه که باشد شاهد تغییر ریل بانک مرکزی در دوران رئیسی نسبت به دوران روحانی نبوده ایم و در بر همان پاشنه مداخلات نوسان ساز در بازار ارزهای خارجی می چرخد.

نتیجه اینکه در معاملات فردا شنبه بخش اقتصادی بازار همچنان فشار بر کاهش خواهد داشت و بخش سیاسی و لابی بازار و متغیرهای دولتی میل به افزایش قیمت ارزهای خارجی با مرکزیت دلار آمریکا دارند که انتظار می روند برآیند آنها به سمت کاهش اندک و با مقاومت زیاد به سمت پایین همراه باشد.

قیمت دلار

قیمت دلار در هفته ای که گذشت

معامله دلار براساس سایت صرافی‌ ملی  در ابتدا ۲۶۴۵۵ تومان  و آخرهفته جاری  ۲۶۱۳۸ تومان بوده است که نشان از متعادل شدن نرخ دلار و در پیش گرفتن روندی کاهنده دارد.

براساس این گزارش سایت صرافی ملی، قیمت دلار را در روز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ برای خرید ۲۶۴۵۵ تومان و فروش ۲۶۹۹۰ تومان، همچنین  قیمت یورو برای خرید ۲۹۹۷۰ تومان وفروش ۳۰۵۷۵ تومان بوده اعلام کرد .

قیمت دلاربراساس اعلام سایت صرافی ملی در روز ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰  برای خرید ۲۶۳۰۷ تومان و قیمت دلار برای فروش ۲۶۸۳۸ تومان، همچنین قیمت یورو برای خرید ۲۹۹۲۰ تومان و فروش ۳۰۵۲۵ تومان بوده است.

براساس سایت صرافی ملی، قیمت دلاردر ۲۰ دی ۱۴۰۰ برای خرید ۲۶۲۰۸ تومان و فروش ۲۶۷۳۷ تومان، همچنین قیمت یورو برای خرید ۲۹۷۲۲ تومان و فروش ۳۰۳۲۳ تومان بوده است.

  ۲۱ دی ماه۱۴۰۰، سایت صرافی ملی قیمت دلاررا برای خرید ۲۶۲۰۸ تومان و برای فروش ۲۶۷۳۷ تومان، همچنین قیمت یورو برای خرید ۲۹۷۲۲ تومان وقیمت یورو برای فروش ۳۰۳۲۳ تومان اعلام کرد. 

قیمت دلار ۲۲ در دی ماه۱۴۰۰، براساس اعلام سایت صرافی ملی، برای خرید ۲۶۱۸۸ تومان و برای فروش ۲۶۷۱۷ تومان،  قیمت یورو برای خرید ۲۹۷۰۳ تومان و فروش نیز ۳۰۳۰۳ تومان بوده است.

براساس اعلام سایت صرافی ملی، قیمت دلاردر ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ برای خرید ۲۶۱۳۸ تومان و  فروش ۲۶۶۶۶ تومان، همچنین  قیمت یورو برای خرید ۲۹۴۰۱ تومان و فروش ۲۹۹۹۴ تومان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه