وام ازدواج | ثبت نام وام ازدواج

آنلاین وام بگیرید! | خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج

متقاضیان وام ازدواج می‌توانند برای آسان‌تر شدن فرآیند دریافت وام، افتتاح حساب خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق وب‌سایت بانک و همراه‌بانک «مهریران» انجام دهند. به این صورت برای افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیازی به حضور در شعب بانک نیست.

آنلاین وام بگیرید! | خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج
کدخبر : 4316
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ازدواج یک وام با سود کم از طرف دولت برای کمک به جوانان می باشد. وام ازدواج هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد.با حذف وام ازدواج در لایحه بودجه 1401 بحث های زیادی را به راه انداخته است.در ادامه آخرین خبرها از وام ازدواج را می خوانید.

وام ازدواج

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: متقاضیان وام ازدواج می‌توانند برای آسان‌تر شدن فرآیند دریافت وام، افتتاح حساب خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق وب‌سایت بانک و همراه‌بانک «مهریران» انجام دهند. به این صورت برای افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیازی به حضور در شعب بانک نیست.

سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک سعی می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به پرداخت وام ازدواج معرفی‌شدگان از سوی سامانه بانک مرکزی که پرونده خود را تکمیل کرده‌اند اقدام کند تا متقاضیان عزیز بتوانند هر چه سریع‌تر وام خود را دریافت کنند.

دکتر شمسی‌نژاد یادآوری کرد: متقاضیان وام ازدواج می‌توانند برای آسان‌تر شدن فرآیند دریافت وام، افتتاح حساب خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق وب‌سایت بانک و همراه‌بانک «مهریران» انجام دهند. به این صورت برای افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیازی به حضور در شعب بانک نیست. کارت بانکی نیز به محل سکونت یا کار متقاضیان که از سوی خودشان تعیین می‌شود، ارسال خواهد شد.

او در همین رابطه اشاره کرد: خوشبختانه مجموعه خدمات غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کامل است و مشتریان می‌توانند خدمات مختلفی از جمله افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، ارسال کارت هدیه، احراز هویت سجام، خدمات چک و… را توسط پیشخوان مجازی، اینترنت‌بانک و اپلیکیشن همراه‌بانک «مهریران» دریافت کنند.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: امیدواریم مجموعه اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، باعث آسان‌تر شدن دریافت خدمات بانکی برای مردم، به‌ویژه جوانان متقاضی دریافت وام ازدواج شده باشد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آماری را نیز درباره وام‌های ازدواج پرداخت شده اعلام کرد: از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه، ۲۸هزار و ۶۶۷ فقره وام ازدواج توسط این بانک پرداخت شده است.

سید سعید شمسی‌نژاد گفت: مبلغ تسهیلات پرداخت شده بانک در حوزه ازدواج در پایان ۹ ماه سال جاری به ۲۴هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال رسیده است.

وی همچنین خبر داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۹ نیز ۲۴هزار ۶۸۰ فقره وام ازدواج به ارزش بیش از ۱۲هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وام ازدواج

برخی بانکها برای پرداخت وام به متقاضیانی که ازدواج مجدد کرده‌اند و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، مانع‌تراشی می‌کنند. این موضوع با توضیحات بانک مرکزی مواجه شد.

بانک مرکزی در این رابطه  اعلام کرد: بر اساس قانون هر فرد می‌تواند یک بار از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند و با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می‌تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره‌مند شود.

همچنین، بر اساس مفاد بند ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور تحقق بند «ث» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد، از طریق کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی و حذف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج متقاضیان بالای ۵۰ سال سن، نسبت به پرداخت «تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند» اقدام کند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌های متعدد خطاب به شبکه بانکی، بر لزوم تسریع در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و اعطای این تسهیلات درچارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه تاکید کرده است. در سال جاری نیز تاکنون ۷۶۹ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وام ازدواج یکی از وام‌های پرتقاضای بانکی است اما سنگ‌اندازی‌های برخی بانک‌ها برای متقاضیان، دریافت این وام را زمانبر و طاقت‌فرسا می‌کند که در سال گذشته فقط ۶۶ درصد از متقاضیان وام ازدواج گرفتند و ۳۴ درصد از این افراد موفق به دریافت این تسهیلات نشدند. از سوی دیگر، از ابتدای سال جاری تا آذرماه ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج، معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است. 

سخت‌گیری‌های بانک‌ها در راستای پرداخت وام ازدواج از تعداد ضامن‌ها گرفته تا رسمی بودن آن‌ها، سهولت دریافت این وام را  غیرممکن کرده است که در پی تشدید سخت‌گیری بانک‌ها، بانک مرکزی در نامه‌ای به بانک‌ها بر بررسی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در چارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه تاکید کرد و خواستار تسریع در این امر شد.‌‌‌

اما اخیرا یکی از متقاضیان وام ازدواج  اعلام کرده که چندین ماه است توسط بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به دلیل ازدواج دوم این فرد معطل شده است. 

وام ازدواج

طبق گفته وی، بانک اعلام کرده که اولویت پرداخت وام ازدواج با ازدواج اولی‌هاست و فعلا نمی‌تواند برای این اشخاص پرداختی داشته باشد و باید صبر کنند تا وام ازدواج اولی‌ها پرداخت شود که نوبت به آنها برسد. 

این در حالی است که هر فردی فقط یکبار می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کند و ازدواج اول یا دوم تاثیری در این موضوع ندارد و قرار نبوده که متقاضیان به این بهانه معطل شوند. اما اینطور که شواهد نشان می‌دهد، برخی از بانک‌ها بهانه جدیدی برای نپرداختن وام ازدواج پیدا کرده‌اند و بخشنامه‌ها و نامه‌های ارسالی مبنی بر تسریع در پرداخت این وام کارساز نبوده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه