وام بازنشستگان | پرداخت وام بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان | واریز 12 میلیون تومان به حساب این بازنشستگان

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت نخست وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول خبر داد.

خبر خوش برای بازنشستگان | واریز 12 میلیون تومان به حساب این بازنشستگان
کدخبر : 4117
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان کشوری از ۱۰ به ۱۲ میلیون تومان برای ۳۰۰ هزار نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها نوبت ششم از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر۱۲ میلیون تومان است. ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان واجد شرایط دریافت وام بازنشستگان شده اند. در ادامه آخرین خبرها از وام ضروری بازنشستگان را می خوانید.

وام بازنشستگان

تکلیف وام بازنشستگان مشخص شد

وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری واریز شد.

 علی خدامی با اعلام این خبر گفت: نخستین نوبت از مرحله اول وام ضروری به مبلغ ۱۲میلیون تومان که آبان ماه امسال ثبت نام اینترنتی آن انجام شد،  به حساب ۲۳ هزار و ۸۴۷ نفر از مشمولان واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کامزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه بوده که در آبان ماه امسال ثبت نام اینترنتی آن در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام و نتایج آن نیز از ششم دی ماه در همین درگاه اعلام شد.

براساس این گزارش، در مرحله نخست مشخصات تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط اعلام شدند که قرار است در قالب ۷ نوبت وام آن ها پرداخت شود.

از قرار، با پیگیری‌های کانون عالی بازنشستگان، وام‌های هفت میلیون تومانی در حال واریز است و مشکل پرداخت تسهیلات برطرف شده است.

اعضای کانون بازنشستگان در این رابطه می‌گویند: خوشبختانه موانع تسهیلات برطرف شده و واریز تسهیلات بازنشستگان کارگری در زمان‌های مقرر صورت خواهد گرفت.

دهقان کیا واریز وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری را تایید کرد.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) گفت: وام هفت میلیون تومانی توسط بانک رفاه به حساب بازنشستگان مشمول پرداخت شده است؛ خوشبختانه موانع پرداخت تسهیلات برطرف شده و بازنشستگانی که این ماه در نوبت وام قرار داشتند، توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم تمام موانع و سختی‌های پرداخت تسهیلات برطرف شود و بازنشستگان کارگری بتوانند به سرعت وام هفت میلیون تومانی را دریافت کنند. ما انتظار داریم بانک رفاه در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورد.

بازنشستگان کارگری از مبلغ ناچیز وام و مراحل دشوار آن انتقاد دارند؛ آن‌ها می‌گویند در حالیکه بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت می‌کنند، چرا بازنشستگان کارگری باید برای دریافت وام هفت میلیون تومانی هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند.

وام بازنشستگان

موانع جدید سر راه پرداخت وام بازنشستگان

در روزهای گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که پرداخت وام به آن‌ها به دلایل «نامعلوم» متوقف شده است.

پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی مصوبه سازمان تامین اجتماعی است و منابع آن باید توسط سازمان، تامین و به بانک رفاه کارگران واریز شود.

در همین باره علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) گفت: بانک رفاه کارگران برای استمرار پرداخت تسهیلات دچار مشکل شده است.

به گفته وی احتمالا شاید در ماه جاری (دی ماه) این تسهیلات به بازنشستگان پرداخت نشود اما هنوز نمی‌توان در این مورد اطمینان داشت.

پیشتر بازنشستگان خبر داده بودند که ۳ ماه است که وام ۷ میلیون تومانی بانک رفاه را دریافت نکرده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران، همچنین گفت که بانک مرکزی به دنبال پُر شدن سقف پرداخت تسهیلات توسط بانک رفاه، بر ادامه پرداخت آن‌ها توسط این بانک، ایراد گرفته است.

به همین دلیل، پرداخت وام با مشکل مواجه شده است و اطمینانی نسبت به استمرار پرداخت آن در ماه آینده هم وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بانک رفاه کارگران به عنوان بانک بزرگترین صندوق بیمه اجتماعی کشور به ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند خدمات ارائه می‌کند. همچنین بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان از بانک رفاه خدمات دریافت می‌کنند.

میرهاشم موسوی در جلسه هم‌اندیشی با مدیران استانی شعب بانک رفاه کارگران افزود: بانک رفاه از بانک‌های موثر در نظام پولی کشور است زیرا بیش از نیمی از جمعیت کشور با این بانک در ارتباط بوده و خدمات مالی دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران کشور می‌تواند با تقویت شاخص‌های سلامت خود، نقش مهمی در تامین مالی خرد و کلان ذینفعان خود و بازنشستگان محترم داشته باشد، اظهار داشت: بهبود کفایت سرمایه، افزایش کیفیت دارایی‌ها، کاهش ریسک، توجه به انضباط مالی، کاهش هزینه تمام شده پول، دسترسی عادلانه به منابع قرض‌الحسنه و تکریم ارباب رجوع می‌بایست در این بانک تقویت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه