وام ازدواج | ثبت نام وام ازدواج

متقاضیان وام ازدواج بخوانند | دریافت وام ازدواج آسان با 300 هزار تومان!

زوج‌های ایرانی برای وام ۷۰ میلیونی ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ماهه ابتدا باید در سامانه مربوطه به نشانی ve.cbi.ir اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را برای پرداخت این وام انتخاب کنند. البته، برای زوج‌های زیر ۲۵ و ۲۳ سال واجد شرایط، وام ازدواج می‌تواند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

 متقاضیان وام ازدواج بخوانند | دریافت وام ازدواج آسان با 300 هزار تومان!
کدخبر : 3808
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ازدواج یک وام با سود کم از طرف دولت برای کمک به جوانان می باشد. وام ازدواج هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد.با حذف وام ازدواج در لایحه بودجه 1401 بحث های زیادی را به راه انداخته است.در ادامه آخرین خبرها از وام ازدواج را می خوانید.

وام ازدواج

در شرایطی که متقاضیان وام ازدواج باید برای دریافت این وام مدت‌ها برای ثبت‌نام در سامانه مربوطه معطل باشند تا بتوانند اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را انتخاب کنند؛ یک سایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته روند ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج را با هزینه‌ای تقریبا ۳۰۰ هزار تومانی انجام می‌دهد. 

سامانه تعبیه شده جهت ثبت‌نام وام ازدواج، مشکلات عدیده‌ای برای این افراد ایجاد کرده است که روند ثبت‌نام را برای آن‌ها زمان‌بر و فرسایشی می‌کند.

 یکی از مشکلات پرتکراری که بارها زوج‌ها به ایسنا اعلام کرده‌اند، پذیرفته نشدن مکرر کُد امنیتی ورود به سامانه برای تکمیل فرآیندهای ثبت‌نام است که باید چندین بار این کد را وارد کنند تا سرانجام وارد سامانه شوند. 

همچنین، اعتبار نداشتن بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج از دیگر مشکلات متقاضیان این تسهیلات است که به عنوان مثال یک زوج مدت‌هاست که برای ثبت‌نام وام ازدواج تلاش می‌کنند اما سامانه به آن‌ها اعلام می‌کند که هیچ بانکی در استان شما اعتبار لازم برای پرداخت این وام را ندارد.

در شرایطی که روند ثبت‌نام برای وام ازدواج زمان‌بر و طاقت‌فرسا شده است، سایتی وجود دارد که مدعی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام ازدواج شما را برای هر بانک و شعبه‌ای که بخواهید ثبت نام می‌کند اما این ثبت‌نام برای افراد معادل ۲۸۸ هزار تومان آب می‌خورد.

ثبت‌نام وام ازدواج از طریق این سایت اینگونه است که ابتدا بانک موردنظر و استان خود را انتخاب می‌کنید سپس با پرداخت مبلغ ۲۸۸ تومان به مراحل بعدی چون تکمیل اطلاعات، دریافت کد رهگیری و تعیین شعبه منتقل می‌شوید و تمامی تحولات ثبت‌نام از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

بنابراین، فارغ از عبور کردن زوج‌های ایرانی از هفت‌خوان رستم برای دریافت وام ازدواج چون معرفی ضامن به بانک و سخت‌گیری بانک‌ها باید به منظور ثبت‌نام این وام نیز مبلغی را هزینه کنند، در حالیکه ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج رایگان است اما با مشکلات فنی این سامانه مردم ترجیح می‌دهند تا این مبلغ را بپردازند تا سریع‌تر بتوانند وام خود را دریافت کنند.

وام ازدواج

درخواست مجلس از بانک مرکزی برای تدوین آیین‌نامه اعطای وام ازدواج

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از درخواست این کمیسیون به بانک مرکزی برای تدوین آیین‌نامه جدید اعطای تسهیلات و وام‌های خرد خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره موضوع ضمانت و وثایق وام‌های خرد و وام ازدواج، گفت: این مسئله از سوی کمیسیون اقتصادی پیگیری شده و در این زمینه با بانک مرکزی مکاتبه شده است.

وی افزود: جوابیه بانک مرکزی مبتنی بر این بود که به دلیل اینکه در قانون موضوع ضامن معتبر مد نظر قرار گرفته لذا انتخاب ضامن را بر عهده بانک‌ها گذاشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از آنجایی که مجلس در زمینه جزئیات اجرای قانون ورود نمی‌کند، ادامه داد: مبنای مجلس نیز از تصویب این قانون این است که تسهیلاتی که به افراد پرداخت می‌شود امکان وصولش فراهم باشد لذا دولت باید در آیین‌نامه‌هایی که تدوین می‌کند به چارچوبی که در آن تکلیف مردم و بانک‌ها مشخص باشد توجه کند.

پورابراهیمی ادامه داد: متعاقب این امر از بانک مرکزی خواستیم که موضوع تدوین بخشنامه جدید با هماهنگی وزارت اقتصاد را در دستورکار قرار دهد که خروجی این کار مشخص می‌کند سطوح مختلفی که باید بابت آن ضمانت‌های تعریف شده‌ای ارائه شود، چه چیزی است؟ که با این اقدام امکان برخورد سلیقه‌ای نظام بانکی در ارتباط با مردم گرفته می‌شود.

وام ازدواج

گلایه‌ها از سختگیری‌های بانکی

کاربران توییتر نسبت به دریافت وام ازدواج اعتراض داشتند.

کاربری نوشت: «من با خانمم چون از دادگاه اجازه ازدواج گرفتیم تاریخ عقدمون و ثبت عقدمون یکسال فاصله داشت بخاطر همین بهونه کردند بهمون وام ندادند، از لیست خارج شدیم…»

«پسر طرف میخواسته وام ازدواج بگیره هر ضامنی میبردن بانک قبول نمیکرده بعد پدره گوسفنداش رو بعنوان ضامن برده تو بانک…»

«الان که به وام ازدواج نیاز دارم پیام اومد اعتبار بانک‌ها در استان محل سکونت شما به پایان رسیده، لطفا مجددا تلاش کنید.»

«واقعا با ۱۴۰ میلیون وام ازدواج می‌شه چیکار کرد ؟»

« کی بود دنبال وام ازدواج بود؟! ۶ پوشه آبی و ۵۰ برگه A4 به مدارکش اضافه کنه»

«وام ازدواج که شده ۱۰۰میلیون، حساب کردم اگه ۷۰بار ازدواج کنم و هربار وام بگیرم و قیمتها هم بالاتر نره، تو ازدواج ۷۱ام میتونم یه واحد آپارتمان بخرم.»

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به تلاش معاونت امور جوانان برای تسهیل شرایط بازپرداخت وام ازدواج، گفت: در تلاش هستیم تا مدت تنفس (مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط) وام ازدواج جوانان را افزایش دهیم تا زوجین توانایی بازپرداخت این وام را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ هنوز مشخص نیست و باید منتظر تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس ماند، خاطر نشان کرد: دولت از مجلس درخواست کرده تا مطابق با آیین نامه طراحی شده از سوی سازمان برنامه و بودجه اختیار انجام تغییراتی در بازپرداخت و مبلغ وام ازدواج را داشته باشد اما مبلغ نهایی وام ازدواج ۱۴۰۱ هنوز مشخص نیست.

متقی فر همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته است، درباره لزوم تدوین دستورالعمل‌هایی برای پرداخت وام ازدواج در جهت افزایش رغبت جوانان به ازدواج، افزود: افزایش سن ازدواج، مساله کنونی ما است. به طور کلی اعتقاد ما این است که کودک همسری فرهنگی شایع و دارای مشمولیت در کشور نیست و استثنائا در برخی استانهای کشور وجود دارد که آن هم با فرهنگ سازی درست قابل حل است. در واقع در حال حاضر مساله ما بالا رفتن سن ازواج و نه کودک همسری است. ما قائل به این هستیم که اکنون سن ازدواج بالا رفته و باید کمک کنیم این سن کاهش پیدا کند. حتما آیین نامه‌هایی نیز در این راستا وجود دارد و تسهیلات بر اساس این آیین نامه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین در بخش پایانی سخنان خود درباره تبعات سایت‌های همسریابی غیر قانونی و مراجعه متاهلان به آن‌ها، تصریح کرد: قطعا اگر ما در زمینه همسریابی برای جوانان طرح داشته باشیم می‌توانیم به پیدا کردن مورد مناسب ازدواج کمک کنیم. متاسفانه چون این فضا مدیریت شده‌ نیست، طبیعتا آنچه مورد توقع هست اتفاق نمی‌افتد. از این رو باید یک مدل و چارچوبی برای آن وجود داشته باشد تا بر اساس نیاز جامعه معرفی‌ها انجام شده و دچار آسیب‌ها و انحرافات این چنینی نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه