اخبار روز| اخبار ورزشی| خائنان جهان فوتبال

خیانت‌کار‌های دوست‌داشتنی دنیای فوتبال + تصاویر

بازیکنان بزرگ زیادی در تاریخ فوتبال بوده‌اند که با پیوستن به رقیب اصلی تیم خود حاشیه‌ساز شده‌اند.

خیانت‌کار‌های دوست‌داشتنی دنیای فوتبال + تصاویر
کدخبر : 3043
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

دنیای فوتبال جذابیت‌های فراوانی دارد، جذابیتی که گاهی با عشق و گاهی با تنفر آمیخته می‌شود. نقل و انتقال بازیکنان شاید چندان اتفاق خاص و هیجان انگیزی نباشد، اما گاهی اوقات و بعضی جابه‌جایی‌ها باعث همان عشق و نفرت می‌شود.

دنیای فوتبال به اندازه کافی حاشیه دارد، اما فصل نقل و انتقالات می‌تواند باعث ایجاد بزرگترین حاشیه‌ها شود، مثل انتقال ستارگان فوتبال به تیم‌های رقیب و یا تیم‌هایی که نفرت تاریخی از هم دارند. این موضوع مثال‌های زیادی دارد و شاید تعداد خیانت کار‌های دنیای فوتبال حالا و به علت موضوعات مالی بیشتر شده باشد، اما باز هم بعضی اتفاق‌ها در دنیای فوتبال هنوز هم باعث ناراحتی‌های زیادی می‌شود.

خیانت‌کار‌های دوست‌داشتنی

۱. مت هوملس

ستاره کنونی تیم ملی فوتبال آلمان در رده‌های نوجوانان و جوانان در تیم فوتبال بایرن مونیخ حضور داشت و رسما عضوی از این تیم بود، اما در سال ۲۰۰۸ ابتدا به صورت قرضی و پس از یک سال رسمی و دائمی به رقیب مستقیم بایرن مونیخ، دورتموند آلمان پیوست و تا سال ۲۰۱۶ عضوی از این باشگاه بود.

هوملس در آن سال و پس از به دست آودن قهرمانی‌های مختلف و همچنین کاپیتانی دورتموند در ازای ۳۸ میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست، اتفاقی که برای هواداران دورتموند سخت تراز جدایی ستاره‌ای مانند لواندوفسکی بود. هوملس که به جابه‌جایی بین دورتمونو بایرن مونیخ عادت کرده است در سال ۲۰۱۹ و پس از ۳ سال حضور در جمع باوارایی‌ها به دورتموند بازگشت. تا این بار شکل جدیدی به خیانت خود دهد.

مت هوملس

۲. زلاتان ابراهیموویچ

ابرستاره سوئدی دنیای فوتبال چندان اهمیت خاصی به واژه علاقه و حضور در یک باشگاه نمی‌دهد و به همین دلیل هیچ گاه او در یک باشگاه حضور بلند مدتی نداشته است. اما عملکرد این ستاره در این سال‌ها به حدی درخشان بوده است که شاید کمتر هوادای از تیم‌هایی که زلاتان در آن حضور داشته است نسبت به این سوئدی حس بدی داشته باشد.

زلاتان در تیم‌های زیادی بازی کرده است، اما ایتالیا جایی بوده که او در تمام باشگاه‌های بزرگ آن حضور داشته است. زلاتان در اینتر، یوونتوس و همچنین میلان ایتالیا حضور داشته و با وجود اینکه بار‌ها نسبت به تیم کنونی خود میلان ابراز علاقه کرده است، اما احترام تمام تیم‌های بزرگ ایتالیا را با خود همراه کرده است.

زلاتان ابراهیموویچ

۳. کارلوس توز

ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال در ۲۳ سالگی به اروپا آمد و به تیم وستهام انگلیس پیوست. عملکرد درخشان او باعث شد تنها پس از یک سال به جمع شیاطین سرخ بپیوندد و عضوی از تیم فرگوسن بزرگ شود. توز شرایط خوبی در منچستریونایتد داشت، اما به دلیل اختلافاتی که در این باشگاه پیدا کرد پس از ۲ سال به دشمن منچستریونایتد و تیم آبی این شهر منچستر سیتی پیوست. توز در منجستر سیتی نیز روز‌های خوبی داشت، اما تنها بخشی از این شهر او را دوست داشتند و بخشی دیگر از او تنفر داشتند.

کارلوس توز

۴. گابریل باتیستوتا

باتیستوتا یکی از بهترین مهاجمان آرژانتین و تا مدتی نیز بهترین گلزن تاریخ این کشور بود. باتیستوتا بازیکنی بود که شاید در تیم ملی دوران موفقیت آمیز تری نسبت به دوران باشگاهی خود داشت.

بیشتر زمان و افتخار دوران باشگاهی این ستاره در فیورنتینا و رم ایتالیا پیگیری شد، اما حاشیه او در آرژانتین رقم خورد. جایی که باتی گل اسطوره‌ای بعد از حضور در ریورپلاته به دشمن این تیم یعنی بوکاجونیورز پیوست و نام خود را وارد لیست خائنین دنیای فوتبال کرد.

گابریل باتیستوتا

۵. رابرت لواندوفسکی

ستاره لهستانی در سال ۲۰۱۰ از یونان به دورتموند آلمان پیوست و تنها پس از یک سال و به دلیل گلزنی‌های پیاپی و نمایشی درخشان در کنار مارکو رویس به مهمترین بازیکن این تیم آلمانی تبدیل شد. استعداد گلزنی این لهستانی باعث شد که او همراه دورتموند و در حضور بایرن مونیخ ۲ بار قهرمان بوندسلیگا شود، اما در سال ۲۰۱۴ و در شرایطی که شاید کسی فکرش را نمی‌کرد به صورت رایگان و آزاد به رقیب دورتموند در آن زمان مدعی بایرن مونیخ پیوست. لواندوفسکی در حال حاضر یکی از برترین گلزنان تاریخ بایرن مونیخ است و هر سال گل‌ها و رکورد‌های ریادی را برای باوارایی‌ها به ثبت می‌رساند.

لواندوفسکی شاید در تاریخ بایرن مونیخ یکی از محبوب‌ترین‌ها باشد، اما او در دورتموند آلمان هیچ طرفداری ندارد.

رابرت لواندوفسکی

۶. آندره‌آ پیرلو

یکی از بزرگترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایتالیا و جهان که شاید نتوان از او به عنوان یک بازیکن نفرت داشت، حتی با وجودی که او مانند زلاتان ابراهیموویچ در ۳ تیم بزرگ و مشهور ایتالیا یعنی (اینتر، میلان و یوونتوس) بازی کرده است شاید تمام هواداران این ۳ تیم او را از یاد نبرند و به خوبی از او یاد کنند.

پیرلو سال ۲۰۰۱ و با ۳۵ یلیون یورو از اینتر به میلان پیوست و ۱۰ سال درخشان را در این تیم سپری کرد. اما پس از گذشت این مدت و در سال ۲۰۱۱ وقتی که میلانی‌ها علاقه‌ای به تمدید قرار داد او نداشتند به مشهور‌ترین تیم ایتالیا و رقیب مستقیم میلان، یوونتوس پیوست. پیرلو در یوونتوس هم درخشان بود و همین موضوع او را یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا بدل کرده است.

آندره آ پیرلو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه