واکنش ستاره تیم انگلیس به شعارهای نژادپرستانه

ستاره تیم ملی انگلیس به شعار‌های نژادپرستانه علیه خودش واکنش نشان داد.

واکنش ستاره تیم انگلیس به شعارهای نژادپرستانه
کدخبر : 2015
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تیم ملی انگلیس در فینال یورو ۲۰۲ مقابل ایتالیا قرار گرفت و در ضیافت پنالتی ها شکست خورد. این در حالی بود که هواداران سه شیر‌ها با هزار امیدو و آرزو راهی ورزشگاه ومبلی لندن شده بودند. با این اوصاف طلسم ناکامی ۵۵ ساله انگلیس در مسابقات یورو، ادامه پیدا کرد. در همین رابطه هواداران افراطی تیم ملی انگلیس بابت ضیافت پنالتی‌ها به شدت عصبانی شدند. از آنجا که ضربات پنالتی ۳ بازیکن سیاه‌پوست جام قهرمانی را به رم فرستاد، موجی از شعارهای نژادپرستانه در فضای حقیقی و اجتماعی علیه آنها ارسال شد.  به همین واسطه بوکایو ساکا، مارکوس راشفورد و جادون سانچو  به دشت تحت فشار انتقاد‌ها و پیام‌های نژاد‌‌پرستانه قرار گرفتند.

در همین رابطه سایت جهانی گل نوشت: ساکا وینگر ملی پوش تیم آرسنال اصرار دارد که پیام‌رسان‌های اجتماعی باید جلوی انتشار پیام‌های نژادپرستانه را بگیرند و آن‌ها به اندازه کافی برای این موضوع تلاش نمی‌کنند. از اینکه عضو تیم ملی انگلیس هستم به خودم افتخار می‌‍کنم. بابت همه چیز‌هایی که از همه بازیکنان و کادرفنی یاد گرفتم بسیار سپاسگزارم. هیچ کلمه‌ای وجود ندارد که به شما بگویم  اما از نتیجه و پنالتی‌ام ناامید شدم. متاسفم که امسال نتوانستیم آن را برای شما به خانه بیاوریم، من خیلی صدمه دیدم و احساس کردم همه شما و خانواده انگلیس خود را نابود کردم. اما می‌توانم این را به شما قول بدهم اجازه نمی‌دهم آن لحظه منفی مرا خُرد کند. فوتبال این چیزی است که باید داشته باشد. شور و اشتیاق، افراد از هر نژاد، جنس، دین و مذهب دور هم جمع می‌شوند.

وی در خصوص توهین به خودش و ۲ ملی‌پوش سیاهپوست نگلیس تصریح کرد: برای سیستم عامل‌های شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توییتر و فیس بوک، من نمی‌خواهم که هیچ کودک یا بزرگسالی مجبور شود پیام‌های نفرت انگیز و آسیب‌زایی را که من، مارکوس و جادون در این هفته دریافت کرده ایم دریافت کند من بلافاصله از نوع نفرتی که در شرف دریافت آن بودم، فهمیدم و این واقعیت غم انگیزی است که سیستم عامل‌های قدرتمند شما برای جلوگیری از پیام‌ها آنقدر انجام نمی‌دهند .هیچ نژادی پرستی یا نفرت از هر نوع در فوتبال یا در هر بخش از جامعه و اکثریت افرادی که دور هم جمع می‌شوند تا افرادی را که این پیام‌ها را ارسال می‌کنند، با اقدام و گزارش این نظرات به پلیس و رانندگی دور هم جمع کنند. با مهربانی با یکدیگر نفرت را از بین ببریم، برنده خواهیم شد. عشق همیشه برنده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه