آتش بس غزه | اخبار آتش بس غزه

خاورمیانه در انتظار آتش بس غزه! | حماس منتظر تضمین آتش بس غزه شد!

نماینده حماس در لبنان با اشاره به پایبندی حماس بر شروط چهارگانه خود، حضور مجدد هیات مذاکره کننده حماس در مصر برای مذاکرات آتش بس غزه را به دلیل عقب نشینی اشغالگران در دور جدید مذاکرات خواند.

خاورمیانه در انتظار آتش بس غزه! | حماس منتظر تضمین آتش بس غزه شد!
کدخبر : 25559
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که هیئت حماس آماده بررسی طرح ارائه شده برای آتش‌بس در غزه به طرف‌های میانجی در قاهره است و پذیرش مذاکرات به معنای تن دادن به شروط اشغالگران نیست.

به گواه فرماندهان و رهبران سیاسی در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو از اهرم مذاکرات آتش بس تنها به دنبال طولانی کردن جنگ با هدف جبران شکست‌های خود عرصه سیاسی است و دمیدن بر آتش درگیری در لشکرکشی به رفح نیز جز شکست میدانی و سیاسی برای وی حاصلی نخواهد داشت.

پایگاه خبری العهد لبنان روز شنبه گزارش داد که «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در سخنانی از تن دادن اشغالگران به شروطی جدید برای ادامه مذاکرات خبر داد و افزود: نمایندگان حماس پیشنهاداتی که حاوی مفاد مثبت است از سوی اشغالگران دریافت کرده است که نشان‌دهنده عقب نشینی دشمن صهیونیستی در برخی از مفاد درخواستی پیشین است.

عبدالهادی با اشاره به عقب نشینی اشغالگران در خواسته‌های پیشین خود در مذاکرات غیرمستقیم تاکید کرد که انعطاف جنبش حماس در مذاکرات به معنای عقب نشینی از شروط چهارگانه پیشین خود نیست.

این مقام ارشد حماس با اشاره به سفر هیئت مذاکره کننده حماس به قاهره برای بررسی طرح ارائه شده برای آتش بس خاطرنشان کرد که هیئت مذاکره کننده حماس در طی روند مذاکرات از ابتدا تاکنون با درایت در برابر هیئت صهیونیستی رفتار کرده و منتظر تضمین‌های بین‌المللی از آمریکا، مصر، قطر، روسیا و ترکیه برای پذیرش آتش بس است.

آتش بس غزهعبدالهادی تصریح کرد که مقاومت نه تنها پیگیر شروط چهارگانه خود در مذاکرات آتش است، بلکه در برابر مواضع اخیر نتانیاهو در لشکرکشی به رفح نیز کاملاً در بُعد نظامی نیز آماده است.

این جنبش بار دیگر بر پایبندی به خواسته‌های ملی و شروط چهارگانه یعنی توقف کامل جنگ، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت آوارگان به محل زندگی خود و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و آغاز بازسازی این باریکه تاکید کرد.

نماینده حماس بار دیگر تاکید کرد که ما آماده دستیابی به توافقی جدی و حقیقی برای مبادله اسرا هستیم./ افکار نیوز

 جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و یازدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

با انتشار گزارش‌ها مبنی بر امیدواری برای مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و مقاومت حماس، ایتامار بن گویر وزیر داخلی و تندرو کابینه تل آویو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تهدید کرد.

 بن گویر افزود: نتانیاهو خوب می داند که پیامد عدم پایندی به ۲ وعده خود شامل مخالفت با هرگونه مذاکره بد با حماس و دوم حمله به رفح چه خواهد بود.

آتش بس غزه

اظهارات بن گویر پس از آن بیان می شود که «آموس یدلین» فرمانده اسبق شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تسلط بن گویر و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی بر بنیامین نتانیاهو گفت:نخست وزیر، اسیر این دو وزیر شده است.

همزمان با این اظهارات، رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه نتانیاهو و بن گویر و کابینه تل آویو تظاهرات کردند.

یسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) روزنامه صهیونیستی گزارش داد که تظاهر کنندگان اسرائیلی در تظاهرات تل آویو شعار «بن گویر مجرم و جنایتکار است» سر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از خبرنگاران این رژیم گزارش دادند که نتانیاهو بیانیه‌ای در مخالفت با امضای قرارداد برای تبادل اسرا با حماس را در پوشش یک مقام دیپلماتیک اسرائیلی منتشر کرده است.

روزنامه جروزالم پست چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز در این باره نوشت: خبرنگاران اسرائیلی تصمیم گرفتند که نتانیاهو و بازی وی برای مانع تراشی برای مبادله اسرا را برملا و وی را رسوا کنند.

این رسانه صهیونیست گزارش داد: اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس هرگز بیانگر دیدگاه کابینه نیست.

جروزالم پست در ادامه آورد: مقام مسؤولی که خواست نامش فاش نشود و تهدید کرده که با وجود هرگونه توافق با حماس به رفح حمله می شود، خود نتانیاهوست.

این رسانه صهیونیست افزود: هدف نتانیاهو این است که به افکار عمومی اسرائیل چنین القا کند که در مسأله تشدید نظامی در مخالفت با مذاکره برای تبادل اسرا با حماس یک اجماع کلی وجود دارد.

آتش بس غزه

از سوی دیگر تایمز اسرائیل نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که نتانیاهو بنی گانتس وزیر جنگ اسبق و ایزنکوت دیگر عضو شورای جنگ را برای مشاوره تلفنی دعوت نکرد.

در این مشاوره تصمیم بر آن گرفته شد که هیأتی به قاهره برای مذاکره با حماس اعزام نشود، این درحالی است که براساس گزارش رسانه های اسرائیلی، آمریکا اسرائیل را برای اعزام این هیأت به مصر و مذاکره با نیروهای مقاومت زیر فشار گذاشته است.

فاش شدن مانع تراشی نتانیاهو ساعتی پس از آن بیان می شود که «حسام بدران» از رهبران حماس در گفتگو با شبکه الجزیره تأکید کرد که نتانیاهو و اعضای کابینه تندرو او با بهانه های واهی در مسیر مذاکرات و توافق برای آتش‌بس کارشکنی می‌ کنند.

بدران تصریح کرد که محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او به دنبال توافق نیست.

به نظر می رسد که هدف آمریکا از فشار به رژیم صهیونیستی برای مذاکره با حماس، استفاده از این برگ در انتخابات آینده آمریکاست.

تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس غزه

-یکی از رهبران حماس شنبه شب گفت: با قضیه مذاکرات آتش‌بس را با جدیت دنبال می‎ کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

آتش بس غزه

 «حسام بدران» در گفتگو با "الجزیره مباشر" او افزود :نتانیاهو و اعضای کابینه تندرو او با بهانه های واهی در مسیر مذاکرات و توافق برای آتش‌بس کارشکنی می‌ کنند.

بدران تصریح کرد که محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او به دنبال توافق نیست.

وی گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است.

عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها و نه به طور مستقیم با دولت آمریکا در ارتباط هستیم./ تابناک

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه