نکات آشپزی | نکات آشپزی حرفه ای

مرغ کرایی پاکستانی تا به حال خوردی؟ | این نکات آشپزی رو یاد بگیر عاشقش شو

«کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید حتما امتحانش کنید. در ادامه با نکات آشپزی آن آشنا می شویم.

مرغ کرایی پاکستانی تا به حال خوردی؟ | این نکات آشپزی رو یاد بگیر عاشقش شو
کدخبر : 25371
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت پیشنهاد ویژه همراه باشید.

«غذای ملل که همیشه نباید ایتالیایی و فرانسوی باشه! یه بارم پاکستانی بخور!». «کرایی مرغ»! اسمی که در پاکستان برای این غذا انتخاب شده همین است. هواداران بسیار زیادی دارد که اگر شما هم یک بار امتحان کنید به خیل عظیم آن‌ها خواهید پیوست!

«کرایی مرغ» یک غذای خوشمره پاکستانی است که مزه و بوی بی‌نظیری دارد و هواداران بی‌شماری را مجذوب خود کرده است.

شاید از آن دسته افرادی باشید که به سختی طعم‌های جدید را امتحان می‌کنند، اما این قول را به شما می‌دهیم که از مزه و بوی این غذا بی نهایت راضی خواهید بود.

نکات آشپزی و مواد لازم:

نکات آشپزی

نکات آشپزی و طرز تهیه:

در قدم اول پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

گوجه فرنگی‌ها را هم بعد از شست و شو ۵ دقیقه در آب جوش قرار بدهید و بعد در آب سرد بگذارید تا به راحتی پوست آن کنده بشود. نیازی به پوست گوجه فرنگی نداریم! بعد از انجام این کار گوجه فرنگی‌های بدون پوست را پوره کنید. از گوشتکوب برقی یا مخلوط کن یا حتی رنده دستی می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

پیاز‌های نگینی شده را در مقداری روغن تفت بدهید و وقتی رنگ آن‌ها طلایی شد تکه‌های مرغ را داخل تابه بگذارید. با صبر و حوصله مرغ‌ها را سرخ کنید. باید تمام اطراف آن‌ها به خوبی سرخ شده و طلایی بشود. حالا وقت جشنواره عطر است! نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر کاری و تخم گشنیز را اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی آن‌ها آشپزخانه شما را تسخیر کند!

در این قسمت باید آب را به مواد اضافه کنید ۲ استکان آب جوش را داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. اجازه بدهید مواد در کنار همدیگر با آرامش و شعله حرارت ملایم بپزند و شما هم یک تابه دیگر بردارید و در آن روغن بریزید تا داغ بشود و سیر را بعد از پوست گرفتن له کنید و به همراه زنجبیل رنده شده در آن تفت بدهید. وقتی به مرحله سرخ شدن رسیدند رب گوجه فرنگی را به آن‌ها اضافه کنید و تفت بدهید تا هم از خامی دربیاید و هم رنگ باز کند. حالا نوبت به پوره گوجه فرنگی می‌رسد. پوره را تا مرحله‌ای که آب آن کاملا کشیده شود و بافت آن هم سرخ شود و تغییر رنگ بدهد سرخ کنید. در اینجا سس شما آماده است و بهتر است آن را به مرغ‌ها اضافه کنید تا یک ساعت دیگر این غذای خوشبو و خوشمزه پخته شود و تمام طعم‌ها در هم ترکیب شده و برای سرو آماده بشوند.

نکات آشپزی

تکه‌های مرغ را به شکل دلخواهتان در ظرف موردنظر بچینید و نوش جان بفرمایید. این غذا با نان سرو می‌شود برای همین سس آن باید غلیظ باشد.

منبع: برترین‌ها

کرایی مرغ یک غذای پاکستانی و بلوچی است که ترکیبی از ادویه جات و مرغ می باشد. گوشت و مرغ نقش مهمی در آشپزی پاکستانی دارد و تقریبا در تمام غذا هایشان از گوشت و مرغ استفاده می کنند. استفاده از ادویه فراوان به دلیل این است که با هند همسایه بوده و اشتراکات غذایی زیادی دارند و همچنین این غذا در شمال هند طبخ شده و طرفداران زیادی دارد. کرایی نام ظرفی است که این غذا در آن پخته می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرایی مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

نکات آشپزی و فوت و فن های تهیه کرایی مرغ

اگر کاری در دسترس نداشتید از چند برگ گشنیز استفاده کنید.

از چند تکه فلفل سبز تند هم می توانید برای مزه این غذا استفاده کنید.

برای تفت دادن مواد از کره یا روغن محلی استفاده کنید./ پارسی دی

بادمجون شکم پر این نکات آشپزی رو داره

بادمجان تپل: ۶ عدد

گردوی آسیاب شده: نصف لیوان

سبزی معطر خرد شده (شامل نعناع، جعفری، ریحون و مرزه): ۱ پیاله کوچک

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

رب انار: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۵ حبه

گوجه فرنگی: ۵ عدد

نمک و فلفل: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

آب جوش: ۱ لیوان

نکات آشپزی

نکات آشپزی و طرز تهیه

برای درست کردن این بادمجان شکم‌پر خوشمزه ابتدا بادمجان‌ها را پوست کنید. وسط شکم بادمجان را با چاقو یک شکاف بدهید، طوری که داخل شکم بادمجان باز شود. تلخی بادمجان را با آب و نمک بگیرید و بعد از اینکه بادمجان خشک شد، آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید. بادمجان‌ها را به اندازه‌ای سرخ کنید که طلایی شود و نیازی نیست بادمجان بیش از حد سرخ شود. بادمجان‌های سرخ شده را داخل یک صافی بریزید تا روغن اضافه بادمجان گرفته شود.

در مرحله بعد گردوی پودر شده را داخل یک کاسه بریزید و سبزی معطر خرد شده، سیر رنده شده، رب گوجه فرنگی، رب انار، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. حالا آرام داخل شکم بادمجان‌های سرخ شده را باز کنید و با موادی که درست کرده‌اید، شکم بادمجان را پر کنید، طوری که بیرون نریزد. کف یک ماهی تابه را مقداری با روغن چرب کنید، سپس گوجه فرنگی‌ها را از وسط ببرید و گوجه‌ها را کف ماهی تابه بچینید. بادمجان‌ها را روی لایه گوجه بچینید و آب جوش را دورتادور ماهی تابه بریزید. حالا ماهی تابه را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید و ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا بادمجان بپزد و گوجه آب بیندازد. حالا بادمجان شکم‌پر خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را با نان یا کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات آشپزی

نکات آشپزی مهم

۱ ـ بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و برای قلب هم بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. برای گرفتن تلخی بادمجان پوست بادمجان‌ها را بگیرید؛ اما برای اینکه له نشوند، کلاهک بالای آن‌ها را نکنید. آن‌ها را تمیز بشویید؛ سپس بین یک ربع تا نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورتر است، قرار بدهید. بعد از آب نمک خارج کنید. با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافه آن خارج شود. دیگر نیازی به شستن بادمجان‌ها نیست با این کار هم تلخی بادمجان گرفته می‌شود، هم اینکه موقع سرخ کردن روغن کم‌تری جذب بادمجان می‌شود. روش دیگری که می‌توانید با استفاده از آن تلخی و روغن اضافه بادمجان را بگیرید، این است که بادمجان‌ها را بعد از اینکه سرخ کردید، ۲ تا ۳ بار در آب در حال جوش بگذارید و اجازه دهید هر بار ۱ دقیقه بماند؛ سپس از آب خارج کنید و آب‌کشی کنید. دوباره آب را عوض کنید و جوش بیاورید و این کار را انجام بدهید./ فرارو

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه