اسرائیل | حمله اسرائیل به ایران

دلیل حمله نکردن اسرائیل به ایران مشخص شد | اسرائیل چه سودی از این جنگ می برد؟

سه منبع اسرائیل به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد.

دلیل حمله نکردن اسرائیل به ایران مشخص شد | اسرائیل چه سودی از این جنگ می برد؟
کدخبر : 25077
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پرداخته و نوشت که این حمله به شهادت چند نفر از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان بزرگ سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد؛ اما در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پاسخ ما چه و چگونه باید باشد؟ در صورتی که به رفتار برخی از نیروهای اسرائیل در غزه خاتمه داده نشود، حملات مشابه تکرار خواهد شد. پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل: به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوید و شما را پشیمان خواهیم کرد. در ادامه بیشتر با اخبار مرتبط با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران مواجه میشویم.

ایران شنبه شب تا صبح یکشنبه به وقت محلی در اسرائیل با بیش از 300 پهپاد و موشک حمله کرد.  اسراییل از آن زمان به بعد، با برگزاری جلسات کابینه جنگ در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در حال بررسی چگونگی و زمان پاسخ به حمله ایران بود.

 اعضای کابینه جنگ اسرائیل عبارتند از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بنی گانتز و وزیر دفاع یوآو گالانت.

 طیف وسیعی از پاسخ ها به کابینه جنگ اسرائیل ارائه شده است.  منابع به ABC News گفتند، پاسخ‌های بالقوه شامل گزینه‌هایی از حمله به نیروهای نیابتی ایران در منطقه اما نه در خاک ایران تا حمله سایبری است.

 هیچ جلسه کابینه جنگی در روز چهارشنبه برگزار نشد، اما نتانیاهو به کابینه دولت خود گفت که در حالی که از توصیه‌های متحدان قدردانی می‌کند، اما تل آویو "تصمیمات خود را خواهد گرفت و دولت اسرائیل هر کاری را که لازم است برای دفاع از خود انجام خواهد داد."

منبع: انتخاب

اسرائیل

زمان اوج گیری جنگ اسرائیل و ایران یا به صلح رسیدن؟

جاوید قربان‌اوغلی، دیپلمات بازنشسته مطرح کرد:  متحدان غربی اسرائیل توانسته‌باشند مقام‌های اسرائیل را با دادن امتیازهایی قانع بکنند که واکنش انتقامی اسرائیل نباید به‌گونه‌ای باشد که منجر به شعله‌ور شدن جنگی گسترده‌تر میان ایران و اسرائیل شود.

وی افزود: موضوع اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران یکی از این امتیازها است. مسئله گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی کشورهای غربی به پیروی از آمریکا، یکی دیگر از خواسته‌های اسرائیل است که البته وقوع آن تقریباً محال است.

قربان اوغلی ادامه داد: از دیگر امتیازهایی که به اسرائیل وعده داده‌شده، این است که گزارش شده‌ آمریکایی‌ها با عملیات زمینی اسرائیل در رفح موافقت کرده‌اند.

به گفته او، اسرائیل ممکن است بدون حمایت آمریکا ضربه‌ای به منافع ایران وارد کند، اما برای یک جنگ تمام‌عیار و بلندمدت به شدت نیازمند به حمایت آمریکا است.

وی همچنین گفت: آدم باید منصف باشد، هر چند من منتقد عملکرد دولت کنونی هستم، اما دستگاه دیپلماسی در این قضیه کار فشرده‌ای را با آمریکایی‌ها شروع کرد.

این دیپلمات بازنشسته گفته: رایزنی‌ها با آمریکا نه حتی روزانه، بلکه ساعتی شده‌است. تهران به آمریکایی‌ها فهماند که باید اقدام اسرائیل را پاسخ دهد، ولی قصد جنگ ندارد، فقط و فقط به اهداف نظامی حمله می‌کند و کاملاً اقدام نظامی محدود و با اهداف مشخص انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: اگر پاسخ اسرائیل در این حد باقی بماند، به نظر من دیگر ایران پاسخی نخواهد داد. ایران سعی کرد که این حمله را خیلی کم‌اهمیت جلوه بدهد. ایران مایل نیست که دامنه جنگ را گسترش دهد.

منبع: نامه نیوز

اسرائیل

تنش در رژیم اسرائیل

اسرائیل با گذشت چند روز از حمله نظامی ایران همچنان از حجم و گستردگی عملیات «وعده صادق» در شوک به سر می برد؛ عملیاتی که برای ساعت ها اسرائیلی ها را در ترس و وحشت شدید قرار داد و در مقابل، مردم نوار غزه شبی آرام و بدون تجاوز ارتش اسرائیل را تجربه کردند.

وضعیت اسرائیل پس از واکنش جمهوری اسلامی به تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق نامتلاطم و به هم ریخته است. درواقع اسرائیلی ها پس از سیلی ایران کاملاً شکست خورده اند.

یک منبع نزدیک به رایزنی‌های داخلی اسرائیل درباره واکنش سپاه ایران به تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق گفت، بی تردید میلیون‌ها اسرائیلی در صورت اطلاع از برنامه‌ریزی تل آویو برای کشاندن پای آن ها به جنگی جدید، از اسرائیل فرار خواهند کرد.

رسانه های اسرائیلی معمولاً در افشای آنچه تل آویو انجام می دهد، واقعی تر از رسانه های تنش زای غربی عمل می کنند. در حالی که لکه ننگ دروغ‌ رسانه های بریتانیایی هنوز از ذهان پاک نشده است که مدعی شدند، حماس در عملیات «طوفان الاقصی» بچه‌ها را سر می برید و به زنان تجاوز می کرد، رسانه‌های اسرائیلی از تعداد بسیار بالای شهرک‌نشین‌هایی سخن گفتند که در آن روز به وسیله ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل کشته شدند.

اکنون رسانه های اسرائیلی از حقایق دیگری پرده برداشتند که تلویزیون های انگلیس پخش نمی کنند و البته روزنامه ها نیز قصد پرداختن به آن را  ندارند. روزنامه هاآرتص، چاپ اسرائیل با انتشار گزارشی نوشت، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دلیل نسل‌کشی‌ای که در غزه علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌گناه انجام داده، جنگ را کاملاً باخته است. اسرائیل آن قدر شکست خورده که نمی‌تواند امن و باثبات باشد تا زندانیان را به زور بازگرداند یا وضعیت نامناسب خود را در جهان التیام بخشد.

اسرائیل

خبرنگار بی.بی.سی از شهر اورشلیم گزارش کرد، مردم نگران و وحشت زده هستند. موشک های پرتاب شده از ایران خیلی پایین بودند و صدای آن ها دلهره آور بود و لحظات وحشتناکی سپری شد.

وی افزود: مردم نگران هستند بعد این حمله چه خواهد شد؛ نگرانی زیاد است. امروز خیابان ها خلوت هستند، زیرا همچنان نگرانی درباره ازسرگیری بمباران پهپادی و موشکی ایران وجود دارد.

اسرائیل شرایط دشواری را سپری می کند و در جنگ غزه گرفتار شده است. اسرائیلی ها به اندازه کافی دشمن دارند و در شرایط دشواری به سر می برند.

محافل رسانه ای نزدیک به گفت و گوهای تل آویو از حمله گسترده و حساب شده ایران به وحشت افتاده اند؛ حجم، شکل و معنای حمله ایران به قدری وحشتناک است که اگر اخباری از خسارت ها میان اسرائیلی ها پخش شود، میلیون ها نفر از آن ها برای فرار به فرودگاه سرازیر می شوند.

دولت بریتانیا و رسانه‌های وابسته به‌طور غیرمنتظره ای در رابطه با نسل‌کشی اسرائیل و عواقب وحشتناک آن برای میلیون‌ها انسان بی‌گناه غزه و کرانه باختری اغراق می کنند و سپس برای اسرائیل و نظام غرب خود را پایبند به دموکراسی و قانون نشان می دهند، اما حقیقت خلاف آن است و از جایی که نمی دانند به بیرون درز می کند.

منبع: راهبرد معاصر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه