اسرائیل | حمله اسرائیل به ایران

دلیل حمله اسرائیل به ایران فاش شد | پیام مهم انصارالله درباره حمله اسرائیل به ایران

پیام مهم انصارالله درباره حمله اسرائیل به ایران

دلیل حمله اسرائیل به ایران فاش شد | پیام مهم انصارالله درباره حمله اسرائیل به ایران
کدخبر : 24675
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پرداخته و نوشت که این حمله به شهادت چند نفر از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان بزرگ سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد؛ اما در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پاسخ ما چه و چگونه باید باشد؟ در صورتی که به رفتار برخی از نیروهای اسرائیل در غزه خاتمه داده نشود، حملات مشابه تکرار خواهد شد. پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل: به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوید و شما را پشیمان خواهیم کرد. در ادامه بیشتر با اخبار مرتبط با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران مواجه میشویم.

سخنگوی جنبش انصارالله گفت: هم‌بستگی کامل خود با ایران را در خصوص جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق اعلام می‌کنیم.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در مسقط پایتخت عمان گفت: هم‌بستگی کامل خود با جمهوری اسلامی ایران را در خصوص جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق اعلام می‌کنیم.

وی افزود: ما حق ایران در واکنش و بازدارندگی در برابر ادامه حمله‌های دشمن و اهمیت تداوم حمایت از غزه در تمامی سطوح را تأیید می‌کنیم.

عبدالسلام ادامه داد: افزایش فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل مواضع این کشور و حمایت ایران از فلسطین و محور مقاومت به انجام می‌رسد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: حمایت یمن از ملت فلسطین ابعادی اسلامی، اخلاقی و انسانی دارد. اقدامات ما در دریای سرخ علیه هدف‌های صهیونیستی از حمایت مردم یمن برخوردار است.

عبدالسلام ادامه داد: ما به دیگر کشورها گفته‌ایم که کشتی‌هایشان در دریای سرخ در فهرست اهداف ما قرار ندارند و با وجود تبلیغات آمریکایی- صهیونیستی ما این موضوع را در جریان عملیات خود به اثبات رسانده‌ایم.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: هدف آمریکا از حمله به یمن افزایش فشارها و مشکلات اقتصادی و انسانی علیه یمن است. ما ذره‌ای از مواضع اصولی خود عقب نخواهیم نشست./ اقتصاد نیوز

اسرائیل

ادعای گستاخانه رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل درباره ایران

«هرتزی هالیوی» در این باره گفت: ما در جبهه های متعددی در حال نبرد هستیم و به شدت در میادین نزدیک و دور با ایران مقابله می کنیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد: تل آویو پیشتر اعلام کرده است که جنگ طولانی خواهد بود و هنوز به اهداف تعیین شده اش دست نیافته است.

باوجود اینکه این رژیم به تازگی ناگزیر به پذیرش شکست و خروج از «خان یونس» شده است اما هالیوی چشمان خود را بر این واقعیت بست و گفت که به راه خود برای دستیابی به پیروزی ادامه خواهیم داد و نیروهای ما هنوز به طور کامل از غزه خارج نشده اند.

این مقام نظامی صهیونیست تصریح کرد: هنوز هیچ گونه فشار بین المللی درباره عملیات نظامی مان در غزه بر ما اعمال نشده است اما باید برای سناریوهای پیچیده در آینده آماده باشیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر افزود: هنوز شمار زیادی از نیروهایمان در غزه حضور دارند و جنگ طولانی خواهد بود.

هالیوی همچنین اعتراف کرد: ما در جنگ غزه، بهای سنگینی را می پردازیم و شمار زیادی از نظامیان و فرماندهانمان را از دست داده ایم.

وی همانند دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی به گزافه‌گویی پرداخت و گفت: هیچ نیرویی از حماس را در غزه باقی نخواهیم گذاشت و در زمان مناسب درباره تعامل با آنها تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: به متلاشی کردن نظامی و حاکمیتی غزه به نحوی که «ثبات در منطقه برقرار شود» ادامه خواهیم داد.

هالیوی خاطرنشان کرد: ما تاکنون نتوانسته ایم یکی از اسرایمان به نام «العاد کاتسیر» را آزاد و به صورت زنده از غزه خارج کنیم.

این مقام اشغالگر همچنین مدعی شد: آزاد کردن اسرا، بیش از هر هدف دیگری در جنگ اهمیت دارد و تلاش خواهیم کرد شمار هرچه بیشتری از اسرا را زنده و همچنین اجساد اسرای کشته شده را از غزه بازگردانیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با تهدید حزب الله لبنان گفت: حزب الله باید به دلیل مشارکت در جنگ، بهای فزاینده ای بپردازد./ اقتصاد نیوز

اسرائیل

ارتش رژیم اسرائیل بیانیه داد ؛ آمادگی برای حرکت از دفاع به حمله

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در وبگاه خود منتشر کرد، اعلام کرد که «در روزهای اخیر، مرحله دیگری از آمادگی‌های فرماندهی شمال برای جنگ تکمیل شد».

ارتش اشغالگر مدعی شد: اقدامات لجستیکی امکان جذب فوری نیروهای ذخیره در مواقع اضطراری و رسیدن آنها به خط مقدم با تمام تجهیزات لازم برای درگیری را در مدت کوتاهی فراهم می‌کند.

در بیانیه ارتش ادعا شده است: «فرماندهان یگان‌های نظامی عادی و ذخیره آماده هستند تا ظرف چند ساعت همه نیروهای مورد نیاز را احضار و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهند و سپس آنها را برای انجام وظایف پدافندی و تهاجمی به خط مقدم انتقال دهند.»

این در حالی است که مقاومت اسلامی لبنان با اجرای عملیات‌های متعدد اماکن اشغالی در مرز فلسطین را هدف قرار می‌دهد و همچنان بر حمایت مستمر خود از مردم فلسطین در نوار غزه، حمایت از مقاومت آنها و پاسخ به حملات اشغالگران به روستاهای جنوب لبنان تاکید می‌کند.

همزمان با تجاوز اشغالگران به غزه، حملات متقابل تقریباً روزانه در سراسر مرز لبنان و اراضی سرائیل بین حزب‌الله و ارتش اسرائیل انجام می‌شود.

به گفته یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان، صبح روز یکشنبه، رژیم صهیونیستی حملات هوایی را به استان بقاع در شرق لبنان انجام داد. ارتش اشغالگر ساعاتی پس از سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان، دست به این بمباران زد.

از سوی دیگر، حزب‌الله از شهادت یکی از رزمندگان خود در نبردهای مرزی جنوبی خبر داد و افزود که فرد شهید شده عبدالامیر حسن حلاوی - علی الرضا (۴۸ ساله) اهل شهرک کفرکلا است.

این در حالی است که به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، ۱۰ سرباز و هشت غیرنظامی در سمت اسرائیل بر اثر حملات از لبنان کشته شده‌اند./ همشهری آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه