سهام عدالت | سود سهام عدالت

سود سهام عدالت امسال 3 برابر می شود | اولین سود سهام عدالت ماه بعد واریز می شود؟

دولت امسال سود سهام عدالت را 3 برابر در این تاریخ واریز می کند.

سود سهام عدالت امسال 3 برابر می شود | اولین سود سهام عدالت ماه بعد واریز می شود؟
کدخبر : 25075
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید. سرانجام، با فراهم شدن سامانه میراث، یعنی سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، تکلیف انتقال این سهام نیز مشخص شد.

بر اساس اعلام سازمان بورس، در مرحله دوم، صاحبان سهام عدالت 492 هزار تومان 446 هزار تومان، 532 هزار تومان 482 هزار تومان و یک میلیون تومان سهام 906 هزار تومان دریافت کردند. البته میزان سود دریافتی بستگی به سبد سهام افراد دارد.

قرار بود سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شود اما سوء نیت برخی شرکت ها باعث شد سود سال مالی 1401 در سه مرحله واریز شود. مجید عشقی رئیس سازمان بورس در این خصوص گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های سازمان بورس، 8 شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند و این امر سازمان اقدامات قانونی لازم را برای وصول سود سهامداران تا بعد انجام خواهد داد.» مابقی سود از محل تامین مالی شرکت های سرمایه گذار به حساب سهامداران واریز شود.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مرحله اول و دوم سود سهام عدالت به حساب صمت واریز نکرده اند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس نیز وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سهام عدالت

اکنون طبق اعلام رئیس سازمان بورس، سپرده گذاری مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت احتمالا در خردادماه خواهد بود. در همین رابطه مجید عشقی رئیس سازمان بورس شب گذشته در رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

وی افزود: بیشتر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین توصیه کردیم که سود سهام باید پرداخت شود. امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم این سودها را جمع آوری کنیم و باقی مانده سهام عدالت را پرداخت کنیم.

اما آیا با شرکت هایی که سود سهام خود را پرداخت نکرده اند معامله ای صورت خواهد گرفت؟ در همین رابطه ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پرداخت نکردن سود غیر منطبق بر جدول زمانی اعلام شده در کدال تخلف است. “

این مقام مسئول تصریح کرد: نکته دیگر اینکه اگر 8 ماه تعیین شده در قانون تجارت و بر اساس مصوبه سازمان بورس اوراق بهادار باشد، این 8 ماه به 4 ماه کاهش می یابد و برخی از شرکت ها اساسنامه خود را تغییر می دهند و همان زمان بندی نمی شود. مشاهده شد، این نیز یک مشکل است. موضوع قابل پیگیری است. در مجموع دو موضوع عدم رعایت جدول پرداخت سود منتشر شده در سامانه کدال و عدم رعایت جدول زمانی براساس اساسنامه ناشران قابل پیگیری است و سازمان بورس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

اما به محض داغ شدن بحث پرداخت سهام عدالت عده ای سودجو از فرصت استفاده می کنند و در همین راستا مهدی حاجیوند، دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام. سهام، گفت: هرگاه مسائل مربوط به سهام عدالت مطرح می شود، ممکن است عده ای از این فرصت برای ارتکاب کلاهبرداری استفاده کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته توجه کنند. کلاهبرداران معمولاً چندین روش دارند. آنها یا برای مردم پیامک می فرستند و می گویند برای دریافت سود سهام با این شماره تماس بگیرید یا روی لینک ویژه کلیک کنید.

سهام عدالت

وی افزود: موضوع دیگر این است که کلاهبرداران ممکن است سایتی را در فضای مجازی معرفی کنند که قطعا وجود ندارد تا سود سهام عدالت دریافت کند. نکته بعدی این است که برخی از کلاهبرداران حرفه ای تر هستند و حساب کاربری افراد را هک می کنند و از طریق آنها برای اطرافیان خود پیامک می فرستند که “من سود سهام عدالت را دریافت کردم، به این لینک بروید و شما نیز سود دریافت خواهید کرد”. بر این اساس هوشیاری مردم در این زمینه بسیار مهم خواهد بود.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ادامه بیان کرد: به طور کلی به هیچ فردی برای دریافت سود سهام عدالت پیامی داده نمی شود و از مردم هیچ مدرکی درخواست نمی شود. و نیازی به مراجعه به سایت یا لینک نیست.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود مشمولانی که سود دوره های قبل را دریافت کرده اند و سود این دوره عملکرد مالی سال 1401 را دریافت نکرده اند می توانند پس از متوجه شدن مشکل اصلاح شبا به سامانه سهام عدالت یا سجام مراجعه کنند. شماره و مشکل حساب برای دریافت بهره مندی از این دوره با دوره های بعدی اقدام کنید.

در پایان مرکز تماس 1569 شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود.

منبع: فردانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه