تزریق ژل | عوارض تزریق ژل

ببینید تزریق ژل چه بلایی سر بدنتان می آورد | اگر قصد تزریق ژل دارید حتما بخوانید

حالا دیگر خیلی وقت است که تمایل به اقدامات زیبایی ودست‌بردن در حالت طبیعی چهره و بدن،به یکی از معمول‌ترین فعالیت‌های بشر درسال‌های اخیر تبدیل شده است؛ اعمالی که هرکدام از آنها فارغ ازدستاوردزیباترشدن،می‌توانند با عوارضی همچون عوارض تزریق ژل همراه باشند.

ببینید تزریق ژل چه بلایی سر بدنتان می آورد | اگر قصد تزریق ژل دارید حتما بخوانید
کدخبر : 24899
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حالا دیگر خیلی وقت است که تمایل به اقدامات زیبایی ودست‌بردن در حالت طبیعی چهره و بدن، به یکی از معمول‌ترین فعالیت‌های بشر درسال‌های اخیر تبدیل شده است؛ اعمالی که هرکدام از آنها فارغ ازدستاوردزیباترشدن،می‌توانندبا عوارضی هم همراه باشند.

دراین میان، تزریق ژل هم ازاین قاعده مستثنا نیست؛تزریقی که می‌تواندعوارضی طبیعی که بعد ازچندروز و به‌صورت خودبه‌خود برطرف می‌شود را به همراه داشته باشد؛ اما برخی دیگر ازعوارض، آن‌قدر هم طبیعی نیستند ومی‌توانند فرد را به دردسرهایی جدی بیندازند، مانند پدیده نکروز! اما شما درباره نکروز ناشی از تزریق ژل چه می‌دانید؟

یکی ازعوارض تزریق ژل یا فیلر، می‌تواند وقوع نکروز باشد؛«پدیده‌ای که باعث از بین رفتن بافت قسمتی از پوست بدن می‌شود، به رنگ سیاه و بسیار تیره درمی‌آید و آن قسمت از بدن را دچار بدشکلی می‌کند.» این را دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و استاد دانشگاه تهران می‌گوید که معتقد است این روزها آن‌قدر اقداماتی مانند تزریق ژل را بدیهی و دم‌دستی می‌پنداریم که به عوارض این‌چنین این عمل مانند به‌وجودآمدن نکروز فکر نمی‌کنیم. آن‌وقت است که وقتی با آن مواجه می‌شویم، مدام به‌دنبال علت و چرایی ماجرا می‌گردیم درصورتی‌که می‌توانستیم مانع وقوع آن شویم.

این‌طور که متخصصان می‌گویند، در اثر تزریق ژل، فیلر بینی یا فیلر بین دو ابرو برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های آن قسمت، امکان صدمه به بافت وجود دارد و وقوع نکروز اتفاق عجیبی نیست؛ اتفاقی که در اثر دو عمل ممکن است با آن روبه‌رو شویم: «نوع ژل با توجه به عمق ناحیه مورد نظر انتخاب می‌شود. پس در درجه اول خوب است بدانیم که ماهیت ماده تزریقی در تزریق ژل و فیلر، ممکن است اثر فشاری داشته باشد و چنین بدشکلی و اتفاقی را رقم بزند.» در صورت رعایت‌نکردن این نکته و جابه‌جا تزریق‌کردن محصولات، در نواحی مورد نظر می‌تواند سطح ناهموار ایجاد شود.

تزریق ژل

به‌طورکلی، تزریق ژل‌های نامرغوب، عوارض جبران‌ناپذیری دارد اما دکتر احسانی،احتمال دوم که سپردن این کار به دست غیرمتخصص است راعامل قوی‌تری برای بروز پدیده نکروز می‌داند: «بسیاری از افرادی که براثر نکروز پوستی به ما مراجعه می‌کنند،آن دسته ازکسانی هستندکه این قبیل اقدامات زیبایی را به دست آرایشگران وغیرمتخصصان سپرده‌اند؛ آن‌وقت است که تکنیک اشتباه آنها برای تزریق، تزریق ماده به داخل رگ و...باعث بسته‌شدن رگ،جمع‌شدن خون در نقطه‌ای ازبدن ودر نتیجه ازبین‌رفتن بافت آن قسمت وسیاه‌شدنش می‌شودو اصطلاحا نکروز رخ می‌دهد.»

تجربه قریب‌به‌اتفاق متخصصان این است به محض این‌که پزشکان مشکوک شدند که جریان خون به خطر افتاده است، مهم‌ترین گام این است که بلافاصله تزریق هر محصول دیگری را قطع کرده، آن ناحیه مشخص را ماساژ داده و با تزریق آنزیم، این عارضه را رفع کنند؛ اما اگر زمانی طولانی از وقوع نکروز بگذرد، طبیعتا درمان‌ها سخت‌تر خواهد شد. این بیماری نیاز به درمان‌هایی به واسطه لیزر، انجام PRP و دیگر اقدامات درمانی که زمان‌بر و سخت‌تر دارد.

به‌طورکلی دست‌بردن در روال طبیعی بدن، خواه درمانی و خواه زیبایی، می‌تواند عوارضی داشته باشد؛ اما دربروز نکروز پوستی که یکی از عوارض تزریق ژل است، مهم‌ترین پیشگیری، رجوع به متخصص است. موضوعی که دکتر احسانی بر آن تاکید دارد و می‌گوید ممکن است براثر تزریق ژلی که متخصص انجام می‌دهد هم عارضه نکروز رخ بدهد اما فرق و تفاوت اصلی با غیرمتخصص این است که پزشک می‌داند درصورت بروز این پدیده،چطور آن رابرطرف کند:«اگر درزمانی کمتراز۲۴ ساعت، آنزیم تزریق شود، ژل‌هایی که در آن قسمت تجمع پیدا کرده‌اند وباعث نکروزشده‌اند آب می‌شوندوپوست تا حدود قابل‌توجهی، دوباره خودش را بازیابی می‌کند.»

به نظر می‌رسد که گذشت زمانی بیشتر ازیک روز،باعث ازدست‌رفتن فرصت برای درمان اتفاق پیش‌آمده است.برای همین است که تنها پیشگیری موثردرچنین اقدامی، پرهیز ازمراجعه به غیرمتخصص وآرایشگران برای اقدامات زیبایی، صرفا به خاطر کمی قیمت کمتر است:«درصورتی‌که گاهی هزینه‌های سنگین‌تری به فرد متحمل خواهد شد.»/ صد آنلاین

تزریق ژل

راهنمای کامل انواع تزریق ژل فیلر به صورت

فیلرها جهت افزایش حجم به کار می‌روند و در نتیجه می‌توانند برای بسیاری از نقاط بدن مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله این نقاط به سینه، باسن و پشت دست‌ها اشاره کرد. تزریق فیلر به پشت دست برای از بین بردن چروک‌ها و جوان سازی آن انجام می‌شود. مهم‌ترین استفاده فیلرها در صورت است.

فیلرها در بدن به نقاطی مانند سینه، باسن و پشت دست‌ها برای جوانسازی دست تزریق می‌گردند. تزریق فیلر به واژن جهت تنگ کردن مجرای واژن انجام میشود. تزریق فیلر به صورتی که باعث جوانسازی و افزایش حجم می‌شود عبارتند از:

مادلینگ و کانتورینگ صورت که شامل تزریق فیلر گونه، تزریق فیلر چانه و خط فک است.

تزریق فیلر لب

تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر زیر چشم جهت از بین بردن گود رفتگی و سیاهی

تزریق خطوط اخم پیشانی

تزریق فیلر به خطوط پنجه کلاغی یا کنار چشم

انواع مواد برای تزریق فیلر

تزریق فیلر به بینی

تزریق ژل فیلر بینی

یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی عمل جراحی بینی است. این عمل توسط جراحان جهت اصلاح فرم بینی انجام می‌شود. اما در سال‌های اخیر تمایل زیباجویان نسبت به روش‌های کم‌تر تهاجمی بیشتر شده است. یکی از این روش‌ها تزریق فیلر بینی است. این روش در مقایسه با عمل جراحی مزیت‌های بسیاری دارد. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به عوارض بسیار کمتر، عدم نیاز به دوره نقاهت و استراحت و همچنین هزینه کمتر اشاره کرد. نتیجه کار نیز سریعاً مشخص می‌شود و در صورت نیاز و با مشورت دکتر جراح پلاستیک می‌توان نواقص را اصلاح کرد. تزریق فیلر بعد از عمل بینی برای افرادی که جراحی بینی انجام داده اما از ظاهر بینی خود راضی نیستند نیز انتخاب مناسبی است.

تزریق ژل

تزریق ژل فیلر چشم

یکی از مواردی که برخی از افراد نسبت به آن احساس نارضایتی دارند سیاهی دور چشم است. سیاهی دور چشم بیشتر زمینه ارثی و ژنتیکی دارد و به همین علت در افراد جوان نیز دیده می‌شود. لازم به ذکر است که افزایش سن نیز فاکتور بسیار موثری در ایجاد یا تشدید سیاهی دور چشم است. این عارضه باعث ایجاد خستگی در چهره می‌شود و حتی سن را بیشتر نشان می‌دهد. همچنین حالت چشم‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا چشم‌ها ظاهر شاداب و درخشان خود را از دست بدهند.

تزریق فیلر یکی از کم عارضه ترین راهکارهای زیبایی است. در نتیجه انتخاب بسیار خوبی برای پوست و ناحیه حساس دور چشم به شمار می‌آید. این موضوع باعث می‌شود تا بدون وارد شدن هر نوع آسیب به بافت‌های اطراف این ناحیه سیاهی دور چشم که عموماً به دلیل کمبود چربی زیربافتی رخ می‌دهد از بین برود و چشم‌ها ظاهری شاداب و گیرا داشته باشند.

تزریق ژل

تزریق ژل لب

یکی از تاثیرگذارترین اجزای صورت در زیبایی افراد لب هاست. امروزه لب‌های خوش فرم و حجیم معیار زیبایی هستند و بسیاری از اطراف خواهان لب‌هایی حجیم‌تر و خوش فرم تر هستند. برخی از افراد به طور ژنتیکی لب‌های باریک و کم حجم دارند و در برخی دیگر نیز به دلایلی از جمله افزایش سن، کاهش وزن و… این اتفاق رخ می‌دهد. لب‌های باریک باعث القای خستگی و حتی ناراحتی به چهره می‌شوند. همچنین ممکن است لب‌ها متقارن نباشند یا فرم آنها مورد قبول فرد نباشد. لب‌های حجیم و خوش فرم ظاهری جذاب و شاداب را به فرد می‌بخشند.

تزریق فیلر لب تکنیک‌های متفاوتی دارد و با توجه به نحوه تزریق آنها ظاهر لب‌ها متفاوت خواهد بود. از جمله پر طرفدار ترین فرم‌های لب می‌توان به عروسکی، طبیعی و روسی اشاره کرد. نتیجه نهایی تزریق فیلر کاملاً به میزان مهارت و تجربه پزشک شما بستگی دارد./ پذیرش 24

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه