جنگ ایران و اسرائیل | اخبار جنگ ایران و اسرائیل

خبر های مهم دیپلماتیک ایرانی درباره جنگ ایران و اسرائیل | پیام مهم ایران علیه رژیم اسرائیل چیست؟

برخی منابع دیپلماتیک ایرانی از پیامهایی خبر دادند که درباره جنگ ایران و اسرائیل است.

 خبر های مهم دیپلماتیک ایرانی درباره جنگ ایران و اسرائیل | پیام مهم ایران علیه رژیم اسرائیل چیست؟
کدخبر : 24888
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 برخی منابع خبری از پیام های جدید ایران درباره جنگ ایران و اسرائیل خبر دادند.

منابع دیپلماتیک ایرانی به الجزیره اعلام کردند که تهران پیام جدیدی از طریق ترکیه پس از حمله تنبیهی اخیر علیه رژیم صهیونیستی به واشنگتن فرستاده است.

این منابع همچنین بیان کردند که تهران پیام هشدارآمیز، مهم و بی سابقه نیز به رژیم صهیونیستی از طریق قاهره داده است.

منابع مذکور اعلام کردند: محتوای پیام تهران درباره واکنش کوبنده ایران به هرگونه ماجراجویی جدید اسرائیل است./ اقتصاد نیوز

هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل | جنگ ایران و اسرائیل به کجا رسید؟

الجزیره خبر داد ایران پیام‌های جدیدی به آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق ترکیه و مصر ارسال کرده است.

شبکه الجزیره به نقل از این منابع گزارش داد: تهران از طریق قاهره نیز پیام هشدار مهم و بی‌سابقه به اسرائیل ارسال کرد.

منابع دیپلماتیک ایرانی خاطرنشان کردند که مضمون پیام ایران پاسخ به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز با تاکید بر اینکه حمله به برخی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع صورت گرفت، گفت: ایران در این زمینه مسئولانه عمل کرد و پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

جنگ ایران و اسرائیل

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نیز گفته بود: در پیامی که به دوستانمان در کشورهای منطقه دادیم، از ۷۲ ساعت قبل از عملیات اطلاع دادیم که پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع قطعی و مسلم است، بنابراین ما امنیت همسایگان و منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

او افزود: به برادران و دوستان‌مان در منطقه که ایالات متحده آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستم. ما تاکید کردیم که هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم. هشدار دادیم اگر ایالات متحده از فضا یا سرزمین کشورهای مورد نظر برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند، به ناچار پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت امور خارجه ترکیه گفت که پیش از وقوع این حمله، با واشنگتن و تهران گفت‌وگو کرده و به عنوان میانجی پیام‌هایی را به منظور اطمینان یافتن از این که واکنش‌ها متناسب باشد، منتقل کرده بود.

یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای در این باره گفت: ایران گفت که واکنش آن پاسخ به حمله اسراییل به سفارت آن در دمشق است و فراتر از آن نخواهد بود. ما از احتمالات مطلع بودیم و اتفاقاتی که افتاد برایمان تعجب‌آور نبود./ همشهری آنلاین

جنگ ایران و اسرائیل کار خودش را کرد

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم طی عملیات «وعده صادق» از انگلیس و فرانسه خواست تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

جنگ ایران و اسرائیل

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاتس پس از گفت‌وگویی تلفنی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در اظهاراتی ضدایرانی گفت: من به آن‌ها گفتم که زمان آن رسیده است رژیم ایران را تضعیف، (سپاه پاسداران ایران) را سازمانی تروریستی اعلام کنید و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنید. ایران باید تاوان بدهد.

انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌ها و پهپهادهای ایرانی به این رژیم کمک کردند.

این اظهارات کاتس در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق مطرح شد.

ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نقاطی در اراضی اشغالی را هدف قرار داد. گستره این عملیات و بی‌سابقه بودن آن مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران قرار گرفت.

منبع: ایسنا

سناریوهای احتمالی پس از قدرت‌نمایی ایران در جنگ ایران و اسرائیل

طبیعتا با تشدید رویارویی تهران و تل آویو، احتمال ورود حزب الله به این تنش نیز بیشتر خواهد شد؛ فرضیه ای که می تواند برای اسرائیل پرهزینه باشد.در این میان، روسیه نیز قادر است متحدی قابل قبول برای ایران محسوب شود. اگرچه به ادعای ناظران، مسکو به واسطه جنگ در اوکراین در موقعیتی پرچالش قرار دارد، اما قادر است با توسل به اهرم های مختلف در کنار تهران تعریف شود. با این حال، رویارویی اسرائیل و ایران بسیاری از کشورهای منطقه را در موقعیت دشواری قرار می دهد. چهار کشور عربی در سال ۲۰۲۰ رابطه شان را با اسرائیل عادی سازی کرده اند. اما حالا این گروه از بازیگران درگیر چالشی دشوار شده اند. آنها نمی توانند پشت بازیگری چون ایران را خالی کنند. در همین چارچوب گروهی از تحلیلگران مدعی اند که بازیگران عرب تا مادامی که پایشان به درگیری ها کشیده نشود، تلاش خواهند کرد تا خود را از میدان دور نگاه دارند./ دنیای اقتصاد

جنگ ایران و اسرائیل

ادعای گستاخانه وزیرخارجه انگلیس درباره جنگ ایران و اسرائیل

 «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه و در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود درباره حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

سپاه پاسداران ایران شامگاه شنبه با صدها پهپاد و موشک به اهدافی در اراضی اشغالی در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق در روزهای گذشته حمله کرد.

کامرون با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران و حق مشروع ایران برای دفاع از خود در قبال اقداماتی خلاف قوانین بین‌المللی همچون حمله به اماکن دیپلماتیک، گفت: امروز در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، رسما و قویا حمله ایران به اسراییل را محکوم کردم.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: به وضوح گفتم که ایران باید این حملات بی‌ملاحظه را متوقف کند، تنش‌زدایی انجام دهد و کشتی «ام‌اس‌سی‌ آریز»( MSC Aries) را آزاد کند.

امیرعبداللهیان ساعاتی پیش، در واکنش به این حمله گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم و نیروهای ما مکان اقتصادی و جمعیتی را هدف قرار ندادند و حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات این رژیم علیه سفارت ایران بود، دقت لازم برای برخورد و پاسخ مورد توجه قرار گرفت./ همشهری آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه