جنگ ایران و اسرائیل | اخبار جنگ ایران و اسرائیل

واکنش کشور های دیگر به جنگ ایران و اسرائیل | ایران و اسرائیل در چه جایگاهی قرار گرفتند؟

واکنش کشور های مختلف به حمله موشکی ایران و اسرائیل را در ادامه می خوانید.

واکنش کشور های دیگر به جنگ ایران و اسرائیل | ایران و اسرائیل در چه جایگاهی قرار گرفتند؟
کدخبر : 24821
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واکنش عربستان به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: بر موضع پادشاهی سعودی تاکید می کنیم که خواستار عمل کردن شورای امنیت به مسئولیت خود در قبال حفظ امنیت و صلح بین المللی به ویژه در این منطقه بی نهایت حساس برای صلح و امنیت جهانی و جلوگیری از وخامت بحرانی هستیم که در صورت گسترش دامنه آن پیامدهای وخیمی به همراه دارد./ اقتصاد نیوز

واکنش انصارالله یمن به تنبیه اسرائیل توسط ایران

پس از اقدام جمهوری اسلامی ایران در حمله تلافی‌جویانه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، یک عضو ارشد انصارالله به ایران بابت این اقدام تبریک گفت.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما به رهبری و مردم ایران برای این عملیات بزرگ، راهبردی و تاریخی که نظیر آن در تاریخ وجود نداشت، تبریک می‌گوییم».

این مقام یمنی نوشته حملات ایران که با صدها پهپاد و موشک‌های بالستیک پیشرفته انجام شد، باعث ایجاد ترس، وحشت و سردرگمی در رژیم صهیونیستی شده است.

او این یک عملیات را «یک واکنش بازدارنده قدرتمند» توصیف کرد که «دارای پیام‌های قدرت، موازنه بازدارندگی و تغییر در معادلات قواعد درگیری و موازنه قدرت» است./ اقتصاد نیوز

جنگ ایران و اسرائیل

 

واکنش کانادا به پاسخ پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل

 کانادا «به صراحت» حملات ایران به اسرائیل را محکوم می کند. به گزارش این رسانه اظهارات وی پس از آن منتشر شد که رسانه های دولتی ایران اعلام کردند که تهران روز شنبه موشک های بالستیک خود را به سمت اهدافی داخل اسرائیل شلیک کرده است که اولین حمله نظامی مستقیم ایران به سرزمین های اشغالی به شمار می آید.

کاناد پرس در ادامه نوشت: اسرائیل گزارش داده است که ایران بیش از ۱۰۰ پهپاد حامل بمب را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

ترودو می گوید: به طور منظم از مشاور امنیت ملی و اطلاعات، رئیس ستاد دفاع و رئیس شورای خصوصی اطلاعات دقیق را دریافت می‌کند.

مایکل چونگ، عضو محافظه کار پارلمان کانادا که به عنوان منتقد سیاست خارجی ترودو فعالیت می کند، گفت: حزب او حمله ایران را محکوم می کند و در کنار اسرائیل می ایستد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: محافظه‌کاران از دولت ترودو می‌خواهند که با متحدان کانادا برای تضمین امنیت و ثبات منطقه‌ای اسرائیل همکاری کند./ دنیای اقتصاد

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حملات موشکی به سه پایگاه ارتش اسرائیل

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است : رزمندگان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات شب گذشته رژیم صهیونیستی به برخی روستاها و شهرکهای جنوب لبنان که چند شهید و زخمی در میان غیرنظامیان به جا گذاشت، بامداد  امروز یکشنبه، مواضع نظامی اسرائیل شامل نفح، یردن و کیلع در جولان اشغالی سوریه را با دهها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

جنگ ایران و اسرائیل

 

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی از شلیک ۳۰ موشک به پایگاه نظامی رژیم اشغالگر در جولان اشغالی سوریه خبر داده بود که این موشکها از سمت لبنان شلیک شده است./ دنیای اقتصاد

آمریکا خطاب به اسرائیل: قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حمله ایران، به ما اطلاع دهید

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بعد از شروع حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، با یوآو گالانتس وزیر جنگ این رژیم گفت و گوی تلفنی انجام داد.

آستین در این تماس تلفنی خطاب به گالانتس تاکید کرد که اسرائیل قبل از هرگونه واکنش و پاسخ احتمالی به حمله ایران، مراتب را با واشنگتن در میان بگذارد.

گالانتس هم در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از حمله ایران، تاکید کرد که اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله بیشتر از سوی ایران آمادگی دارد.

همچنین ساعتی پیش جو بایدن بعد از حضور در جلسه اضطراری با مقامات امنیت ملی امریکا در کاخ سفید، با بنیامین نتانیاهو گفت و گوی تلفنی انجام داد. نشست اضطراری کاخ سفید بعد از تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو ، ادامه یافت.

شورای امنیت سازمان ملل هم قرار است عصر یکشنبه جلسه اضطراری با موضوع حمله ایران به اسرائیل تشکیل دهد. این جلسه اضطراری بنا به درخواست تل آویو برگزار خواهد شد./ دنیای اقتصاد

 

محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امشب پایان همیشگی دوران بزن در رو و قلدری و زورگویی در برابر ملت صبور ایران است. از همانجا که شلیک کردند، موشک دریافت کردند!

آمریکا و دولت‌های غربی سر عقل بیایند و سگ هار منطقه را زنجیر کنند. حماقت جدید رژیم جنایتکار، منجر به پایان عمر نکبت‌بار آن می‌شود.»/ همشهری آنلاین

جنگ ایران و اسرائیل

واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست/ به رصد وضعیت ادامه می‌دهیم

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه و در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای آمریکایی در منطقه شماری از پهپادها و موشک‌هایی را که از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت سرزمین‌های شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیروهای نیابتی آن» را محکوم کرده و از ایران خواسته فورا این حملات از جمله از جانب نیروهای مقاومت منطقه را متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفته آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست اما «در محافظت از نیروهای آمریکایی و حمایت از دفاع اسرائیل تردید نخواهد کرد».

او همچنین گفته از نزدیک به پایش اوضاع و مشورت با متحدان و شرکای آمریکا در منطقه ادامه می‌دهد./ اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه