وام ازدواج |وام ازدواج 200 میلونی | وام ازدواج ویژه روز عشاق

سوپرایز فوق العاده دولت ویژه عید فطر برای تازه عروس دوماد ها | وام ازدواج 100 میلیون تومنی ویژه فطر با بهره کمتر از 2%!

رئیس کمیته امداد شهرستان ملارد گفت: در آستانه عید سعید فطر ۲۱ سری جهیزیه به نو عروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

سوپرایز فوق العاده دولت ویژه عید فطر برای تازه عروس دوماد ها | وام ازدواج 100 میلیون تومنی ویژه فطر با بهره کمتر از 2%!
کدخبر : 24790
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ازدواج یک وام با سود کم از طرف دولت برای کمک به جوانان می باشد. وام ازدواج هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد.با حذف وام ازدواج در لایحه بودجه 1401 بحث های زیادی را به راه انداخته است.در ادامه آخرین خبرها از وام ازدواج را می خوانید.

آقا زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال، هر نفر ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانند وام ازدواج بگیرند. سایر افراد نیز هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ساله و سود ۴ درصد دریافت می‌کنند.

سید رضا پورهاشمی در خصوص این خبر اظهار کرد: ایجاد زمینه‌های لازم و تسهیلگری امور برای تحقق پیوندهای پایدار و موفق در جهت تقویت و تعالی ارزشی نهاد خانواده در راستای عمل به تاکیدات دین مبین اسلام، سنت حسنه رسول اکرم و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی در ادامه افزود: جهیزیه اهدا شده شامل ۵ قلم کالای اساسی و ضروری مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلوزیون و جاروبرقی است و ارزش هر سری بیش از ۳۵ میلیون تومان برآورد شده است.

وام ازدواج

پورهاشمی با اشاره به خدمات ارائه شده به افراد تحت پوشش کمیته امداد خاطر نشان کرد: امکان برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا ۶ ماه پس از پرداخت کمک هزینه ازدواج، ارائه مشاوره های ازدواج، مهارت های زندگی، فرزند آوری، پیشگیری از طلاق، مشاوره شغلی و کار آفرینی، کسب و کار مقدماتی برای هر یک از زوجین و پیش بینی بسته های ویژه اشتغال زوجین از جمله خدمات این نهاد به زوج های تحت حمایت است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی لرستان از تحویل ۳۵۷ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش استان خبر داد.رضا وفایی، در خصوص تامین مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی لرستان، گفت: سال گذشته برای تامین مسکن مددجویان اعتباراتی را بهزیستی استان به این مهم اختصاص داد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن مددجویان هزینه شده و تاکنون ۳۵۷ واحد به آنان تحویل داده شده است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی لرستان بیان کرد: برای تامین مسکن به مددجویان دارای یک معلول ۱۰۰ میلیون تومان و برای خانواده دارای دو معلول ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وفایی افزود: همچنین ۱۶ میلیارد تومان تحت عنوان ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده که به هر نفر به طور متوسط بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت و تعهد سال گذشته در این راستا محقق شد.

وی در خصوص پرداخت وام ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش این سازمان گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان به ۳۸۵ نفر این وام پرداخت شده که به هر نفر به طور میانگین بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به مدت ده سال و با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی لرستان در خصوص هزینه گازکشی منازل مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان عنوان کرد: اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این انشعابات از سوی شرکت توزیع گاز استان تخصیص داده شد که تا پایان سال گذشته دو میلیارد و یکصد میلیون تومان آن پرداخت و سهم هر خانوار تا سقف ۱۸ میلیون تومان بوده است.

جزئیات مهم درباره وام ازدواج / متقاضیان بخوانند

طولانی بودن صف  وام ازدواج  و سخت‌گیری بانک‌ها در اخذ ضامن و وثیقه و سایر موارد، باعث شده است که نارضایتی‌ها از عملکرد برخی بانک‌ها در این زمینه به دفعات مورد تأکید شخص رئیس جمهور قرار گیرد.

چند روز بعد از این دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی، مدیر اداره اعتبارات این بانک با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر صفر شدن و کاهش صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تأکید کرد: براین اساس این بانک تمهیداتی اندیشید تا به رغم پیوستگی و سیال بودن جریان ورود و خروج متقاضیان این تسهیلات، علاوه بر تعهدات و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل بابت اعطای تسهیلات ازدواج در سال جاری برای کاهش تعداد متقاضیان در صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۲۵ هزار نفر از متقاضیان در صف ازدواج و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از متفاضیان در صف تسهیلات مورد اشاره تا پایان سال جاری اقدام کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی، تعداد متقاضیان در صف تسهیلات ازدواج در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ از تعداد ۲۷۰ هزار نفر (در تاریخ  ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) به تعداد ۱۸۳ هزار نفر کاهش یافته است.

ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه