اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هوشناسی برای این استان ها برای هفته آینده | اخبار هواشناسی امروز 15 فرورودین 1403

از شنبه 18 فروردین تا چهارشنبه 22 فروردین به مدت 5 روز در کشور بارش خواهیم داشت.

هشدار هوشناسی برای این استان ها برای هفته آینده | اخبار هواشناسی امروز 15 فرورودین 1403
کدخبر : 24485
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، میانگین بارش در هفته اول (۱۳ تا ۱۹ فروردین) کمتر از نرمال است. در بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق و مناطقی از استان کرمان نرمال پیش‌بینی شده است همچنین بارش هفته دوم در سطح کشور بیشتر از نرمال است. در امتداد زاگرس از شمال غرب تا جنوب غرب با احتمال بین ۵۰ تا ۷۵ درصد بارش انباشته بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بارش هفته سوم در سطح کشور در حدود نرمال پیش‌بینی می‌شود. بارش هفته چهارم در شمال شرق کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال با گرایش به کمتر از نرمال خواهد بود. بارش هفته پنجم در شمال شرق نرمال با گرایش به کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود. بارش هفته ششم در سطح کشور نرمال با گرایش به بیشتر از نرمال برآورد می‌شود.

دمای هوای هفته اول (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در شمال غرب، دو سوی نیمه غربی البرز و استان‌های واقع در دو سوی زاگرس میانی و شمالی بین ۱ تا ۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود که بیشترین افزایش بین ۳ تا ۵ درجه در نوار غربی رخ خواهد داد همچنین دمای هوا در شرق کشور بین ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق تا یک درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوای هفته دوم در شمال شرق، سواحل خزر و شمال غرب نرمال و در سایر مناطق تا ۳ درجه کمتر از نرمال خواهد بود. دمای هوای هفته سوم در نوار ساحلی خلیج فارس، جنوب شرق و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا برای هفته‌های چهارم و پنجم در سطح کشور بین ۱ تا ۳ درجه بیشتر از نرمال برآورد می‌شود و در ادامه در هفته ششم قدری متعادل خواهد شد./ ایسکا نیوز

اخبار هواشناسی

تابستان جهنمی در پیش است

محمد اصغری کارشناس برجسته هواشناسی هشدار داد که اگر در تابستان پیش رو، مردم الگوی مصرف آب را رعایت نکنند تابستان سختی در پیش خواهد بود.

 محمد اصغری در این ویدئو می‌گوید که حتی ممکن است در تابستان برخی از مردم دبه به دست در خیابان‌ها به دنبال آب بگردند.

پیش از این مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته بود : انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

صادق ضیائیان   در مورد پیش‌بینی وضعیت جوی فصل بهار سال جاری بیان کرد: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود، البته این احتمال که بارش‌های خوب فروردین و نیمه اول اردیبهشت کم بارشی‌های سال گذشته را جبران کند کم است و به احتمال زیاد تا اواخر بهار و در مجموع سال زراعی که از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر بهار ۱۴۰۳ است باز هم با کم بارشی در اغلب استان‌ها مواجه باشیم. البته وضعیت جوی استان‌ها با هم متفاوت است و ممکن است برخی مناطق پربارش باشد./ عرشه آنلاین

اخبار هواشناسی

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان صاف برای تهران و وزش باد همچنین افزایش دمای هوای استان پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا جمعه (۱۴ تا ۱۷ فروردین‌ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در ارتفاعات در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر پنجشنبه تا شنبه (۱۶ تا ۱۸فروردین‌ماه) افزایش سرعت باد و روند افزایشی دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۵ فروردین‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۶ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ منیبان

اخبار هواشناسی

چهارشنبه، ۱۵ فروردین، در برخی مناطق رعدوبرق و وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است.

امروز در برخی مناطق کرمان، فارس و خراسان رضوی بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است. بخوانید… (ویدیو) هواشناسی هشدار داد؛ بارش باران و باد شدید در راه است بارش باران برای اغلب نقاط کشور طی هفته جاری این استان‌ها منتظر باران باشند فردا در تهران منتظر این پدیده باشید

 همچنین فردا چهارشنبه در برخی مناطق همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بارندگی، رعدوبرق و وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است./ حوادث پلاس

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) در برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، شمال و شرق فارس، ارتفاعات مرکزی البرز در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود./ پویه آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه