اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هواشناسی برای روز سیزده به در | اخبار هواشناسی برای امروز و فردا چکونه است؟

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی در شمال و جنوب از بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا پنجشنبه در برخی مناطق کشور خبر داد.

هشدار هواشناسی برای روز سیزده به در | اخبار هواشناسی برای امروز و فردا چکونه است؟
کدخبر : 24398
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و‌ آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، برخی مناطق کرمان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ ارتفاعات استان‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک، در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در شمال استان‌های هرمزگان، فارس، خراسان رضوی،‌ ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه در نیمه غربی استان‌های اصفهان،‌ کرمان،‌ شرق لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس،‌هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات مازندران، پنجشنبه در نیمه شمالی کرمان،‌ جنوب یزد،‌ گلستان، خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

زمان پایان: عصر یک‌شنبه 1403/01/12

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای بیش از 26 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین 1 تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل

اخبار هواشناسی

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/01/12: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان، در دریای خزر

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت های ساحلی و فراساحل

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1403/01/13

زمان پایان: بعدازظهر سه‌شنبه 1403/01/14

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 26 نات(باد جنوب غربی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2 متر با تاکید بر مناطق ساحلی و جزایر

منطقه اثر:

دوشنبه 1403/01/13 و سه‌شنبه 1403/01/14: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در نواحی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی و ، احتمال اختلال در فعالیت های شیلاتی و فعالیت‌های سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، منع ترددهای شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.

منبع: افکار نیوز

اخبار هواشناسی

 صادق ضیائیان از صدور هشدار هواشناسی برای ۱۷ استان خبر داد و گفت: سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تا روز چهارشنبه برای ۱۷ استان طی امروز تا روز دوشنبه هشدار صادر کرد.

به گفته وی سامانه بارشی در ۱۷ استان از امشب فعال و تا دوشنبه ادامه دارد و در این مدت شاهد بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس ، کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران ،گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

او گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی ضروری است.

منبع: ایسکا نیوز

اخبار هواشناسی

حامد یزدی مه عصر شنبه اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی ، وقوع وزش باد شدید از ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان و ناپایداری‌های متناوب همرفتی بین ظهر تا شب یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه منطقه اثر مخاطره، کل استان بویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان تهرانی بخصوص ساکنان مناطق مذکور می‌خواهیم از حضور در ارتفاعات و داربست‌ها خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و امکان خسارت به تجهیزات شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها هشدار داد و گفت: احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره ضروری است.

وی به احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا در مناطق مستعد در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات بالادست رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید موقتی و رگبار باران به احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و لغزندگی بعضی معابر و جاده‌های کوهستانی اشاره کرد و در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص وقوع مه رقیق و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و اضافه کرد: عدم استقرار در موقعیت‌های مرتفع نظیر داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای آموزشی پرهیز از نکات مورد توجه و مهم هشدار مدیریت بحران است.

یزدی مهر در ادامه بر عدم قرار گرفتن و چرای دام در ارتفاعات و پرهیز از صعود به قله‌ها، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها نیز تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی، پایتخت نشینان و گردشگران نوروزی در روز طبیعت از حضور در مناطق مورد هشدار خودداری کنند.؟ افکار نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه