اخبار روز | اخبار جدید | اخبار سلامت

این چای برای روزه داران سم خالصه | از مصرف این چای تا میتونید پرهیز کنید!

چای پررنگ یا کهنه می‌تواند موجب کم‌خونی‌های شدید شده و مشکلاتی برای دستگاه گوارش ایجاد کند که توصیه می‌شود اکیدا از مصرف آن خودداری شود.

این چای برای روزه داران سم خالصه | از مصرف این چای تا میتونید پرهیز کنید!
کدخبر : 24466
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اسید تانیک و اگزالات دو ماده در چای هستند که باعث جذب نشدن آهن می‌شوند و مقدار آن‌ها در چای کهنه و پررنگ بیشتر است.چای پررنگ یا کهنه می‌تواند موجب کم‌خونی‌های شدید شده و مشکلاتی برای دستگاه گوارش ایجاد کند که توصیه می‌شود اکیدا از مصرف آن خودداری شود.

در همین زمینه افراد باید از مصرف چای کهنه و نیز چای پررنگ که حاوی مقدار زیادی اسید تانیک و اگزالات است خودداری کنند. همچنین برای جذب بهتر آهن توصیه می‌شود، افراد از مصرف چای بلافاصله بعد از وعده غذایی خودداری کنند.

چای

 

اگر چای بر اثر کهنه‌دم بودن غلیظ شده باشد اصلا قابلیت مصرف ندارد فاطمه شیرانی متخصص تغذیه اظهار کرد: اگر چای بر اثر کهنه‌دم بودن غلیظ شده باشد اصلا قابلیت مصرف ندارد، چای پررنگ یا کهنه می‌تواند موجب کم‌خونی‌های شدید شده و برای دستگاه گوارش مشکلاتی ایجاد کند که توصیه می‌شود اکیدا از مصرف آن خودداری شود.

او ادامه داد: بهترین راه برای نگهداری از چای دم شده برای مدت طولانی تهیه یک شیشه با در بسته محکم و بدون منفذ، بدون هیچ اسانس و یا شکر اضافه شده به آن است.

متخصص تغذیه گفت: اگر هر گونه ماده اضافه مثل شکر را به چای اضافه کردید، حتی درون فریزر هم نباید بیش از ۲۴ ساعت آن را نگهداری کنید. چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک کرده و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده نقش دارد. شیرانی تاکید کرد: عوارض گوارشی چای کهنه دم در مورد دمنوش‌های گیاهی آماده نیز وجود دارد برای همین توصیه می‌شود دمنوش با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود.

منبع: سلامت پلاس

4 مدل چای مفید برای کاهش وزن

به گزارش رکنا، چای‌ها حاوی کاتچین هستند و می‌توانند با تحریک متابولیسم، به از بین بردن سریع‌تر چربی‌ها و سوزاندن کالریِ بیشتر کمک کنند. برخی چای‌ها ممکن است برای کاهش وزن مناسب‌تر باشند. چای های موثر در کاهش وزن را معرفی کرده ایم.

رژیم لاغری

چهار مورد از بهترین انواع چای که در لاغری و کاهش چربی‌های بدن مؤثرند، عبارتند از:

۱) چای سبز

فواید چای سبز در افزایش کالری‌سوزی، ناشی از وجود کافئین و EGCG (یکی از قوی‌ترین کاتچین‌های موجود در چای سبز) است؛ وجود کافئین در کنار EGCG برای کاهش وزن لازم است. بر اساس تحقیقات، چای سبز تنها در شرایطی باعث کاهش وزن می‌شود که با ۸۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز ترکیب شود. می‌توانید با مصرف سه فنجان چای سبز دم‌کرده ۳۰۰ میلی‌گرم EGCG دریافت کنید.

۲) چای ترش

چای ترش از برگ‌های گیاه هیبیسکوس به دست می‌آید و دارای کاتچین EGCG است. عصاره‌ی هیبیسکوس به شما کمک می‌کند که وزن خود را در سالم‌ترین محدوده حفظ کنید. همچنین این ماده در درمان فشار خون و کلسترول بالا مؤثر است.

۳) چای سفید

چای سفید نسبت به سایر چای‌ها، طعم ملایم و شیرین‌تری دارد و کمتر فرآوری می‌شود؛ برای همین، حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان‌های ضدالتهابی و EGCG است که موجب چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود.

۴) چای سیاه

یک پژوهش سه‌ماهه نشان داد مردان و زنانی که روزانه سه فنجان چای سیاه می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای سیاه مصرف نمی‌کنند، وزن کمتری اضافه می‌کنند و کاهش سایز دور کمر برایشان آسان‌تر خواهد بود. پلی فنول‌هایی که در چای سیاه وجود دارند، دریافت کالری و جذب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهند.

 اگر روزانه 3 فنجان متوسط چای سیاه کمرنگ و تازه دم بنوشید روند پیری را کند کرده اید

چای سبز پیری و بیماری قلبی را کند می‌کند

راز جوان ماندن با نوشیدن سه فنجان از این نوشیدنی پر طرفدار ایرانی

دانشمندان چینی به این احتمال اشاره می‌کنند که دم‌نوش‌های سنتی مانند چای، غنی از برخی ترکیبات تقویت‌کننده سلامتی هستند که ممکن است در افزایش طول عمر نقش داشته باشد.طبق تحقیقات نوشیدن سه فنجان چای کم رنگ و تازه دم در روز ممکن است به تاخیر در روند پیری بیولوژیکی کمک کند. در ادامه خواص انواع چای را بررسی می کنیم

چای

از لحاظ تاریخی، چای سیاه به دلیل فواید بالقوه آن برای سلامتی، به ویژه در بهبود سلامت قلب، روده و مغز شناخته شده است.

علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داده است که فلاونوئیدها که به وفور در چای یافت می‌شوند، به طور بالقوه می‌توانند طول عمر موجودات مختلف از کرم و مگس گرفته تا موش را افزایش دهند.

مطالعه تاثیر چای بر پیری

شرکت کنندگان اطلاعات دقیقی در مورد عادات مصرف چای خود، از جمله نوع چایی که ترجیح می دادند (سبز، سیاه، زرد یا اولانگ) و میانگین تعداد فنجان هایی که در روز مصرف می کردند، ارائه کردند.

سپس محققان نشانگرهای مختلف پیری مانند فشار خون، کلسترول و درصد چربی بدن را برای تعیین سن بیولوژیکی شرکت کنندگان ارزیابی کردند.

چای پیری بیولوژیکی را کند می‌کند

این یافته ها که در مجله The Lancet Regional Health – Western Pacific منتشر شد، نشان داد که افرادی که چای می نوشند علائم پیری بیولوژیکی کندتر را نشان می دهند.

نویسندگان نوشتند: «رابطه مواجهه و پاسخ نشان داد که مصرف حدود سه فنجان چای یا شش تا هشت گرم برگ چای در روز ممکن است مشهودترین فواید ضد پیری را داشته باشد.

جالب توجه است، افرادی که نوشیدن چای را کنار گذاشته بودند، افزایش بیشتری در تسریع پیری بیولوژیکی نشان دادند.

منبع: خبرگردون

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه