اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هواشناسی برای این استان ها در هفته جاری | اخبار هواشناسی امروز 13 فروردین

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش وزش باد و بارندگی طی هفته جاری برای اغلب نقاط کشور خبر داد

هشدار هواشناسی برای این استان ها در هفته جاری | اخبار هواشناسی امروز 13 فروردین
کدخبر : 24427
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

صادق ضیائیان، درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی، خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، برخی نقاط کرمان، ارتفاعات مرکزی البرز در روز دوشنبه (۱۳ فروردین) در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در نواحی مرکزی کرمان، برخی نقاط فارس، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) در برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، شمال و شرق فارس، ارتفاعات مرکزی البرز در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی

وی افزود: روز پنج‌شنبه (۱۶ اسفند) در گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب یزدو ارتفاعات مرکزی در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز جمعه (۱۷ اسفند) در شمال شرق کشور در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: همچنین در دو روز آینده در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گرد و خاک خواهیم داشت./ پویه آنلاین

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۳

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۳

نوع مخاطره: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ،

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۳: شمال استانهای فارس و خراسان رضوی، مناطق مرکزی ارتفاعات و غرب کرمان

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: با توجه به روز طبیعت فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها ، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۲

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

اخبار هواشناسی

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۳: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و شرق گلستان،

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۴: شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی و جنوب غرب کرمان.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۵: مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب یزد، نیمه غربی کرمان، شمال فارس، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی./ آفتاب نو

اخبار هواشناسی

 صادق ضیائیان از صدور هشدار هواشناسی برای ۱۷ استان خبر داد و گفت: سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تا روز چهارشنبه برای ۱۷ استان طی امروز تا روز دوشنبه هشدار صادر کرد.

به گفته وی سامانه بارشی در ۱۷ استان از امشب فعال و تا دوشنبه ادامه دارد و در این مدت شاهد بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس ، کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران ،گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

او گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی ضروری است.

منبع: ایسکا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه