اخبار روز | اخبار جدید

خبر تلخ ویژه تعطیلات؛ افزایش نرخ تعرفه جریمه های رانندگی در عید | نرخ جریمه کمر بند نبستن مغز آدم سوت میکشد!

جریمه‌های رانندگی 6برابر می‌شود!

خبر تلخ ویژه تعطیلات؛ افزایش نرخ تعرفه جریمه های رانندگی در عید | نرخ جریمه کمر بند نبستن مغز آدم سوت میکشد!
کدخبر : 24201
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: اوایل سال ۱۴۰۲ پیشنهاد افزایش نرخ جریمه‌ها را از طریق وزارت دادگستری به دولت ارائه دادیم.او در ادامه بیان کرد: این موضوع تصویب شده و فقط منتظر ابلاغ آن هستیم. رئیس پلیس راهور فراجا، از افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی تا ۵ یا ۶ برابر خبر داد.

جریمه‌های رانندگی 6برابر می‌شود!

«سردار سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور فراجا در تشریح جزئیات برون‌سپاری برخی خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های تحولی این پلیس تخصصی در سال ۱۴۰۳، توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و در صورت تصویب آیین‌نامه مربوطه در هیات دولت، قرار است در سال جدید موسساتی توسط بخش خصوصی کشور تحت عنوان «موسسات خدمات هوشمند ترافیک» تاسیس شود که زیر نظر پلیس راهور فعالیت خواهند کرد؛ البته هنوز عنوان این موسسات قطعی نشده است، اما کاربرد آن‌ها ارائه برخی خدمات ترافیکی مد نظر پلیس راهور خواهد بود.

وی در توضیح بیشتر گفت: در نظر داریم که در سال جدید بخش قابل توجهی از خدمات پلیس راهور بخصوص در زمینه ثبت تخلفات رانندگی را به این موسسات واگذار کنیم، به نحوی که قرار است این موسسات با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و نه به صورت دستی، در محدوده‌های جغرافیایی مشخصی که ارائه خدمات ترافیکی در آن محدوده‌ها به آن‌ها واگذار خواهد شد، با مجوز پلیس راهور نسبت به کنترل تخلفات رانندگی اقدام کنند.

حسینی با بیان این که براساس آیین‌نامه‌ای که در دست تدوین قرار دارد، درصد مشخصی از هر رکورد جریمه اعمال‌شده توسط این موسسات به عنوان حق‌الزحمه به آن‌ها خواهد رسید، اظهار داشت: این موسسات با دوربین‌ها و تجهیزات الکترونیکی که خودشان در معابر مشخص‌شده توسط پلیس راهور نصب خواهند کرد، به اعمال جرایم رانندگی برای متخلفان خواهند پرداخت و جزئیات این جرایم را به پلیس اعلام می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: شرکت‌هایی که توانایی فنی نصب و استفاده از تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای کنترل هوشمند ترافیک را داشته باشند، از نظر پلیس راهور صلاحیت فنی لازم برای انجام این کار را دارند، البته با توجه به اینکه این شرکت‌ها قرار است در ارائه خدمات انتظامی به پلیس راهنمایی و رانندگی کمک کنند، صلاحیت آن‌ها باید توسط سایر نهاد‌های ذی‌ربط نیز تایید شود.

وی با تاکید بر این که موسسات خدمات هوشمند ترافیک صرفا به صورت الکترونیکی خدمات مربوط به کنترل تخلفات رانندگی را ارائه خواهد کرد و قرار نیست به صورت چهره به چهره با شهروندان مواجه شوند، عنوان کرد: این شرکت‌ها مثل نیرو‌های پلیس نیستند که جلوی متخلفان را بگیرند و برای آن‌ها جریمه ثبت کنند، بلکه صرفا براساس سامانه‌های هوشمند و خودکاری که راه‌اندازی خواهد شد، تخلفات را ثبت و به پلیس اعلام می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: دوربین‌هایی که موسسات خدمات هوشمند ترافیک در معابر مشخص‌شده نصب خواهند کرد، توسط خود این موسسات تهیه یا تولید می‌شود و براساس نظر پلیس راهور در مکان‌های تعیین‌شده مستقر خواهد شد. همچنین تا این دوربین‌ها مجوز و کد رهگیری لازم را از پلیس دریافت نکنند و استاندارد‌های مد نظر ما را نگذرانند، در معابر نصب نخواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع برون‌سپاری خدمات اعمال جرایم رانندگی در برخی معابر توسط پلیس راهور به موسسات خصوصی زمانی اجرایی خواهد شد که آیین‌نامه مربوط به آن توسط پلیس تکمیل شود و در نهایت، به تصویب هیات دولت برسد که امیدواریم این اتفاق در سال ۱۴۰۳ رخ دهد.

جرایم جدید رانندگی اعلام شد 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای رانندگی در حالت مستی ۴۰۰ هزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی برای وسیله نقلیه شخصی و ۲۰ نمره منفی هم برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است که علاوه بر این راننده به مراجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.

به گزارش صدا و سیما، سرهنگ فیروز کشیر درباره بند‌های ۵ تا ۱۰ جدول نمرات منفی گفت: ۲۰ تخلف حادثه ساز موجب نمره منفی می‌شود که در برخی مواقع جمع این نمرات منفی باعث می‌شود تا به راننده خدمات ارائه نشود. 

سرهنگ کشیر گفت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها یکی از تخلفات حادثه ساز است که برابر با جدول تخلفات حادثه ساز ۱۵۰ هزار تومان جریمه و ۵ نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و ۷ نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین برای تخلف سرعت ۳۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز نیز ۲۰۰ هزار تومان جریمه و ۵ نمره منفی برای خودرو‌های شخصی و ۱۰ نمره نیز برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است. 

جریمه رانندگی

وی گفت: تخلف عبور از محل ممنوع نیز ۹۰ هزار تومان اعمال قانون و ۴ نمره منفی برای خودرو‌های شخصی و ۶ نمره نیز برای وسایل نقلیه عمومی در پی خواهد داشت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین تخلف تجاوز به چپ از محور راه نیز ۷۵ هزار تومان جریمه و ۵ نمره منفی برای خودرو‌های شخصی و ۹ نمره نیز برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

 فردا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه