اخبار روز | اخبار جدید

لایحه ی جدید مجلس در بحث عفاف و حجاب | جریمه ی سنگین بی حجابی و بد حجابی تصویب شد!

لایحه ی جدید مجلس برای قانون عفاف و حجاب تصویب شد.

لایحه ی جدید مجلس در بحث عفاف و حجاب | جریمه ی سنگین بی حجابی و بد حجابی تصویب شد!
کدخبر : 18563
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حجاب یک امر عرفی در جامعه ی ایرانی_اسلامی ما می باشد. زنان بد حجاب که از این امر مهم سر باز می زنند، توسط آمران به معروف شامل جریمه خواهند شد. افراد مشهور و چهره ای که از این قانون حجاب سر باز زده اند، به مراتب شامل جریمه های سنگین تری خواهند شد. اولین قانون در راستا با رعایت حجاب در سال 57 توسط شخص امام خمینی تصویب شد.

 

قانون عفاف و حجاب برای افراد عادی در مرحله اول جریمه ۷ تا ۸ میلیون در نظر گرفته شده اما در مراحل بعدی جرائم خیلی سنگین تری در این قانون دیده شده است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در قانون عفاف و حجاب بین سلبریتی‌ها، بی‎حجابی سازمان یافته، صاحبان مشاغل و مال‌ها، وسایل نقلیه و افراد عادی تفاوت قائل شده است.

اولین جرقه‌های لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی پس از انقلاب در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۵۷ زده شد. چرا که حضور زنان بی‌‌حجاب در اماکن عمومی به خصوص ادارات و سازمان‌‌ها باعث شد تا امام خمینی (ره) به این موضوع واکنش نشان دهد. او گفت: وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زن‌‌ها لخت بیایند. زن‌‌‎ها بروند، اما باحجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار کنند، لیکن با حجاب شرعی باشند.

راه‌حل برچیدن بی‌حجابی چیست؟

از آن زمان بیش از ۴۰ سال گذشته است و سیر ناهنجاری‌های بدحجابی در این مدت از پوشیدن مانتوهای کوتاه، بدن‌نما و چسبناک شروع شد و بعد به ساپورت‌پوشی، مانتوهای جلوباز و ولنگاری در فضای مجازی رسید و البته اکنون هم به مرحله کشف حجاب رسیده است و باز مسؤولان همچنان تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی دارند.

مردم می‌پرسند در این شرایط جنگی هنجارشکن‌ها که با حمایت غرب و دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم همراه است، راه‌حل برچیدن بدحجابی و برهنگی زنان از جامعه اسلامی چیست؟

بگذارید برای پاسخ به این سؤال، گریزی به شرایط کشور در بهمن و اسفندماه سال ۱۳۹۸ بزنیم. ویروس منحوس کرونا در آن روزها سایه انداخته بود و از سلامت جامعه و آمارهای مربوط به فوت شهروندان خبرهای خوبی منتشر نمی‌شد. در این شرایط دولت جمهوری اسلامی با وضع قوانین سخت توأم با اقدامات ایجابی و سلبی بر آن شد که این شرایط بحرانی را مدیریت کند. حتی ستاد مقابله با کرونا برخی سازوکارهای عادی و مناسک مهم کشور را زیر سؤال برد؛ به طور مثال نمازجمعه‌ تعطیل شد، درب حرم‌‌ها بسته شد، مدارس و دانشگاه‌ها هم تعطیل شدند و به صورت مجازی برگزار شدند. امکان سفر هم نبود و در چنین شرایطی واکسن زدن و ماسک زدن اجباری شد. چون شرایط سلامت کشور قرمز بود. با این وجود برای مبارزه و رخت بستن این بیماری منحوس، فرهنگ‌سازی همراه با اقناع مردم صورت گرفت تا بعد از گذشت بیش از یک سال، شرایط کشور به وضع آبی برسد.

طرحی که می‌تواند درباره حجاب کارساز باشد

آیا با این تجربه نمی‌توان برای عفاف و حجاب چنین کاری کرد؟ اگر به سال ۱۴۰۰ سال برگردیم، پاسخ سؤالمان را بهتر پیدا می‌کنیم. در چنین سالی زمزمه تدوین طرح جامع عفاف و حجاب از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شنیده شد. طرحی که با بروزرسانی برخی پارامترها، می‌خواهد به قوانین موجود عفاف و حجاب سروسامان دهد. متن این طرح در ابتدا در اختیار نخبگان، اندیشمندان، صاحبنظران و حتی مسؤولان کشور قرار گرفت و تاکنون هشت بار ویرایش‌ شده تا با برطرف شدن برخی خلاءها و نقص‌ها یک‌بار برای همیشه قانونی جامع و کارآمد همراه با زیرساخت‌های کافی ارائه دهد. البته طرح جامع عفاف و حجاب هم اکنون منتظر تصویب مجلس شورای اسلامی است که در صورت تصویب با تبدیل شدن به قانون، راهی مطلوب برای ساماندهی حجاب و برچیدن بی‌حجابی در چنین شرایطی است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه