بررسی شرایط تحصیل در روسیه و 5 مزیت آن

برای پذیرفته شدن در دانشگاه های پزشکی روسیه، بهتر است از شرایط تحصیل پزشکی در روسیه شامل نحوه دریافت پذیرش تحصیلی، هزینه تحصیل و زندگی در روسیه و ... آشنا باشید.

بررسی شرایط تحصیل در روسیه و 5 مزیت آن
کدخبر : 24127
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 امروزه بخش زیادی از مردم کشور ایران به دلایل مختلف علاقه مند به اخذ ویزای روسیه هستند. همان طور که می دانید کشور روسیه به ارائه چندین نوع ویزا می پردازد که یکی از پرطرفدار ترین آن ها، ویزای تحصیلی است. سالانه بخش زیادی از مردم کشور ایران به منظور تحصیل در کشور روسیه به این کشور مهاجرت می کنند. با این حال می توان روسیه را به عنوان یکی از گزینه های مطلوب برای ادامه زندگی و تحصیل شناخت. توجه داشته باشید که برای مهاجرت تحصیلی به روسیه نیاز است تا مراحل مختلفی طی شود.

خدمات ویزا برای تحصیل در روسیه

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های مهاجرتی زیادی تاسیس شده اند که شرایط تحصیل در روسیه را برای متقاضیان شفاف سازی می کنند. این مراکز تلاش می کنند تا با ارائه خدمات ویزا تاثیرات مستقیمی را در روند مهاجرت کاربران بگذارند. با این حال پیشنهاد می کنیم تا برای افزایش کیفیت سفر خود، حتما به بررسی شرایط تحصیل در روسیه بپردازید. مبانی مختلفی در این زمینه وجود دارند که شما را با زوایای مختلف مهاجرت به روسیه آشنا خواهند کرد. آشنایی با شرایط تحصیل پزشکی و شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه موجب می شود تا شما با ارزنده ترین رشته های قابل تدریس در این کشور نیز آشنا شوید.

بررسی شرایط تحصیل در روسیه

چرایی تحصیل در روسیه؟

مسائل مختلفی وجود دارند که موجب شده تا شرایط تحصیل در روسیه از دیدگاه بسیاری از مردم کشورمان فوق العاده باشد. در واقع افرادی که قصد تحصیل در یک کشور را دارند، معیار های مختلفی را برای تحصیل در آن کشور در نظر می گیرند. کشور روسیه توانسته است تقریبا به رعایت تمامی پارامتر های یک کشور مطلوب برای تحصیل بپردازد. این معیار ها شامل:

  • سیستم آموزشی باکیفیت و تدریس با سطح کیفی بسیار بالا
  • شهریه های منصفانه
  • ارائه بورسیه های تحصیلی حتی به دانشجویان ایرانی
  • فراهم کردن فرصت های تحقیقاتی و کسب محبوبیت از این طریق
  • اخذ مدارک معتبر از مراکز آموزشی معتبر روسیه

موارد ذکر شده از جمله مواردی هستند که روسیه را تبدیل به یک گزینه فوق العاده برای تحصیل دانشجویان ایرانی کرده اند.

مدارک مختلف برای تحصیل در کشور روسیه

یکی دیگر از شرایط تحصیل در روسیه، ارائه مدارک می باشد. به طور کلی هر مجموعه آموزشی در کشور روسیه به دریافت مدارک خاصی می پردازد. با این حال سعی کرده ایم تا مدارکی که اکثریت مجموعه های آموزشی به درخواست آن می پردازند را به شما معرفی می کنیم. البته شرایط تحصیل پزشکی در روسیه متفاوت است و ممکن است مدارک بیشتری از شما دریافت شود. این مدارک شامل:

  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دوره های پیشین
  • کپی صفحات مشخصات و اعتبار پاسپورت
  • اصل و کپی مدارک شناسایی هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه مقالات و تالیفات علمی در صورت وجود
  • پاسخ آزمایش هپاتیت و ایدز نوع B
  • اصل و ترجمه گواهی سلامت

تحصیل در برترین دانشگاه های روسیه

تمامی مدارک شما باید به زبان روسی یا زبان مشخص شده از سوی کشور روسیه ترجمه شوند. توجه داشته باشید که توافقات دوجانبه مطلوبی میان دو کشور ایران و روسیه شکل گرفته که در این توافق ذکر شده اصلی، ایرانیانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه کرده اند، نیازی به تاییدیه مدارک تحصیلی نخواهند داشت. همین مسئله مسیر مهاجرت شما را هموار تر خواهد کرد.

شرایط تحصیل در روسیه با رشته های مختلف

کشور روسیه از جمله کشور هایی بوده که به جذب دانشجویان رشته های مختلف می پردازد. البته رشته هایی که در سطح جهانی کاربرد های بیشتری را دارند، از سوی دانشگاه های این کشور بهتر جذب می شوند. با این حال می توان دریافت که محدودیت خاصی از جهت پذیرش دانشجویان مختلف با رشته های گوناگون وجود ندارد. البته نیاز است که بدانید، شرایط تحصیل پزشکی در روسیه بسیار راحت تر از سایر رشته ها می باشد. به دلیل استقبال بهتر این کشور از دانشجویان رشته پزشکی، شرایط ایده آل تری برای آن ها در نظر گرفته شده است. به همین دلیل نیز افراد زیادی علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های روسیه هستند.

لازم به ذکر است که شرایط تحصیل دندان پزشکی در روسیه نیز تقریبا مشابه شرایط تحصیل پزشکی در روسیه می باشد. البته تفاوت هایی در میان دوره های تحصیلی دو رشته فوق وجود دارد. رشته های پزشکی 6 سال و رشته های مربوط به دندانپزشکی 5 سال به تحصیل می پردازند. لازم به ذکر است که بیش از 100 شاخه از سوی دانشگاه های روسیه برای تحصیل در کشور روسیه طراحی شده است. دانشگاه های نووگورود و دانشگاه دوستی کشور روسیه از جمله مراکز علمی معتبر برای تحصیل در رشته های پزشکی به شمار می روند.

تحصیل مهاجرین در روسیه

هزینه های تحصیل در کشور روسیه

در بررسی شرایط تحصیل در روسیه نیاز است تا دقت ویژه ای را به هزینه های مربوط به تحصیل داشته باشید. به دلیل وجود نوسانات ارز در کشور ایران، شرایط تحصیل در بسیاری از کشور های خارجی سخت تر شده است. با این حال روسیه به دلیل ارتباطات مطلوبی که با ایران دارد، شرایط مناسب تری را به وجود آورده تا دانشجویان به شکل راحت تری به تحصیل بپردازند. بر اساس آمار های منتشر شده، برای تحصیل در ارزان ترین رشته های این کشور نیاز به پرداخت مبالغی معادل 1700 دلار می باشد. این مبلغ کمترین میزان شهریه در روسیه است. همچنین برای تحصیل در رشته های پزشکی کشور روسیه ک

ه جزو گران ترین رشته های این کشور است، مبالغی معادل 13000 دلار در طول سال پرداخت می شود.

لازم به ذکر است که شهریه تحصیل در کشور روسیه کاملا متغیر است. دانشگاه های مختلفی در کشور روسیه وجود دارند که با توجه به شرایط خود، به دریافت هزینه های مختلفی می پردازند. بنابراین دانشگاه انتخاب شده از سوی شما به عنوان عامل مهمی در هزینه های نهایی به شمار می رود.

سخن پایانی

در سال های گذشته مراکز زیادی در کشورمان تاسیس شده اند که به ارائه خدمات ویزا می پردازند. بسیاری از متقاضیان با کمک گرفتن از چنین مراکزی تلاش می کنند تا مسیر مهاجرت به روسیه را هموار تر کرده و با شرایط تحصیل در روسیه بیشتر آشنا شوند. قطعا این مسئله موجب می شود تا سطح کیفی مهاجرت شما تا چندین درجه افزایش پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه