وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه 50 میلیونی | وام قرض الحسنه جدید

وام قرض الحسنه هنوز 20 میلیون تومن است؟ | افزایش نرخ وام قرض الحسنه در دستور کار فوری بانک ها!

بررسی ها نشان می دهد تسهیلات قرض الحسنه به غیر از ازدواج و فرزندآوری، برای همه افراد جامعه در دسترس نیست.

وام قرض الحسنه هنوز 20 میلیون تومن است؟ | افزایش نرخ وام قرض الحسنه در دستور کار فوری بانک ها!
کدخبر : 23581
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه وامی است که بانک ها در جهت کمک به اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته است. وام قرض الحسنه وامی است که بانک ها در جهت کمک به اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته است. وام قرض الحسنه از محبوب ترین وام ها در بین مردم است چون همانطور که از نام آن پیداست وام قرض الحسنه وامی با نرخ سود کمتری نسبت به دیگر وام هاست.

با گسترش سازمان بانکداری، مجتهدان گرفتن وام قرض الحسنه با کارمزد اندک را جایز دانسته اند، در کشور ما ۲ بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک رسالت پرچمدار قرض الحسنه بوده و طبق این فرهنگ وام‌های زیادی پرداخت کرده اند، اما نکته اینجاست که با گسترش تورم در جامعه و بی ارزش شدن و ارزان شدن پول، مبالغی که بانک‌ها به عنوان قرض الحسنه پرداخت می‌کردند دیگر نمی‌تواند درد زیادی از مردم رفع کند، به عنوان مثال ارزش ۲۰ میلیون تومان امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با ۲۰ میلیون تومان سال ۱۳۹۹ نبوده و قدرت خرید آن بیش از ۲ برابر کاسته شده است.

وام قرض الحسنه

طبق قانون بانکداری اسلامی، تسهیلات قرض الحسنه نوعی از عقود بانکداری اسلامی است که در آن بانک باید برای نیازهای فرد قرض گیرنده وام دهد و در این نوع وام دادن، کسب سود برای بنگاه بانکداری موضوعیتی ندارد، بانک‌ها وظیفه دارند بخشی از تسهیلات خود را به قرض الحسنه تخصیص دهد تا مردم برای نیازهایی مانند ازدواج، درمان بیماری، خرید مسکن و احتیاجات ضروری استفاده کنند.

قرض الحسنه چیست؟

بانکداری اسلامی نوعی از بانکداری است که در آن برای اعطای وام و تسهیلات تاکید بر بدون ربا بودن شده است. به همین دلیل است که بانکداری به دو نوع ربوی (بانکداری غربی) و غیر ربوی (بانکداری اسلامی) تقسیم بندی شده است. اما آن چیزی که به عنوان بانکداری اسلامی در کشور ما رواج دارد، روشی بین بانکداری متعارف و بانکداری اسلامی است چرا که تغییر ساختاری و اجرای تمام و کمال بانکداری اسلامی در کشور هزینه بر و زمانبر است. برای برقراری کامل سیستم بانکداری بدون ربا باید ثروت و درآمد به طور عادلانه بین تمامی مردم جامعه توزیع شود و عدالت اقتصادی و اجتماعی مستقر شود. مضاربه (بازرگانی داخلی – صادراتی – وارداتی)، مشارکت مدنی (بازرگانی – تولیدی – صادراتی – مسکن و ساختمان)، فروش اقساطی (مواد اولیه – ماشین آلات – مسکن)، سلف، اجاره به شرط تملیک، قرض الحسنه (ازدواج – تعمیر و تأمین مسکن – کمک هزینه درمان – کمک هزینه تحصیلی) و جعاله از انواع عقود بانکداری اسلامی است که دریافت هر کدام از هر بانک شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه حداکثر ۳ سال و به صورت پرداخت اقساط ماهیانه است و حداکثر کارمزد دریافتی باید تا ۴ درصد باشد. در صورت تأخیر در پرداخت اقساط نرخ جریمه تأخیر ۱۲ درصد خواهد بود که محاسبه شده و اخذ خواهد شد.

وام قرض الحسنه

رؤیای برداشته شدن ضامن برای تسهیلات قرض الحسنه با مدل اعتبار سنجی

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برای تسهیلات بالای ۲۰ میلیون تومان هنوز نیاز به ضامن وجود دارد، مدل موفق اعتبارسنجی توسط شرکت اعتبارسنجی ایران که تحت نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند، باعث شده رتبه اعتباری ملاک تسهیلات زیر ۲۰ میلیون تومان برای بسیاری از بانک‌ها باشد، اما هنوز مدل اعتبار سنجی برای تسهیلات بالای ۵۰ میلیون تومان به نحوی که از ضامن بی نیاز باشد وجود ندارد.

برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان هنوز به یک نفر ضامن نیاز دارید و برای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان به ۲ ضامن معتبر وجود دارد که تهیه آن برای بسیاری از افراد مشکل است.

نظام بانکداری ایران اگر با حذف ضامن به دنبال اعتبارسنجی برود و راهی برای فرار از پرداخت اقساط نباشد، دیگر نیازی به ضامن نبوده و مردم می‌توانند به صورت فوری تسهیلات خود را ثبت و دریافت کنند.

وام‌های قرض الحسنه مبالغ بالا به پولداران می‌رسد

هدف کسب تسهیلات قرض الحسنه برای افراد متوسط، کارمند و کارگر است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر قرض الحسنه به افرادی تعلق می‌گیرد که پول مازاد داشته باشند و بتوانند پول خود را نزد بانک چند ماهی در حساب بخوابانند، روح این نوع تسهیلات با قرض الحسنه در تضاد است./ مهر

وام قرض الحسنه

آغاز ثبت نام وام بدون ضامن 100 میلیونی

افرادی که مایل به دریافت وام خرید کالای بانک تجارت به نام کالانو هستند باید اعتبار خوبی داشته باشند. زیرا به منظور پرداخت این تسهیلات نیازی به ارائه ضامن رسمی یا سند ملکی نیست. ضمانت مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات داشتن اعتبار مورد نظر بانک، چک دیجیتال و سفته الکترونیکی است.

گفتنی است، افرادی امکان استفاده از این وام را دارند که قبلا از تسهیلات خرید کالا استفاده نکرده باشند. نرخ سود این وام 23 درصد بوده و وام گیرندگان بعد از دریافت آن باید حداکثر در 24 ماه عمل تسویه را انجام بدهند. افراد به منظور دریافت این وام باید مراکز و فروشگاه‌هایی مانند پاکشوما، کویر موتور و انتخاب الکترونیک را برای انجام خریدهای خود در نظر داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان پرداخت اقساط، میزان هر قسط به 5 میلیون و 237 هزار و 331 تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات 25 میلیون و 695 هزار و 934 تومان است و جمع رقم وام و سود آن نیز 126 میلیون و 745 هزار و 934 تومان خواهد بود.

برخی از نکات مهم و قابل توجه درباره وام کالانو بانک تجارت

لازم به ذکر است که به منظور دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست و مشتریان باید به صورت غیرحضوری از طریق اپلیکیشن باجت اعتبار کالانو را دریافت کنند. افراد به منظور اپلیکیشن باجت باید به مارکت‌هایی مانند بازار یا مایکت مراجعه داشته باشند. / فردا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه