قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز در بازار

قیمت مرغ امروز همه را راهی بازار کرد! | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره تورم بهمن ماه، روز گذشته تکمیل شد، گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم در ماه قبل ۱.۴ بوده که پایین ترین نرخ تورم طی ۲ سال گذشته است.

قیمت مرغ امروز همه را راهی بازار کرد! | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
کدخبر : 23485
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

 داوود منظور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار سازمان برنامه و بودجه درباره تورم بهمن ماه، روز گذشته تکمیل شد که بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم ۱.۴ بوده که پایین ترین نرخ تورم در ۲ سال گذشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: البته به کاهش تورم بلندمدت نزدیک می شویم و تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه نسبت به بهمن سال گذشته به ۳۵.۸ درصد رسیده در حالی که ابتدای امسال تورم نقطه به نقطه ۵۰.۵ درصد بوده است. به عبارتی مجموع تدابیر اقتصادی دولت سبب کاهش نقطه به نقطه تورم شده است.

منظور ادامه داد: همچنین در اقلامی مانند خوراکی و حبوبات شاهد کاهش قیمت هستیم به نحوی که در حبوبات ۵.۹ درصد و در گوشت و مرغ حدود ۴ دهم درصد کاهش داشته ایم./ ایلنا

قیمت مرغ تا تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت (تومان)

ران مرغ بدون پوست و بدون چربی دم

۱۲۸۵۰۰

مغز ران بدون استخوان و بدون پوست

۱۴۹,۵۰۰

سر و ران مرغ بدون پوست.

۱۲۵۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، ریه، گردن و بال.

۱۴۶, ۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، ریه، گردن، بال، بازو.

۱۴۹,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست، بدون دم، گردن شش بال.

۱۳۸,۰۰۰

بال های برشته شده ساده، بدون نوک

۹۵۰۰۰

بازوی ساده کبابی

۷۹, ۵۰۰

مخلوط بال و بازوهای کبابی ساده

۹۲۰۰۰

فیله مرغ

۱۷۸۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۵۰۰۰۰

شنیسل بدون آرد

۱۷۵,۰۰۰

مرغ چینی

جوجه کباب ساده، بدون استخوان و بدون بازو

۱۷۹,۰۰۰

مرغ سوخاری تک استخوانی

ران مرغ چینی ۱۰ عدد

جوجه کنتاکی

قلب مرغ تمیز

۲۹۰۰۰

جگر مرغ

۱۹,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۸۰۰۰

۱۰۰۰ گرم بلدرچین منجمد

۱۱۵۰۰۰

۵۰۰ گرم بلدرچین منجمد

۸۹۰۰۰

بلدرچین کامل تازه (بسته ۱۰۰۰ گرمی)

۱۲۵۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی شده در کیسه (آستین کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته بندی شده در کیسه (پوشش کیسه نایلونی)

۸۱,۵۰۰

مرغ کامل تازه تمیز شده، در بشقاب بسته بندی شده است.

۱۵ بسته تخم مرغ

۴۷۹۰۰

تخم مرغ بسته بندی شده ۲۰ عددی.

۶۲۹۰۰

۹ عدد تخم مرغ در یک بسته

۳۵۹۰۰

بسته ۶ عدد تخم مرغ

۲۹,۹۰۰

منبع: اسمارتک نیوز

قیمت مرغ

قیمت مرغ کاهشی می‌شود؟

 به نقل از ایسنا، مسعود امراللهی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور در خصوص ساماندهی بازار شب عید گفت: با تامین  بسیار خوبی که صورت گرفته امیدواریم شاهد آرامش خوبی در بازار باشیم.

وی افزود: بر اساس وظیفه ذاتی به عنوان دستگاه نظارتی در وزارت جهاد کشاورزی  می‌خواهیم بیشتر نظارت بر تامین کالا داشته باشیم و بیشتر در حوزه انبارها و سردخانه ها و مراکز تولیدی بازرسی‌های خودمان را انجام دهیم که به یک آرامش خوبی در بازار برسیم.

امراللهی همچنین در پاسخ به این سوال که برای ساماندهی بازار مرغ شب عید چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: امسال با تدبیری که وزیر جهاد و معاونت امور دام داشتند برنامه ریزی دقیقی در بحث جوجه ریزی انجام شده است.

مدیر کل دفتر نظارت و بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بازار بر مبنای عرضه و تقاضا است. هر زمان عرصه نسبت به تقاضا پیشی بگیرد و کاهش داشته باشد بازار دچار اختلافات قیمتی می شود. امسال با برنامه ریزی که نسبت به بحث صادرات مرغ  بعد از تامین بازار داخل و دخایر استراتژیک داریم، با همکاری مرغداران  مشکل خاصی در زمینه تامین مرغ مورد نیاز کشور نداریم. کمبودی در این بخش وجود ندارد و حدود ۱۵۰میلیون قطعه جوجه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: سازمان تعاون روستایی در خصوص میوه شب عید اقدامات لازم را انجام می‌دهد و مشکل خاصی در این زمینه نداریم. در خصوص بحث خرمای ماه رمضان نیز تامین کافی صورت گرفته است. سازمان تعاون روستایی مسئول تامین در تمامی استان‌ها شده است. حدود ۹۰۰ تن ذخیره سازی نیز انجام شده است.

امراللهی در پاسخ به این سوال که نظارت بر بازار کالاهای اساسی شب عید بر عهده کدام وزارتخانه است؟ گفت: نظارت بر کالاهای اساسی دو قسمت شده است. با توجه به ابلاغ دولت مبنی بر بازرسی تخصصی در ‌حوزه های مختلف، بازرسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین کالا بوده و نظارت بر توزیع آن بر عهده سازمان حمایت است. در حقیقت بازرسان وزارت جهاد، اتاق اصناف و سازمان حمایت بر بازار شب عید نظارت خواهند داشت.

پیش‌بینی قیمت مرغ تا پایان سال

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان است.

او قیمت هرکیلو ران مرغ ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان، سینه ۱۷۰ هزارتومان و فیله مرغ ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد.

یوسف خانی ادامه داد: با توجه به مازاد عرضه بر تقاضا پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان سال تغییری نداشته باشد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای، تولید ماهانه مرغ گرم از ۳۰۰ هزارتن فراتر می رود که در نهایت ازدیاد عرضه و مازاد تولید علت اصلی کاهش قیمت است.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: با احتساب میزان جوجه ریزی و تولید مرغ گرم، کمبود یا التهابی در عرضه مرغ شب عید و ماه رمضان نداریم./ اقتصاد 100

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه