وضعیت جدید برای یارانه بگیران اسفند ماه تعیین تکلیف شد | واریز یارانه تشویقی و عیدانه در اسفند ماه یا فروردین کلیک خورد؟

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه ماه با یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های یک تا هفت درآمدی (۶۱ میلیون نفر) در حالی اجرایی شده که با خرید از فروشگاه‌های متصل به این طرح یارانه افراد تا سقف ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

وضعیت جدید برای یارانه بگیران اسفند ماه تعیین تکلیف شد | واریز یارانه تشویقی و عیدانه در اسفند ماه یا فروردین کلیک خورد؟
کدخبر : 23380
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه ماه با یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های یک تا هفت درآمدی (۶۱ میلیون نفر) در حالی اجرایی شده که با خرید از فروشگاه‌های متصل به این طرح یارانه افراد تا سقف ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

طرح کالابرگ الکترونیکی که حدود ۶ ماه از اجرای آن در کشور می‌گذرد و در گذشته به شکل پایلوت اجرا شده بود، وارد مرحله جدیدی شده که استقبال از آن را با افزایش مواجه کرده است.

یارانه نقدی

ایرنا در خبری نوشت :مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی آن را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی طرح «فجرانه» نامیده‌اند، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

پرداخت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه برای دهک‌های یک تا هفت

در این طرح افراد مشمول یارانه دهک‌های یک تا هفت درآمدی با خرید ۱۱ قلم کالایی که در سبد کالایی تعریف شده است، می‌توانند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه دریافت کنند.

دریافت این یارانه تشویقی که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد. کافی است فرد از اقلام سبد کالایی (به‌ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم مرغ یک کیلوگرمی، گوشت مرغ یک کیلوگرمی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج ۲ کیلو، قند و شکر یک کیلوگرم، گوشت نیم کیلوگرم) که تعریف شده، خرید کند و مابه‌التفاوت قیمت روز آن با قیمتی که مربوط به سال ۱۴۰۱ است به صورت اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است را دریافت خواهد کرد.

این سبد مشمول تمام اقلام ضروری می‌شود

این سبد که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی را درخصوص برخی جابه‌جایی‌های احتمالی در دهک‌بندی‌های یارانه‌ها ارائه داد و گفت: تغییرات خیلی گسترده نخواهد بود.

سید صولت مرتضوی درباره جابه‌جایی برخی دهک‌های دریافت یارانه‌ها گفت: قانون‌گذار گفته است به صورت سنواتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کند بر همین اساس یک عده به دهک‌های بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند یک عده هم به دهک‌های پایینی، اما نوساناتش خیلی نوسانات جدی نخواهد بود.

ایلنا به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص این‌که آیا تغییری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: اتفاق می‌افتد اما خیلی گسترده نیست.

وی درباره موضع وزارت کار در خصوص این‌که دولت در بحث افزایش حقوق و دستمزدها بیان می‌کند بار مالی زیادی بر عهده آن گذاشته می‌شود، عنوان کرد: از نظر دولت و وزارت کار که جزئی از دولت است، هر قانونی منابع‌اش تامین شود، حتما لازم‌الاجرا است.

مرتضوی در پاسخ به این‌که در صورت عدم تامین منابع چه اقدامی صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم تامین شود./خبرآنلاین

یارانه نقدی

هر آنچه که باید در مورد یارانه ۲۲۰ هزار تومانی فجرانه بدانید

طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور پوشش تورم کالاهای اساسی و ارتقای سلامت غذایی خانوارها به‌خصوص خانوارهای دهک‌های پایین جامعه اجرا شد. در ابتدا، میزان یارانه تشویقی از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۲۰هزار تومان بود که در طرح فجرانه به ۲۲۰هزار تومان افزایش یافت.

 طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور پوشش تورم کالاهای اساسی و ارتقای سلامت غذایی خانوارها به‌خصوص خانوارهای دهک‌های پایین جامعه اجرا شد. در ابتدا، میزان یارانه تشویقی از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۲۰هزار تومان بود که در طرح فجرانه به ۲۲۰هزار تومان افزایش یافته است. در تصویر زیر، تمام جزئیات در مورد طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی آمده است. / اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه