خبر فوری: واریز یارانه نقدی این خانوار تایید شد | برای شما هم پیامک یارانه ای ارسال شد!

همزمان با برنامه های جدید دولت برای گسترش دایره طرح یارانه‌ای نقدی و کالابرگ الکترویک بازار پیامکهای جعلی با عناوین غیر واقعی در خصوص یارانه داغ شده است.

خبر فوری: واریز یارانه نقدی این خانوار تایید شد | برای شما هم پیامک یارانه ای ارسال شد!
کدخبر : 23174
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

همزمان با برنامه های جدید دولت برای گسترش دایره طرح یارانه‌ای نقدی و کالابرگ الکترویک بازار پیامکهای جعلی با عناوین غیر واقعی در خصوص یارانه داغ شده است. در روزهای اخیر همزمان با برنامه های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامکهای جعلی در خصوص یارانه از سرشماره های ناشناس هستیم.

به عنوان مثال یکی از این پیامکها  در ادامه قابل مشاهده است. در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده برای مشاهده یارانه معیشتی  از طریق لینکی در داخل پیامک قرار داده شده پیگیری انجام شود. این درحالی است که به وضوح یک لینک مشکوک با ادرسی نا معتبر در این پیامکها  قرار داده شده که احتمالا  هدف ارسال کنندگان ان سود جویی از مردم است.

یارانه نقدی

از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که بعد از اردیبهشت 1401 و حذف ارز 4200 تومانی، یارانه معیشتی که از سال 1398 برقرا شده بود حذف گردیده و به صورت یکجا یارانه های نقدی 300 و 400 هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز میشود.

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینکهای آلوده و  مشکوک که در قالب پیامک ارسال میشود هشدار داده شده بود.

 از کجا بفهمم دهک چندم هستیم؟ / سه روش آسان برای یافتن دهک یارانه

سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه کنار گذاشته شدند و هفت دهک باقی‌مانده یعنی اقشار کم‌درآمد، مشمول دریافت یارانه هستند.

در پی این تصمیمات، سوال مهمی که برای اغلب خانواده‌ها به وجود آمده است: دهک چندم هستم؟ چگونه بفهمیم دهک چندم هستیم؟ سایت استعلام دهک بندی یارانه؟ از کجا بفهمیم دهک چندم هستیم؟ و… ذهن مردم را درگیر کرده است.

استعلام دهک بندی و استعلام یارانه با کد ملی، سرپرست خانوار باید وارد سامانه حمایت دهک بندی شود و از آن طریق دهک خانواده قابل مشاهده است، روش‌های مشخص نمودن دهک خانواده چیست؟

سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه کنار گذاشته شدند و هفت دهک باقی‌مانده یعنی اقشار کم‌درآمد، مشمول دریافت یارانه هستند. در پی این تصمیمات، سوال مهمی که برای اغلب خانواده‌ها به وجود آمده است: دهک چندم هستم؟ چگونه بفهمیم دهک چندم هستیم؟ سایت استعلام دهک بندی یارانه؟ از کجا بفهمیم دهک چندم هستیم؟ و… ذهن مردم را درگیر کرده است.

مطالب زیادی در این رابطه در سایت نبض بورس منتشر شد، اما می‌خواهیم مجددا به این موضوع بپردازیم و سایت استعلام دهک بندی یارانه و استعلام دهک خانوار با کد دستوری را توضیح دهیم.

یارانه نقدی

سایت استعلام دهک بندی یارانه

برای گرفتن استعلام دهک بندی خانوار باید ابتدا وارد سایت حمایت معیشتی شوید. آدرس سایت استعلام دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir می‌باشد بعد از ورود مراحل زیر را طی نمایید.

۱- گزینه ورود/ثبت نام را انتخاب نمایید.

۲- روی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلیک کنید و یا در همین قسمت کد ملی خود را وارد نمایید.

۳- شماره همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را وارد کنید.

۴- اکنون روی ارسال رمز یکبار مصرف بزنید تا کد تایید به شماره موبایل ارسال شود و حالا رمز یکبار مصرف ارسال شده را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

۵- حالا روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست کلیک نمایید.۴

۶- دهک بندی خود را میتوانید مشاهده کنید.

استعلام دهک خانوار با کد دستوری

استعلام دهک خانوار با کد دستوری: استفاده از کد دستوری (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*) را به عنوان کد استعلام دهک خانوار معرفی کردند که اشتباه است و تنها کاربرد این کد برای اطلاع از اینکه فرد، از یارانه برخوردار است یا خیر، می‌باشد.

استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا

برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن‌شان را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید.

 زمان واریز یارانه بهمن اعلام شد

تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

​در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند. تاریخ واریز یارانه‌ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود. در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود. / اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه