قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا امروز صبح همه را غافلگیر کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه شنبه 17 بهمن ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا امروز صبح همه را غافلگیر کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 23046
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا

بروزرسانی:  سه شنبه 17 بهمن

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 27,307,000

طلای ۲۴ عیار 36,409,000

طلای 18 عیار / 740 26,943,000

طلای دست دوم 26,942,720

آبشده کمتر از کیلو 118,380,000

مثقال طلا 118,320,000

انس طلا 2,019.03

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 317,550,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  290,950,000

نیم سکه تک فروشی 177,600,000

ربع سکه تک فروشی 107,400,000

سکه گرمی تک فروشی 56,200,000

تمام سکه (قبل 86) 289,000,000

نیم سکه (قبل 86) 137,000,000

ربع سکه (قبل 86) 70,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 53,850,000

حباب سکه بهار آزادی 27,850,000

حباب نیم سکه 45,920,000

حباب ربع سکه 41,440,000

حباب سکه گرمی 23,730,000

قیمت طلا امروز 17 بهمن

ایسنا در گزارشی نوشت: هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۳۶ دلار و ۹۶ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا در ۲۰۵۳ دلار و ۵۰ سنت ثابت ماند. شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در هشت هفته اخیر رسید و شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بیش از ۴ درصد رسید.

داده‌های وزارت کار ایالات‌متحده نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه ۳۵۳ هزار شغل افزایش یافته است که تقریباً دو برابر پیش بینی ۱۸۰ هزار شغلی بود که اقتصاددانان نظرسنجی رویترز اعلام کرده بودند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته ایده کاهش نرخ بهره در بهار را رد کرد اما ابراز اطمینان کرد که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی بازخواهد گشت. سرمایه گذاران منتظر اظهارات بسیاری از سخنرانان فدرال رزرو در این هفته برای سرنخ‌های بیشتر در مورد کاهش نرخ هستند.

یک نظرسنجی بخش خصوصی نشان داد که فعالیت خدمات چین در ژانویه کندتر رشد کرد زیرا سفارش‌های جدید کاهش یافتند که نشان از شروعی آرام برای اقتصاد شماره دو جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲.۶۱ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۹۳.۶۹ دلار رسید و پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۳۹.۲۶ دلار رسید.

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات روز دوشنبه ۱۶ بهمن در روند کاهشی قرار گرفت. این افت قیمت به اندازه‌ای بود که سکه امامی نیم میلیون تومان ریزش قیمت داشت و در آستانه برگشت به کانال ۳۰ میلیونی قرار گرفته بود. سکه بهار هم با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به کانال ۲۸ میلیونی برگشت. اما در ادامه معاملات بازار طلا در سومین روز هفته، در پی برگشت قیمت دلار به روند افزایشی، روند کاهشی بازار طلا تعدیل شد و سکه بهار بار دیگر به کانال ۲۹ میلیونی برگشت. سایر قطعات سکه نیز هر چند همچنان نسبت به روز یکشنبه کاهش داشتند، اما روند این کاهش نسبت به نخستین ساعات بازگشایی بازار کمتر شد.

گفتنی است انس جهانی طلا نیز با کاهش ۱۷ دلاری روی رقم ۲۰۲۲ دلاری معامله شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تحلیلگران بازار‌های مالی با وجود کنترل بازار ارز توسط سیاست‌گذار به‌عنوان یکی از فاکتور‌های اصلی تعیین قیمت در بازار طلا، هر گونه پیش‌بینی قیمت طلا را نشدنی می‌دانند. آن‌ها در این فضای بی‌تصمیمی، خرید‌های پلکانی را توصیه می‌کنند و محدوده ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را منطقه شیرینی برای خرید سکه عنوان می‌کنند. برای طلا نیز محدوده دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را کف قیمت در نظر می‌گیرند.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند با توجه به کلیت تورم در کشور و سیاست‌های دولت در سال آینده، فضای کاهشی را نمی‌توان برای بازار ارز ترسیم کرد.

قیمت سکه در سومین روز هفته در تمام قطعات، غیر از سکه امامی کاهش داشت. سکه امامی با افزایش ۹۲ هزار تومانی با قیمت ۳۱ میلیون و ۶۰۲ هزار تومانی معامله شد. سکه بهار افت ۱۰۰ هزار تومانی داشت و بین دو کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی نوسان داشت. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۹ میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه با افت ۲۰۰ هزار تومانی و ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و روی قیمت پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی ایستاد.

قیمت طلا، روز دوشنبه ۱۶ بهمن کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۰۲ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۸۲۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه حباب در خانواده سکه‌ها روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۳۳۶ هزار تومان و سکه بهار ۱۶۰ هزار تومان افزایش داشت. نیم‌سکه ۸۲ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۹ هزار تومان و سکه گرمی ۷۱ هزار تومان کاهش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه