قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا باورنکردنی شد | قیمت طلا امروز همه را غافلگیر کرد

آخرین قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ منتشر شد.

کدخبر : 22864
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 10 بهمن – 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 29,091,000

طلای ۲۴ عیار 38,788,000

طلای 18 عیار / 740 28,704,000

طلای دست دوم 28,703,520

آبشده کمتر از کیلو 126,110,000

مثقال طلا 126,030,000

انس طلا 2,032.34

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 340,340,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 309,800,000

نیم سکه تک فروشی 189,100,000

ربع سکه تک فروشی 118,900,000

سکه گرمی تک فروشی 62,700,000

تمام سکه (قبل 86) 306,000,000

نیم سکه (قبل 86) 142,000,000

ربع سکه (قبل 86) 75,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 61,310,000

حباب سکه بهار آزادی 31,020,000

حباب نیم سکه 49,640,000

حباب ربع سکه 49,020,000

حباب سکه گرمی 28,310,000

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

محمد کشتی آرای در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهارداشت: افزایش قیمت ارز و طلای جهانی باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار شده است.

او درباره اینکه احتمال بازگشت قیمت ها وجود دارد؟ گفت: باید دید بانک مرکزی چه اقدامی در حوزه ارز انجام می دهد چرا که الان عامل اصلی افزایش قیمت ها، رشد قیمت دلار در بازار آزاد است.

این فعال بازار طلا با اشاره به افزایش تقاضا در بازار طلا و ارز تصریح کرد: قیمت سکه قدیم با ۵۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان افزایش ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با ۱۵۰ هزار تومان ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شده است.

وی با بیان اینکه حباب سکه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: طلای ۱۸ عیار با ۷۰ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان شده است.

جهش قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا شد

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با دلیل افزایش قیمت طلا اظهار کرد: تنش‌های سیاسی و اقتصادی در منطقه بخشی از دلیل افزایش قیمت و بخش دیگر هم مربوط به نوسانات بازار جهانی بود که البته این نوسانات در حد افزایش داخلی قیمت طلا نبود اما به هر حال تاثیر خود را گذاشت. اما بخش اصلی مربوط به نوسانات و افزایش قیمت ارز بود که باعث شد تا قیمت طلا و سکه افزایش و بازار التهاب پیدا کند اما با این وجود التهاب بازار طلا نسبت به بازار ارز کمتر بود.

وی ادامه داد: در این مدت افزایش تقاضا اتفاق نیفتاد و بازار طلا روال عادی خودش را طی می‌کند و حتی رکود و کاهش تقاضا هم تشدید شده است. متاسفانه از اول دی ماه تا الان ما دچار کاهش تقاضا و رکود شده‌ایم و همکاران ما به ویژه واحدهای تولیدی اجاره‌ای در پرداخت هزینه‌هایشان با مشکل مواجه شدند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: بخشی از کاهش تقاضا به این دلیل است که مردم هنوز نمی‌دانند در خرید طلا به آنها مالیاتی تعلق می‌گیرد در دراز مدت به طلاهایی که در اختیار دارند مالیات بر عایدی محاسبه می‌شود یا نه. این سوالات در جامعه ما وجود دارد و این موضوع  باعث شده است که رکود بازار طلا تشدید شود.

بذرافشان درباره عرضه شمش توسط بانک مرکزی نیز گفت: عرضه شمش نیز انجام شد اما نتوانست تاثیر زیادی بر کاهش قیمت‌ها داشته باشد اما در مجموع شرایط بازار طلا ملتهب نیست و افزایش در حد 1 تا 5 درصدی که پیش‌بینی می‌شد، بود.

شرط سقوط قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اعلام شد 

خبرآنلاین نوشت: طلا و سکه دیروز در بازار، وارد کانال‌های جدید قیمتی شدند؛ به طوری که سکه در کانال ۳۳ میلیون تومان و طلا، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

تا پیش از این، بانک مرکزی با حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و خبر ورود سکه‌های جدید و بدون تاریخ به بازار، در تلاش برای مهار قیمت طلا و سکه در بازار بود، اما حال به اعتقاد تحلیلگران، شرایط متفاوت است و عامل دیگری جز تقاضا، روی بازار طلا و سکه اثر دارد. محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه می‌گوید: افزایش قیمت ارز و طلای جهانی باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار شده است.

او درباره اینکه احتمال بازگشت قیمت‌ها وجود دارد؟ به تسنیم متذکر می‌شود: باید دید بانک مرکزی چه اقدامی در حوزه ارز انجام می دهد؛ چراکه الان عامل اصلی افزایش قیمت‌ها، رشد قیمت دلار در بازار آزاد است.

با این حال، تحلیلگران بازار طلا اعتقاد دارند چنانچه قیمت اونس جهانی و نرخ دلار در ایران تغییر کند، قیمت طلا و سکه نیز قطعا نوسان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار با افزایش ۱۱۲ هزار تومانی، ۲ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان قیمت پیدا کرد. هر قطعه سکه امامی نیز با رشد یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومانی، به قیمت ۳۳ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان رسید.

در همین حال، سکه بهار آزادی نیز با رشد ۹۶۵ هزار تومانی، در مسیر کانال ۳۱ میلیون تومان قدم برداشت. آخرین قیمتی که در رابطه با سکه بهار آزادی اعلام شد، ۳۰ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان بود. نیم‌سکه هم به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رفت.

اما تغییر قیمت‌ها در حالی در بازار رقم خورد که حباب سکه امامی تغییر آن‌چنانی نداشت و فقط ۲۳ هزار تومان بزرگ‌تر شد. در حال حاضر سکه امامی ۶ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان حباب دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه