عیدی فوق العاده رئیسی : با ثبت نام در طرح 17 تا 17 عیدی خفن بگیرید | عیدی ویژه تا 1 میلیون تومن برای همه یارانه بگیران + لینک ثبت نام!

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۱۲۰ هزار تومان بود، اکنون به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و ۱۷ بهمن در قالب اعتبار در حساب یارانه افراد شارژ می‌شود.

عیدی فوق العاده رئیسی : با ثبت نام در طرح 17 تا 17 عیدی خفن بگیرید | عیدی ویژه تا 1 میلیون تومن برای همه یارانه بگیران + لینک ثبت نام!
کدخبر : 23030
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

معاون وزیر کار: یارانه نقدی را می‌توانید از کالابرگ بردارید ولی مابقی فقط برای خرید استاگر کارت خرید همراه نداشتید با کد دستوری می توانید خرید کنید.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۱۲۰ هزار تومان بود، اکنون به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و ۱۷ بهمن در قالب اعتبار در حساب یارانه افراد شارژ می‌شود.

کالابرگ الکترونیک

سیدرضا یحیوی اظهار کرد: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از اوایل سال جاری، دهک‌های یک تا هفت درآمدی مشمول دریافت امتیاز تشویقی طرح کالابرگ شدند به گونه‌ای که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده در این طرح، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند و به این ترتیب یارانه دریافتی دهک‌های یک تا سه درآمدی به جای ۴۰۰ هزار تومان معادل ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دریافتی دهک‌های چهار تا هفت درآمدی به جای ۳۰۰ هزار تومان در صورت خرید از این سبد، معادل ۴۲۰ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: این سبد ۱۱ قلم غذایی براساس قیمت روز معادل ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که همین سبد براساس مبنای سال گذشته معادل ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان است و به عبارتی مابه‌التفاوت قیمت این سبد طی سال ۱۴۰۱ تا زمان فعلی، ۲۲۰ هزار تومان است؛ اما با اجرای طرح فجرانه که از ۱۷ بهمن آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد، دولت این مابه‌التفاوت قیمتی را جبران کرده است و این حمایت مضاعف دولت از سفره و امنیت غذایی مردم بوده است و از طرف دیگر شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه از میان سبد غذایی تعریف شده، حذف شده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح بیشتر طرح گفت: در گذشته اجباری در طرح کالابرگ وجود داشت به طوریکه هر کس قصد داشت از امتیاز ۱۲۰ هزار تومانی استفاده کند باید ۲۰۰ هزارتومان از یارانه خود را از میان سبد غذایی تعریف شده خریداری کند اما در طرح فجرانه شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی حذف شده است و مبلغ تشویقی دولت از ۱۲۰ هزارتومان به ۲۲۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است. با این حساب یک خانواده 3 نفره مبلغ 1 میلیون و 860 هزار تومان یارانه به کارت کالابرگ الکترونیکی شان واریز خواهد شد.

وی افزود: برای هر کدام از اقلام سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک، اعتباری در نظر گرفته شده است که خانوارها در صورت خرید هر یک از این اقلام با پرداخت مبلغ مبنای آن در سال ۱۴۰۱ از طریق یارانه خود، اعتبار تشویقی آن کالا را دریافت خواهند کرد و اگر یک نفر بخواهد این ۲۲۰ هزار تومان را به طور کامل مصرف کند باید ۱۱ قلم را خرید کند. به عبارتی اکنون خانوارها در صورت خرید این سبد غذایی، به جای پرداخت قیمت روزِ آن که معادل ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است، مبنای قیمت سال گذشته معادل ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان برایشان محاسبه می‌شود و به عبارتی با این افزایش اعتبار، تورم ایجاد شده بر روی اقلام سبد غذایی پوشانده می‌شود.

یحیوی تاکید کرد که اگر یک نفر بخواهد تنها یک قلم از این سبد را خریداری کند تنها اعتبار تشویقی آن قلم به او تعلق می‌گیرد.

کالابرگ الکترونیک

چه کسانی مشمول یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی شدند ؟

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هموطنان هفت دهک اول درآمدی از ۱۷ بهمن به مدت سه ماه، به جای ۱۲۰ هزار تومان، ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی کالابرگ دریافت می‌کنند.

اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه برای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین اول تا هفتم در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

او افزود: در طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

به گفته اشرفی قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از هزینه خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

به گفته او مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

اشرفی اظهار کرد: خانوار‌ها می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا‌به‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات امکان‌پذیر است و یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

او افزود: طرح فجرانه در بستر شبکه ملّی اعتبار (شما) با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

اشرفی تصریح کرد: در این طرح میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی کالابرگی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالا‌های مرجع بوده و در خصوص کالا‌هایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تاکید کرد: شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان برای دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

او ادامه داد: مردم برای شناسایی فروشگاه‌های مشمول طرح می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند.

اشرفی گفت: برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه و همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند./ منبع:دیجی سرگرمی

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه