خیانت هایی که از چشم همسر دور نبود | مرد خیانتکار حواسش به دوربین ها نبود

یک مرد خیانتکار به همسرش که در ایران نبود خیانت می کرد، آن هم در حالی که دوربین مداربسته خانه روشن بود!

خیانت هایی که از چشم همسر دور نبود | مرد خیانتکار حواسش به دوربین ها نبود
کدخبر : 22881
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مهسا از شوهرش شکایت کرده و ضمن درخواست طلاق خواستار خسارت از او هم شده است. مهسا مدعی است شوهرش به او خیانت کرده و باعث بیماری‌اش شده است. مهسا در ادامه می گوید:

چند سال با همسرت زندگی کردی؟

20 سال.

چرا می‌خواهی از او جدا شوی؟

همسرم به من خیانت کرده است. من نمی‌توانم این کار را ببخشم.

فرزند هم دارید؟

یک پسر دارم که در خارج از ایران زندگی می‌کند.

خیانت

چطور متوجه شدی همسرت به تو خیانت می‌کند؟

من روزها سرکار هستم و همسرم هم مغازه‌دار است. ما برای ایمنی خانه دوربین مداربسته کار گذاشته بودیم. بعضی از ساعت‌ها در خانه دوربین خاموش بود. چون همسرم به خانه می‌آمد. چندبار به او گفتم چرا دوربین را خاموش می‌کنی؟ گفت من خانه هستم دیگر نیازی به دوربین نیست. تا اینکه برای دیدن پسرم به سفر خارج از کشور رفتم. شوهرم فراموش کرده بود دوربین را خاموش کند و من که می‌توانستم با تلفنم خانه را ببینم متوجه حضور یک زن در خانه شدم و بعد فهمیدم شوهرم با چند زن رابطه دارد. او یادش رفته بود دوربین را خاموش کند چون خیالش راحت بود که من در ایران نیستم.

به او معترض نشدی؟

اگر همان زمان حرفی می‌زدم، مدارک را پاک می‌کرد. بعد از اینکه به ایران آمدم، به او گفتم متوجه همه چیز شده‌ام و درخواست طلاق دادم.

شما درخواست غرامت هم کرده‌اید، چرا؟

بعد از کاری که همسرم کرده بود من دچار افسردگی شدیدی شدم و حالا درخواست غرامت کرده‌ام.

درخواست مهریه و نفقه هم کرده‌ای؟

بله. شوهرم آبروی من را برد. من در فامیل آبرو داشتم او با کاری کرده آبرویم را برده ‌است. اگر می‌گفت من را دوست ندارد و می‌خواهد طلاق بدهد برایم چندان سخت نبود اما همین که من را نادیده گرفته و خیانت کرده باعث شده تا هیچ گذشتی نداشته ‌باشم.

خیانت

پسرتان خبر دارد؟

هنوز به او چیزی نگفتیم اما بالاخره متوجه می‌شود. این چیزی نیست که بشود پنهانش کرد. ضمن اینکه وکیلم گفته حتما شوهرم محکوم می‌شود. من هم گذشت نمی‌کنم تا مجازات شود.

خیانت کردن امروز یک موضوع فراگیر در زمینه حقوق است که معمولا باعث فروپاشی کانون خانواده می شود . بعضی از افراد هستند که بعد از متوجه شدن خیانت همسر خود به خاطر حفظ آبرو و یا وجود فرزند آن را مخفی کرده و بعضی هم از همسر خود شکایت می کنند و به دنبال اجرای حکم حقوقی آن هستند .

اما از آنجایی که خیانت کردن جزو موارد منافی عفت ( کاری که خلاف عرف جامعه باشد ) محسوب می شود ، حتی اگر این عمل شاکی خصوصی هم نداشته باشد ، باز هم مجازات شخص خیانت کار از بین نمی رود . به همین دلیل در ادامه این مقاله در مورد جرم خیانت و آثار حقوقی آن توضیح دادیم .

منظور از خیانت چیست ؟

جرم خیانت در ماده 637 قانون این‌ گونه تعریف شده است که « هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت ( محرم نشده باشند ) نباشد مرتکب خیانت ( غیر زنا ) شوند ، به 99 ضربه شلاق محکوم خواهند شد . »

خیانت

منظور از خیانت یعنی خلاف وعده عمل کردن ، یعنی شما حرف هایی را با همکار یا دوستتان بزنید که اگر همسرتان بشنود ناراحت شود جوری که دیگر به شما اعتماد نداشته باشد . به طور کلی منظور از خیانت رابطه ای است که خارج از چارچوب ازدواج باشد و شخصی ، به جای تجربه کردن لذت های مختلف با همسر خود ، آن را با فرد سومی تجربه کند که این موضوع باعث زیر پا گذاشتن تعهد ، از بین رفتن رابطه و در نهایت عذاب وجدان فرد خیانت کار نیز می شود .

وقتی زن و شوهری با همدیگر پیمان ازدواج می بندند ، وارد دنیای جدیدی می شوند . یعنی تمایل خود را برای داشتن یک تعهد طولانی نسبت به همدیگر ابراز کرده اند و با آغاز رابطه موظف هستند به این تعهد و پیمانی که بستند پایبند باشند و هر گونه کار یا فعالیتی که خارج از آن تعهد باشد خیانت به حساب می آید .

آثار حقوقی خیانت

از نظر قانون زن و مردی که با هم پیمان بستند و ازدواج کردند نباید به همدیگر خیانت کنند اما امروز به دلایل مختلفی مثل بی خطر شمردن خیانت ، کمبود توجه از طرف مقابل ، نبود عشق و علاقه ، هوسرانی و ... باعث زیر پا گذاشتن تعهد و خیانت کردن زن و مرد به یکدیگر می شود .

خیانت کردن آثار حقوقی را به دنبال خواهد داشت که این آثار برای زن و مرد متفاوت است و زمانی که یکی از زوجین متوجه خیانت همسر خود شود و از وی شکایت کند طبق قانون با آن فرد برخورد خواهد شد . در ادامه آثار حقوقی خیانت برای زن و مرد گفته شده است .

خیانت

 آثار حقوقی خیانت زن شوهردار

بعد از اینکه خیانت زن ثابت شود مرد می تواند در مورد ادامه زندگی به تنهایی تصمیم گیری کند و یا حتی طبق ماده 1133 قانون مدنی می تواند با مراجعه به دادگاه برای طلاق زن دادخواستی را ارائه دهد . در این صورت ( اثبات خیانت زن ) حتی اگر در سند ازدواج آن ها حق طلاق به زن داده شده باشد مرد می تواند حق طلاق را از او بگیرد .

اما اگر مردی فقط به زن خود اتهام خیانت بزند و نتواند آن را در دادگاه ثابت کند ، زن می تواند علیه آن مرد اعاده حیثیت ( جبران تمام ضرر و زیان های مادی و معنوی که زن دیده است ) کند .

 آثار حقوقی خیانت مرد متاهل

اگر مردی به طور مخفیانه و بدون اجازه همسر اول خود ازدواج مجدد کند و تاییده دادگاه را نیز برای ازدواج مجدد خود نداشته باشد یعنی خیانت کرده است و طبق قانون حق طلاق از آن گرفته خواهد شد و به زن داده می شود . علاوه بر این ، یکی دیگر از آثار خیانت مرد متاهل آن است که همسرش می تواند از وی ارائه متن تعهد عدم خیانت را مطالبه نماید .

دیگر آثار حقوقی خیانت مرد و زن

اگر زن و مردی متاهل به همسر خود خیانت کنند و رابطه زنا داشته باشند ، جرم زنا بر مبنای شرایط آن دارای مجازات اعدام ، ( رجم ) سنگسار ، صد ضربه شلاق ، تراشیدن موی سر و تبعید است به طوری که :

 اگر زن خیانت کار با مرد متاهل رابطه داشته باشد : حکم آن ها رجم و یا سنگسار است .

 اگر مرد خیانت کار با زن متاهل رابطه داشته باشد : حکم آن ها رجم و یا سنگسار است .

خیانت

نکته : البته در موارد بالا در صورتی که دلیلی برای این کار باشد ، مثلا زن یا مرد خیانت کار دسترسی به همسر خود نداشته باشند قاضی می تواند حکم آن ها را تغییر دهد .

 خیانت مرد به زن و زن به مرد ، در صورتی که نفر سوم از محارم نسبی ( افرادی که به آن ها محرم هستند , ازدواج کردن با آن ها ممنوع است . ) باشد : حکم برای آنها اعدام است .

 مردی که همسر دائم دارد و قبل از این که با او رابطه جنسی داشته باشد به آن زن خیانت کند و با زن دیگری زنا کند : حکم آن 100 ضربه شلاق ، تراشیدن موی سر و تبعید به اندازه یک سال قمری می باشد ./رکنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه