خیانت های ادامه دار امان این زن را برید | این جوان 25 ساله به خیانت ها با طلاق پاسخ داد!!

زنی که نمی‌تواند خیانت‌های شوهرش را تحمل کند، خواستار جدایی از او شد.

خیانت های ادامه دار امان این زن را برید | این جوان 25 ساله به خیانت ها با طلاق پاسخ داد!!
کدخبر : 21811
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با آن که بعد از سه سال دوستی خیابانی پای سفره عقد نشستم اما پدر و مادرم از روابط پنهانی من و خواستگارم هنوز اطلاعی نداشتند به همین دلیل هم با وجود مخالفت های خانواده ام، آن ها را وادار کردم تا با ازدواجم موافقت کنند اما خیلی زود «جیغ خیانت»، روح و روانم را به هم ریخت به گونه ای که…

 اینها بخشی از اظهارات زن ۲۵ ساله ای است که برای پیگیری پرونده طلاق به مرکز انتظامی مراجعه کرده بود. او در حالی که بیان می کرد شما را به خدا به جوانان بگویید عشق های خیابانی فرجامی جزخیانت ندارد، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری شفای مشهد گفت: از دوران کودکی با «شاهین» هم بازی بودم اما زمانی که به سن نوجوانی رسیدم حرف ها و نگاه هایمان رنگ عاشقانه به خود گرفت و این گونه روابط پنهانی ما درحالی آغاز شدکه من ۱۵ سال بیشتر نداشتم. هر روز به بهانه های واهی راهی منزل مادربزرگم می شدم تا «شاهین» را ببینم چرا که آن ها همسایه مادر بزرگم بودند و من از این شرایط برای «عشقی خیابانی» بهره می بردم. بالاخره ۳ سال بعد «شاهین» به خواستگاری ام آمد اما پدر و مادرم که او را جوانی شایسته نمی دانستند با ازدواجمان مخالفت کردند. با این وجود من به این ازدواج اصرار کردم و در حالی پای سفره عقد نشستم که آن ها از روابط پنهانی ما خبر نداشتند.

خلاصه بعد از ۲ سال دوران نامزدی، قدم در خانه بخت گذاشتم و زندگی مشترک ما هنگامی آغاز شد که من به رفتارهای همسرم با زنان غریبه بسیار مشکوک بودم و احساس می کردم او با برخی از مشتریان فروشگاهش روابط نامتعارف دارد. او فروشنده لوازم آرایشی بود و من با زیر نظر گرفتن همسرم به خیانت های او پی بردم. آرام آرام عشق دوران نوجوانی در وجودم پژمرده شد به طوری که روزی سرزده به فروشگاهش رفتم و زنی را با آرایش های غلیظ و پوشش زننده ای دیدم که صدای خنده هایش در فضای فروشگاه می پیچید. «شاهین» تلاش می کرد تا این رفتارهای نامتعارف را در شغلش عادی جلوه دهد اما من یقین داشتم که تلفن های مرموز و دیر آمدن های او به خانه،ریشه در همین ارتباط های خیابانی او دارد. وقتی پسرم به دنیا آمد باز هم «شاهین» نه تنها به خیانت هایش ادامه داد بلکه حالا دیگر به مصرف مشروبات الکلی و کشیدن قلیان نیز روآورده بود و با بهانه هایی مانند «درآمدزایی» شب ها را تا دیر وقت با دوستانش سپری می کرد و من جرئت اعتراض نداشتم.

خیانت

بالاخره کار به جایی رسید که روزی مقابلم ایستاد و از من نیز خواست تا در دورهمی های شبانه اش با دوستان او راحت باشم و در این پارتی های خیانت آلود شرکت کنم اما دیگر نمی توانستم این جیغ های وحشتناک خیانت را تحمل کنم چرا که از آن عشق خیابانی هیچ اثری در وجودم باقی نمانده بود و دوست نداشتم پسرم در آینده شاهد هرزگی ها و خیانت های پدرش باشد. این بود که تصمیم به طلاق گرفتم و راز دوستی پنهانی ۳ ساله ام با «شاهین» را برای خانواده ام فاش کردم و سپس به کلانتری آمدم تا با جدایی از همسرم خود را از این شرایط هولناک نجات دهم اما ای کاش…

با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) بررسی های کارشناسی و اقدامات مشاوره ای در این پرونده به گروه مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی سپرده شد.

از نظر لغوی طلاق به معنای رها شدن است.هر ازدواجی ممکن است به ناسازگاری ختم شود و از همین جهت ، نهاد طلاق پیش بینی شده است تا زن و مرد بتوانند به صورت شرعی به ازدواج خود پایان دهند که مانند دیگر اعمال حقوقی ، آثاری دارد. 

طلاق در فقه یکی از حقوق مرد محسوب می شود اما طبق قوانین فعلی زن هم می تواند از دادگاه تقاضای حکم طلاق کند و یا می توانند باهم برای طلاق توافق کنند . زن و شوهر باید برای تحقق طلاق از هر نوعی تشریفاتی را طی کنند و تصمیم این که آن ها می توانند از هم جدا شوند یا نه با دادگاه است . طلاق به انواع و اقسامی تقسیم می شود که هر کدام از آن ها شرایط خاصی دارند.

از همین جهت، در این مقاله، به این پرسش ها پاسخ می دهیم که طلاق چیست و به چه معنا است و سپس به این می پردازیم که انواع و اقسام طلاق، بر اساس درخواست کننده طلاق کدام است و اقسام طلاق بر اساس امکان رجوع چیست و از منظر قانون مدنی، چند نوع طلاق داریم. 

خیانت

طلاق چیست

در پاسخ به این پرسش که طلاق چیست، باید گفت: واژه طلاق کلمه ای عربی است و به معنای گشودن گره و رها کردن است و در فقه بعنوان از بین بردن ازدواج با لفظ مخصوص می باشد. طلاق امروزه بعنوان یک ابزار برای خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد شناخته می شود و یکی از مرسوم ترین دعاوی ای است که در دادگاه ها مطرح می شود. در قانون مدنی، موادی به این موضوع اختصاص داده شده است و بر اساس این قانون، ما چند نوع طلاق داریم. انواع و اقسام طلاق، عبارتند از: طلاق بائن، طلاق رجعی.

ابطال ثبت واقعه طلاق ، به این صورت است که متقاضی ، باید با تهیه مدارک لازم ، نمونه دادخواست ابطال سند طلاق را به دادگاه ارائه نماید و دادگاه ، در صورتی که وجود یکی از شرایط ابطال طلاق ، از قبیل فقدان شرایط شهود طلاق ، فقدان قصد در طرفین و یا طلاق در زمان حیض یا نفاس را احراز نماید ، طلاق ثبت شده را باطل می نماید .

هرچند طلاق، حق مرد می باشد، اما در شرایطی، زن هم می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند و یا هردوی زوجین می توانند با توافق به زندگی مشترکشان خاتمه دهند. لذا انواع و اقسام طلاق، بر اساس درخواست کننده طلاق به شرح زیر است : 

1طلاق از طرق مرد 

برای درخواست طلاق از طرف مرد ، باید تشریفاتی طی شود ، هرچند طلاق در گذشته به عنوان یکی از حقوق مرد محسوب می شد اما امروزه رعایت این تشریفات الزامی است که در ماده 1133 قانون مدنی نیز بر این نکته تاکید شده است : " مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید. " 

مرد برای این که همسرش را طلاق بدهد باید به دادگاه درخواست گواهی عدم امکان سازش بدهد و پس از آن درصورتی که به دادگاه ثابت کند که امکان ادامه زندگی مشترک برای او وجود ندارد ، این گواهی به او اعطا میشود در این فاصله او باید در جلسات داوری شرکت کرده و همه حق و حقوق زن من جمله مهریه ، نفقه نحله و از این قبیل را به او بپردازد. 

خیانت

2طلاق از طرف زن : 

طلاق از طرف زن به دو طریق ممکن است ، یکی این که وکالت در طلاق ، یا در اصطلاح عرفی ، حق طلاق داشته باشد و دیگری این که به استناد داشتن شرایط عسر و حرج یا شرایط دیگر ، از دادگاه حکم طلاق بگیرد که در زیر هر کدام از این شرایط توضیح داده شده است . علاوه بر این طلاق از طرف زن ناشزه نیز از می تواند از زیر مجموعه های هر یک از این دو نوع طلاق، محسوب گردد.

طلاق با داشتن حق طلاق : مرد می تواند به همسر خود وکالت بدهد که از او طلاق بگیرد ، هر چند داشتن این وکالت به این معنی نیست که زن هر زمان که بخواهد می تواند از شوهرش طلاق بگیرد ، بلکه باید همچنان تشریفات طلاق را طی کند.

طلاق با داشتن عسر و حرج یا شرایط دیگر : در قانون پیش بینی شده است که زن می تواند در شرایطی از دادگاه بخواهد تا حکم طلاق او را صادر کند . این شرایط عبات است از این که مرد نفقه اش را نپردازد ، شوهر بیش از چهار سال غایب باشد و این که موارد عسر و حرج وجود داشته باشد : " به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد "

3طلاق توافقی : در این نوع طلاق طرفین باهم توافق می کنند که از هم جدا شوند و به زندگی مشترک خود خاتمه بدهند ؛ با این حال طرفین باید تشریفاتی را طی کنند و پس از آن می بایست از دادگاه ، تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش کنند./خراسان

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه