قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار امروز نا امید کننده شد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

قیمت دلار امروز نا امید کننده شد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
کدخبر : 21258
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

بروزرسانی قیمت ارزها: شنبه 20 آبان - 08:30

ارز

قیمت (ریال)

دلار 513,260

یورو 549,120

درهم امارات 139,850

پوند انگلیس 629,650

لیر ترکیه 18,000

فرانک سوئیس 570,300

یوان چین 70,500

ین ژاپن 339,820

وون کره جنوبی 390

دلار کانادا 381,000

دلار استرالیا 329,200

دلار نیوزیلند 304,300

دلار سنگاپور 378,300

روپیه هند 6,170

روپیه پاکستان 1,799

دینار عراق 400

لیر سوریه 204

افغانی 6,990

کرون دانمارک 47,300

کرون سوئد 46,000

کرون نروژ 137,090

ریال عربستان 141,100

ریال قطر 1,332,000

ریال عمان 1,663,800

دینار کویت 1,372,500

دینار بحرین 109,500

رینگیت مالزی 14,430

بات تایلند 65,700

دلار هنگ کنگ 5,580

روبل روسیه 302,100

منات آذربایجان 1,280

درام ارمنستان 190,000

لاری گرجستان 5,750

سوم قرقیزستان 47,300

سامانی تاجیکستان 153,300

منات ترکمنستان 151,900

پیش بینی ترسناک از قیمت دلار در هفته های نزدیک

به نقل از برترین ها، برخی تحلیلگران اعتقاد دارند فعال شدن نیروهای کاهشی در بازار ارز ممکن است در هفته آینده به افت قیمتی بیشتر این اسکناس آمریکایی منجر شود.

یکی از مهم‌ترین این دلایل فروکش کردن آتش درگیری‌های منطقه‌ است. این موضوع که به کاهش ریسک‌های بین‌المللی منجر می‌شود می‌تواند بر روندهای بازارهای داخلی نیز اثرگذار باشد.

از سوی دیگر به دنبال کاهش این درگیری‌ها فشارهایی که پیش از این مبنی بر ادعای نقش داشتن ایران در این درگیری‌ها به کشور وارد می‌شد نیز کاهش خواهد یافت که می‌تواند اثر مثبتی بر بازارها در داخل بگذارد.

از سوی دیگر به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به ریاض انتظارات تورمی فعالان بازار اندکی تعدیل خواهد شد.

زیرا هر چند این دیدار به دنبال تحولات فعلی غزه است، اما می‌تواند فصل جدیدی در ارتباطات ایران و عربستان محسوب شده و در آینده نیز به برخی گشایش‌های سیاسی منجر شود.

مجموعه این عوامل باعث شده گروهی از کارشناسان پیش‌بینی کنند هفته آینده کاهش بیشتری در انتظار قیمت دلار در بازار غیررسمی باشد.

احتمال افزایش مجدد قیمت دلار

در این بین برخی کارشناسان اعتقاد دارند کاهش ثبات فعلی قیمت دلار چندان دوام نخواهد یافت و آنچه درحال حاضر در بازار رخ می‌دهد؛ موکول کردن رشد قیمتی به آینده است.

این گروه اعتقاد دارند در شرایطی که اقتصاد ایران تورم‌های بالایی را تجربه می‌کند انتظار اینکه قیمت دلار ثابت بماند چندان منطقی نخواهد بود.

نکته دیگری که این گروه در رابطه با احتمال افزایش قیمت دلار بر آن تاکید می‌کنند؛ نحوه پوشش کسری بودجه توسط دولت است.

اگر این کسری بودجه که پیش‌بینی‌ها آن را تا حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی می‌کنند پولی‌سازی شود، این احتمال وجود دارد که تورم تشدید شده و در این صورت نرخ دلار در محدوده فعلی باقی نخواهند ماند.

 قیمت دلار دوباره پرواز می‌کند؟

 روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: برخی تحلیلگران اعتقاد دارند فعال شدن نیروهای کاهشی در بازار ارز ممکن است در این هفته به افت قیمتی بیشتر این اسکناس آمریکایی منجر شود.

یکی از مهم‌ترین این دلایل فروکش کردن آتش درگیری‌های منطقه‌ است. این موضوع که به کاهش ریسک‌های بین‌المللی منجر می‌شود می‌تواند بر روندهای بازارهای داخلی نیز اثرگذار باشد.

از سوی دیگر به دنبال کاهش این درگیری‌ها فشارهایی که پیش از این مبنی بر ادعای نقش داشتن ایران در این درگیری‌ها به کشور وارد می‌شد نیز کاهش خواهد یافت که می‌تواند اثر مثبتی بر بازارها در داخل بگذارد.

از سوی دیگر به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به ریاض انتظارات تورمی فعالان بازار اندکی تعدیل خواهد شد. زیرا هر چند این دیدار به دنبال تحولات فعلی غزه است، اما می‌تواند فصل جدیدی در ارتباطات ایران و عربستان محسوب شده و در آینده نیز به برخی گشایش‌های سیاسی منجر شود. مجموعه این عوامل باعث شده گروهی از کارشناسان پیش‌بینی کنند هفته آینده کاهش بیشتری در انتظار قیمت دلار در بازار غیررسمی باشد.

احتمال افزایش مجدد قیمت دلار

در این بین برخی کارشناسان اعتقاد دارند کاهش ثبات فعلی قیمت دلار چندان دوام نخواهد یافت و آنچه درحال حاضر در بازار رخ می‌دهد؛ موکول کردن رشد قیمتی به آینده است. این گروه اعتقاد دارند در شرایطی که اقتصاد ایران تورم‌های بالایی را تجربه می‌کند انتظار اینکه قیمت دلار ثابت بماند چندان منطقی نخواهد بود. نکته دیگری که این گروه در رابطه با احتمال افزایش قیمت دلار بر آن تاکید می‌کنند؛ نحوه پوشش کسری بودجه توسط دولت است. اگر این کسری بودجه که پیش‌بینی‌ها آن را تا حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی می‌کنند پولی‌سازی شود، این احتمال وجود دارد که تورم تشدید شده و در این صورت نرخ دلار در محدوده فعلی باقی نخواهند ماند.

تاثیر جنگ غزه بر قیمت دلار، یورو، درهم و لیر

قیمت دلار تا پایان نیمه اول مهرماه در محدوده زیر ۵۰ هزار تومان نوسان داشت، اما همزمان با وقایع غزه دلار حرکت صعودی خود را آغاز کرد. قیمت دلار ۱۵ مهرماه، تحت تاثیر اخباری هیجانی هزار و ۴۴۵ تومان رشد کرد و روز بعد هم به روند صعودی ادامه داد تا به ۵۲ هزار و ۱۳۱ تومان برسد.

قیمت دلار همین روند را ادامه داد و در پایان معاملات ۱۱ آبان یعنی دقیقا یک روز قبل سخنرانی سیدحسن نصرالله براثر شیطنت‌های مداوم تا ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان پیش رفت. بازار آزاد دلار، ۱۳ آبان یعنی فردای روز سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره وقایع غزه و حمایت از حماس، متوجه شد مسیر را اشتباه آمده است. قیمت دلار پس از تخلیه جو هیجانی موجود در ابتدای هفته اخیر بیش از هزار تومان در یک روز ارزان شد و روی پله ۵۱ هزار و ۱۲۶ تومان ایستاد.

یورو روند مشابهی را پشت‌سر گذاشته است. قیمت یورو در روز ۱۵ مهرماه همزمان با اجرای عملیات طوفان الاقصی دو هزار تومان رشد کرد و در ادامه با خیز ۱۰۰ تومانی، در روز بعد به ۵۵ هزار و ۶۲۵ تومان رسید. جو هیجانی بازار تا قبل سخنرانی سیدحسن نصرالله، قیمت یورو را روی ۵۵ هزار و ۶۱۳ تومان نگه داشت، اما پس از اینکه مشخص شد گمانه‌زنی‌ها درباره شعله‌ور شدن جنگ در جبهه‌ای جدید شایعه بوده، قیمت یورو ۷۱۸ تومان ارزان شد و به ۵۴ هزار و ۸۹۵ تومان قناعت کرد.

کاهش قیمت دلار در این مدت حدود دو درصد و میزان افت قیمت یورو ۱.۳ درصد برآورد می‌شود. دلار از ۱۵ مهر تا الان هزار تومان ارزان شده و ارزش یورو در این مدت ۷۳۰ تومان کاهش داشته است.

درهم با سرعت در مسیر نزولی قدم برمی‌دارد. قیمت درهم در روز اول و دوم عملیات مقاومت اسلامی حماس در غزه، به ترتیب ۵۳۰ تومان و ۱۸۱ تومان رشد کرد و به ۱۴ هزار و ۵۸۹ تومان رسید. قیمت درهم قبل سخنرانی، ۱۲۴ تومان افزایش را تجربه کرد اما وقتی روز ۱۳ آبان به پایان رسید و فهمیدیم شایعه با واقعیت تفاوت دارد، درهم ۵۶۱ تومان نسبت به روز اول عملیات حماس ارزان شد و به ۱۴ هزار و ۲۸ تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه