یارانه جدید | اخبار یارانه جدید

یارانه این گروه قطع می شود | تکلیف این گروه ها مشخص شد

یارانه نقدی این افراد قطع خواهد شد | تعیین و تکلیف نهایی دولت برای قطعی یارانه نقدی این خانوارها

یارانه این گروه قطع می شود | تکلیف این گروه ها مشخص شد
کدخبر : 20719
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

معاون رفاه وزارت تعاون گفت: برنامه‌ای برای حذف دهک‌ها در دولت وجود ندارد و تمام کسانی که یارانه می‌گیرند همچنان مشمول دریافت یارانه اند.

یارانه این گروه‌ها از امروز افزایش یافت

بنابر اعلام مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان برداشت و بهره‌مندی از یارانه مضاعف و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی ششم و هفتم (در صورت خرید از لیست ۱۱ قلم کالای سبد غذایی) از «امروز» فراهم و آغاز شد.

به نقل از ایسنا، سیدرضا یحیوی اظهار کرد: با اضافه شدن ۲ دهک‌ درآمدی ششم و هفتم به طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، این دو دهک از «امروز» می‌توانند با خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود (از بین ۱۱ قلم کالای سبد غذایی)، مشمول دریافت یارانه مضاعف و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت تحت پوشش در سطح کشور از ۴۱ میلیون به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد گفت که بدین ترتیب ۸۰ درصد مردم مشمول کالابرگ الکترونیکی شدند.

یحیوی همچنین شرط بهره‌مندی از یارانه تشویقی را خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از بین ۱۱ قلم کالای مشمول سبد و مورد تایید انستیتوی تغذیه ایران شامل، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکراعلام کرد که این تدبیر در راستای از بین بردن فقر غذایی اتخاذ شده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: در مجموع ۱۴۵ هزار فروشگاه در سراسر کشور خدمات مربوط به کالابرگ الکترونیک را به متقاضیان ارائه می‌دهند و مشمولان می‌توانند با نصب برنامه و اپلیکیشن «شما» نزدیکترین فروشگاه متصل به طرح را شناسایی کنند چرا که موقعیت مکانی نزدیکترین فروشگاه به هر فردی نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه یارانه پرداختی به هر فرد در دهک‌های درآمدی ششم و هفتم، ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است، با جاری شدن طرح کالابرگ در میان این دهک‌ها، مبلغ یارانه هر فرد در صورت خرید از سبد غذایی به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ این در حالیست که تا پیش از این، ۵ دهک اول درآمدی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیکی بودند.

علیرضا عسگریان در تشریح این خبر اظهار داشت: خوشبختانه دهک‌های ششم و هفتم نیز به طرح جدید کالابرگ الکترونیک اضافه شدند.

وی افزود: با افزوده‌شدن این دو دهک افزایش چشم‌گیری در جمعیت مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیک خواهیم داشت و جمعیت تحت پوشش از ۴۱ به ۶۱ میلیون نفر افزایش می‌یابد که بدین ترتیب بیش از ۸۰ درصد مردم کشور مشمول طرح جدید کالابرگ می‌شوند.

عسگریان با بیان این‌که شرایط استفاده از کالابرگ همانند گذشته است، توضیح داد: اگر هر فردی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌اش را خرید کند، ‌۱۲۰ هزار تومان به وی مبلغ تشویقی تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: مبلغ یارانه تشویقی برای افراد بین دهک اوّل تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومانی افراد از مبلغ یارانه، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به آنان تعلق می‌گیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مردم می‌توانند با نصب برنامه کاربردی «شما» به آن رجوع کرده و از نزدیکترین مغازه محل خود خرید کنند و از مبلغ تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴۵ هزار مغازه در سراسر کشور تجهیز شده و ۲۰ هزار مغازه در صف برای پیوستن به این طرح هستند و در صورت استقبال وارد این طرح می‌شوند.

عسگریان اظهار داشت: طرح ملّی کالابرگ الکترونیک ساده‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین برنامه برای مردم است تا خرید آسانی داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که مردم نهایت بهره‌برداری را از این طرح نمایند چرا که متعلق به خودشان است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است و هر شخص هر مبلغی را که بخواهد می‌تواند استفاده کند.

منبع:اقتصاد نیوز

یارانه کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز جمعه ۲۱ مهر قابل برداشت است.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۲ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز جمعه ۲۱ مهر قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آن‌ها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همچنین در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه به عنوان کالابرگ استفاده شود و از ۱۱ قلم مرتبط با این طرح خریداری گردد مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به یارانه فرد اضافه خواهد شد.

با اضافه شدن دهک‌های ۶ و ۷ به مشمول طرح کالابرگ‌الکترونیک، حالا 7دهک یارانه بگیر کشور می‌توانند از یارانه تشویقی این طرح استفاده کنند.

2 دهک دیگر نیز به طرح کالابرگ الکترونیک اضافه شدند و تعداد دهک‌های درآمدی مشمول این طرح به 7دهک می‌رسد؛ این اقدام دولت در راستای حمایت از معیشت خانوارها و هدایت یارانه نقدی به مسیر اصلی، یعنی تأمین امنیت غذایی خانوارهاست؛ اما اصل ماجرا چیست؟

بعد از اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک، ابتدا خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در 3 دهک پایین درآمدی و بعدازآن کل خانوارهای مستقر به این 3 دهک مشمول طرح شدند. آنها می‌توانستند با اختصاص بخشی از اعتبار یارانه‌نقدی خود به خرید سبد کالابرگ، از یارانه تشویقی برخوردار شوند؛ اما در ادامه ضمن اینکه مشوق‌ها افزایش یافت، بر تعداد خانوارهای مشمول طرح نیز اضافه شد.

از دوم شهریورماه امسال اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به 5 دهک ارتقا یافت و 2 دهک چهارم و پنجم نیز مشمول اجرای این طرح شدند به‌نحوی‌که چنانچه همچون دهک‌های اول تا سوم کم‌درآمد ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود را به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح کالا برگ‌الکترونیک اختصاص دهند مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد به آنها تعلق می‌گیرد. با توجه به آنکه خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم از یارانه ۳۰۰ هزارتومانی به ازای هر نفر برخوردار هستند با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰هزارتومانی، مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به‌عنوان یارانه تشویقی در هرماه به آنها تعلق خواهد گرفت.

با این حساب، تاکنون 5دهک پایین درآمدی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک شده‌اند و درصورت اختصاص 200هزارتومان از یارانه نقدی خود به خرید در این طرح، مشمول دریافت یارانه تشویقی به مبلغ 120هزار تومان می‌شدند که باید در همان‌ماه آن را صرف خرید کالاهای موجود در سبد می‌کردند؛ حالا آنگونه که سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته، خانوارهای دهک‌های ۶ و ۷ نیز مشمول طرح کالابرگ الکترونیک خواهند شد و می‌توانند یارانه تشویقی ۱۲۰ هزارتومانی دریافت کنند. پیش‌تر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احتمال تغییر دهک‌بندی خانوارها و بررسی مجدد آزمون وسع خبر داده بود؛ بر این اساس، اگر تغییراتی در دهک‌بندی‌ها رخ دهد، احتمال جایگاه خانوارها در 9دهک یارانه‌بگیر وجود دارد و اگر کسی در این 7دهک بماند، مشمول طرح کالابرگ خواهد بود. نکته دیگر اینکه قبلاً، وزیر کار گفته بود افرادی که به هر طریق برای دریافت یارانه یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نگرفته و یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه «حمایت» مراجعه و اعتراض‌شان را ثبت کنند. به‌گفته وزیر‌رفاه، اعتراضات بررسی و پاسخ داده و دهک‌های درآمدی براساس آزمون وسع مجدداً بررسی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه