وام ودیعه مسکن به دستور رئیسی اجرایی شد | وام فوق العاده 2.5 میلیارد تومنی ویژه خرید مسکن!!

جدید ترین وام ودیعه مسکن امسال آغاز شد.

وام ودیعه مسکن به دستور رئیسی اجرایی شد | وام فوق العاده 2.5 میلیارد تومنی ویژه خرید مسکن!!
کدخبر : 20182
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

وام ودیعه مسکن

با ۲/۵ میلیارد در این مناطق دنبال خانه باشید

برای رهن کامل خانه ۱۱۰ تا ۱۸۵ متری در تهران با ۲.۵ میلیارد تومان در همه نقاط می توانید یک واحد را معامله کنید.

 اگر برای رهن کامل خانه در تهران ۲.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته اید قطعا با این مبلغ خانه هایی با متراژهای بالا و نوساز در تمام نقاط پایتخت حتی در شمال تهران می‌توانید رهن کنید.

در این گزارش رهن کامل یک واحد ۱۱۰ تا ۱۸۵ متری در تمام منطقه های تهران را بررسی کرده و اگر قصد رهن خانه با ۲.۵ میلیارد تومان در شمال تهران را دارید، می توانید در منطقه ولنجک یک واحد ۱۸۵ متری ۱۷ سال ساخت رهن کامل کنید.

اگر غرب تهران را زیر نظر گرفته اید یک واحد ۱۵۰ متری در مرزداران که نوساز است را می توانید رهن کنید.

برای راحتی شما جدولی را تهیه کرده تا بدانید  اجاره یک واحد ۱۱۰ تا ۱۸۵ متری در تمام مناطق تهران با امکانات متفاوت و با بودجه ۲ میلیاردی برای رهن کامل کجا می توانید گزینه ایده آل خود را پیدا کنید.

با توجه به سال ساخت، منطقه و برخورداری از امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ و انباری قیمت ها متغیر است.

وام ودیعه مسکن

رهن خانه با ۲.۵ میلیارد تومان
محله متراژ مشخصات سال ساخت رهن(تومان)
ولنجک ۱۸۵ ۳خوابه-آسانسور،پارکینگ،انباری ۱۳۸۵ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
زعفرانیه ۱۵۰ ۲خوابه-آسانسور،پارکینگ،انباری ۱۳۹۰ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
سعادت آباد ۱۲۵ ۲خوابه-آسانسور،پارکینگ،انباری ۱۳۹۹ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
مرزداران ۱۵۰ ۳خوابه-آسانسور،پارکینگ،انباری ۱۴۰۲ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
سهروردی ۱۷۰ ۳خوابه-آسانسور،پارکینگ،انباری ۱۴۰۲ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
یوسف آباد ۱۱۰ ۲خوابه-آسانسور،پارکینگ،انباری ۱۴۰۲ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
نیرو هوایی ۱۸۵ ۳خوابه-آسانسور،پارکینگ،انباری ۱۳۹۵ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
سیدخندان ۱۴۵ ۳خوابه-آسانسور،پارکینگ ۱۴۰۲ ۲٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

چه کسانی نمی‌توانند از سقف وام مسکن استفاده کنند

زور وام مسکن در تهران کم است، اما ناامیدی معنا ندارد. در مراکز استان و شهر‌های کوچک با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر که سقف وام خرید خانه متاهل‌ها به‌ترتیب ۶۴۰ و ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شد، اوضاع را به مراتب بهتر می‌توان مدیریت کرد

قیمت اوراق تسهیلات که برای دور زدن صف چشم انتظاران دریافت وام مسکن کاربرد دارد، از زمان تصویب سقف جدید به‌طور مداوم در معاملات فرابورس رشد کرده. این یعنی کسانی که روی طبل ناامیدی می‌کوبیدند و مدام می‌گفتند وام مسکن جدید کارآیی ندارد، احتمالا سرکارتان گذاشته‌اند.

وام خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات در هفته قبل دو برابر شد تا در تهران زوج‌ها بتوانند با تکیه بر یک ۸۰۰ میلیون و یک ۱۶۰ میلیون، روی هم رفته با ۹۶۰ میلیون تومان قدم به میدان رقابت بگذارند و با توسل به آورده شخصی خود صاحبخانه شوند. بله! در تهران زور این وام کم است، اما ناامیدی معنا ندارد. در مراکز استان و شهر‌های کوچک با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر که سقف وام خرید خانه متاهل‌ها به‌ترتیب ۶۴۰ و ۴۸۰ میلیون تومان است، اوضاع را به مراتب بهتر می‌توان مدیریت کرد. به‌نظر ما چند راز مهم دیگر درباره وام خرید مسکن وجود دارد که به دلایلی از شما پنهان می‌کنند.

وام ودیعه مسکن

وام مسکن جدید برای خرید خانه کافی است

وام خرید مسکن تهران برای زوج‌ها به حداکثر ۹۶۰ میلیون تومان می‌رسد. برای رسیدن به سقف رقم قابل پرداخت وام مسکن، باید درخواست پرداخت دوتا وام ۴۰۰ میلیونی و یک وام جعاله ۱۶۰ میلیونی ارائه دهید. متوسط قیمت مسکن در تهران طبق آخرین آمار‌های رسمی که به دی‌ماه سال قبل برمی‌گردد، ۵۵ میلیون تومان بوده است. اگر فرض کنیم قیمت مسکن در تهران روی همان عدد متری ۵۵ میلیون تومان مانده باشد، ارزش ۹۶۰ میلیونی که زوج‌ها باهم به‌عنوان وام خرید مسکن ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند، معادل ۱۷ مترمربع آپارتمان مسکونی در کل تهران است.

قیمت مسکن در محله‌های جنوبی تهران کمتر است و مرکز آمار می‌گوید در منطقه ۱۸ که ارزان‌ترین نقطه بازار پایتخت است، دی‌ماه پارسال بابت هر متر آپارتمان مسکونی حدود ۲۷ میلیون تومان پول ردو‌بدل شده است. اینطوری با همان وام ۹۶۰ میلیونی که زوج‌ها می‌توان در محله‌هایی مثل یافت‌آباد و... دنبال آپارتمان ۳۵ متری گشت.

وام خرید مسکن در شهر‌های بزرگ که مراکز استان‌ها و شهر‌هایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر هستند، امسال نهایتا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. برای رسیدن به این عدد در قدم اول زوج باهم برای دریافت وام خرید مسکن ۳۲۰ میلیونی انفرادی درخواست می‌دهند و اضافه شدن وام جعاله ۱۶۰ میلیونی کل مبلغ تسهیلات را به ۸۰۰ میلیون می‌رساند. عروس و دامادی که به‌عنوان مثال در کرمان وام ۸۰۰ میلیونی خرید مسکن دریافت می‌کنند، قادر هستند با کمک این تسهیلات تقریبا نیمی از بودجه خرید یک خانه ۷۰، ۸۰ متری را تامین کنند. در شهری مثل تبریز که قیمت آپارتمان در محله‌هایی مثل بهار، آزادی و حافظ نسبت به بقیه مناطق کمتر است، همین وضعیت وجود دارد و می‌شود با همان ۸۰۰ میلیون نصف بودجه خرید آپارتمان را تامین کرد.

وام خرید مسکن ۱۴۰۲ در شهر‌های کوچک سقف ۶۴۰ میلیونی دارد. این رقم به شرطی پرداخت می‌شود که زوج باهم برای دریافت وام ۲۴۰ میلیونی انفرادی ثبت‌نام کنند و کنار آن سراغ تسهیلات ۱۶۰ میلیونی جعاله بروند.

جمعیت شهری مثل مبارکه در استان اصفهان طبق آخرین سرشماری کمتر از ۷۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود. در این شهر آپارتمان‌های فول‌امکانات زیادی وجود دارند که قیمت‌شان زیر یک میلیارد تومان است. اینطوری ۶۴۰ میلیونی که زوج متقاضی دریافت وام خرید مسکن ساکن شهر مبارکه دریافت می‌کند، نصف بیشتر قیمت یک خانه را پوشش دهد. اینکه مدام می‌گویند زور وام مسکن کم است، شاید در تهران درست باشد، اما اگر ساکن شهرستان هستید، وضع فرق می‌کند. پس ناامید نباشید.

وام مسکن ۹۶۰ میلیونی، سراسری نیست

وام مسکن از محل اوراق تسهیلات حداقل ۲۴۰ میلیون و حداکثر ۹۶۰ میلیون است. کف رقم وام مسکن به مجرد‌های ساکن شهر‌های کوچک تعلق می‌گیرد. در حالی که مجرد‌های ساکن شهرستان ۳۲۰ میلیون و مجرد‌های ساکن تهران، نفری ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت می‌کنند.

وام مسکن قابل پرداخت به زوج‌ها دو برابر این رقم‌هاست. یعنی رقم وام مسکن مسکن زوج‌ها در شهر‌های کوچک به ۴۸۰ میلیون تومان می‌رسد. اگر در مراکز استان یا شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای دریافت وام خرید مسکن اقدام کنید، می‌توانید دو تا وام ۳۲۰ میلیونی و روی هم رفته ۶۴۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن بگیرید. در تهران به یک زن و شوهر برای خرید مسکن ۸۰۰ میلیون وام تعلق می‌گیرد، اما هنوز تمام نشده...

متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن چه متاهل باشند، چه مجرد می‌توانند همزمان با تسلیم درخواست دریافت وام، علاوه بر اصل تسهیلات، درخواست دریافت وام جعاله هم بدهند. مبلغ وام جعاله در سراسر کشور ۱۶۰ میلیون تومان است و به هر پلاک ثبتی تنها یک وام جعاله مسکن تعلق می‌گیرد.

وام خرید مسکن در صورت اضافه شدن تسهیلات جعاله در تهران برای زوج‌ها حداکثر به ۹۶۰ میلیون تومان می‌رسد. مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند با دریافت وام جعاله، توان خود از محل تسهیلات را تا ۵۶۰ میلیون تومان افزایش دهند.

قسط وام تعمیرات مسکن، جدا از وام خرید محاسبه می‌شود و مهلت بازپرداخت آن پنج ساله است

قدرت وام خرید مسکن در مراکز استان و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت پس از اضافه شدن تسهیلات جعاله برای زوج‌ها تا ۸۰۰ میلیون تومان و برای مجرد‌ها تا ۴۸۰ میلیون تومان بالا می‌رود. زوج‌های ساکن شهر‌های کوچک می‌توانند با درخواست وام جعاله، ۶۴۰ میلیون وام بگیرند و اگر متقاضی مجرد باشد، حداکثر میزان وام مسکن برایش با احتساب تسهیلات اجاره به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

اقساط وام جعاله مسکن، جدا از تسهیلات خرید مسکن محاسبه و دریافت می‌شود و اگرچه نرخ سود آن ۲۲.۵ درصد است، اما باید آن را در مدت پنج سال تسویه کنید. به‌این ترتیب هر قسط وام جعاله مسکن حدود چهار میلیون و ۴۶۰ هزار تومان خواهد بود.

حداقل و حداکثر رقم تسهیلات خرید مسکن

وضعیت متقاضیان

تسهیلات خرید مسکن

تسهیلات جعاله

سقف تسهیلات پرداختی

زوج ساکن تهران

800 میلیون تومان

160 میلیون تومان

960 میلیون تومان

مجرد ساکن تهران

400 میلیون تومان

160 میلیون تومان

560 میلیون تومان

زوج ساکن شهر بزرگ

640 میلیون تومان

160 میلیون تومان

800 میلیون تومان

مجرد ساکن شهر بزرگ

320 میلیون تومان

160 میلیون تومان

480 میلیون تومان

زوج ساکن شهر کوچک

480 میلیون تومان

160 میلیون تومان

640 میلیون تومان

زوج ساکن شهر کوچک

240 میلیون تومان

160 میلیون تومان

400 میلیون تومان

همه نمی‌توانند از سقف وام مسکن استفاده کنند

وام مسکن از محل اوراق تسهیلات با یک شرط مهم پرداخت می‌شود؛ مبلغ وام نباید بیشتر از ۸۰ درصد ارزش ملک باشد. یعنی اگر زوجی قصد دریافت کل رقم ۸۰۰ میلیون تومانی تهران را دارند، باید دنبال خانه‌ای بگردند که قیمتش بالای ۹۶۰ میلیون تومان باشد.

سقف تسهیلات قابل پرداخت به زوج‌های ساکن مراکز استان و شهر‌های بزرگ با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۶۴۰ میلیون تومان است. این دسته متقاضیان به‌شرطی می‌توانند کل رقم تسهیلات را درخواست کنند که خانه مدنظرشان دست‌کم ۷۶۸ میلیون تومان ارزش داشته باشد. سقف تسهیلات قابل پرداخت به زوج‌ها در شهر‌های کوچک یعنی ۴۸۰ میلیون تومان نیز تنها قسمت کسانی خواهد شد که برای خرید خانه‌ای با قیمت حداقل ۵۷۶ هزار تومان پای میز مذاکره می‌نشینند.

اقساط وام مسکن  الزاما ۲۰ میلیون نیست

قسط وام مسکن ۸۰۰ میلیونی قابل‌پرداخت به زوج‌های ساکن تهران، به‌تنهایی و بدون احتساب قسط وام جعاله، ماهی ۱۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان است. زوج‌های ساکن شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها بعد از دریافت وام ۶۴۰ میلیون تومانی باید ماهی ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قسط بدهند.

اقساط قابل پرداخت زوج‌های ساکن شهر‌های کوچک که موفق به دریافت تسهیلات خرید مسکن با رقم ۴۸۰ میلیون تومان می‌شوند، ماهیانه ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان می‌رسد. اگر کسی در چنین شهری، به‌صورت فردی برای وام مسکن اقدام کند و ۲۴۰ میلیون وام بگیرد، باید ماهی چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان قسط بدهد.

قسط وام مسکن ۳۲۰ میلیون تومانی قابل پرداخت به متقاضیان مجرد ساکن مراکز استان و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ماهیانه شش میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است. اگر کسی مجرد باشد و در تهران برای دریافت تسهیلات خرید مسکن اقدام کند، می‌تواند ۴۰۰ میلیون تونان وام بگیرد، اما بابت بازپرداخت آن باید ماهی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

نرخ سود وام مسکن از محل اوراق تسهیلات در مناطق شهری به‌طور معمول ۲۲.۵ درصد است و متقاضی ۱۲ سال برای بازپرداخت وام مهلت خواهد داشت.

قسط وام مسکن به‌شکل پلکانی نیز قابل پرداخت است. با این کار شما به‌عنوان یک زوج ساکن تهران و دریافت‌کننده تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی، باید در سال اول ماهی ۱۴ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان به بانک بدهید. رقم اقساط در سال‌های بعدی با قدم‌های سه، پنج و ۹ درصدی افزایش پیدا می‌کند. انتخاب روش پلکانی با مدل رشد ۹ درصدی کمک می‌کند، قسط وام مسکن پرداختی همین زوج از حدود ۱۲ میلیون شروع شده و پس در سال آخر به ماهی ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد.

پرداخت پلکانی اقساط وام مسکن، این مزیت را دارد که با توجه به روند تورم هر سال فشار پرداخت اقساط بر متقاضیان کاهش پیدا می‌کند.

قسط وام تعمیرات مسکن، جدا از وام خرید مسکن محاسبه می‌شود و مهلت بازپرداخت آن پنج ساله است. با احتساب نرخ سود سالیانه هر متقاضی باید ماهی چهار میلیون و ۴۶۴ هزار تومان بابت دریافت وام تعمیرات مسکن به بانک پول بدهد. اگر ساکن تهران باشید و با همسرتان وام خرید مسکن و تسهیلات جعاله را همزمان کنید، تا پنج سال ناچار می‌شوید ماهی ۲۰ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان قسط بدهید، اما پس از پنج سال، چهار میلیون و ۴۶۰ هزار تومان از فشار اقساط کاسته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه