وام ویژه بازنشستگی60 میلیونی شهریور ماه تمدید شد! | وام فوق العاده بازنشستگی بدون نیاز به ضامن و فقط با فیش حقوق !

وام ویژه بازنشستگی60 میلیونی شهریور ماه تمدید شد! | وام فوق العاده بازنشستگی بدون نیاز به ضامن و فقط با فیش حقوق !
کدخبر : 20045
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

سازمان تامین اجتماعی از افزایش 70 درصدی وام بازنشستگان و مستمر بگیران خبر داد. شرایط دریافت وام بازنشستگان در سال 1401 چگونه است. وام بازنشستگان تامین اجتماعی از 7 میلیون به 12 میلیون تومان رسیده است. واریز وام بازنشستگان و مسمتر بگیران چند ماهی است که آغاز شده است. وام بازنشستگان 6 مرحله ای است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ هزار نفر از بازنشستگان برای دریافت تسهیلات اشاره شده به صورت غیرحضوری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هر ماه قرعه‌کشی انجام می‌شود و تعدادی از بازنشستگان وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت می‌کنند.

اسفندیاری در پاسخ به این پرسش که مرحله بعدی پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی چه زمانی خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آبان ماه مرحله بعدی پرداخت وام‌ها آغاز شود.

وام بازنشستگان

بازنشستگان می‌توانند هر ماه و بر اساس زمان‌بندی که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود، با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

وام بازنشستگان

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

ـ متقاضیان باید حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت کنند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک‌های دیگر وجود ندارد.

ـ داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۲یا همن وام ضروروی، الزامیست.

ـ شرایط سنی مستمری‌بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال‌های گذشته، ۷۰ سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن ۷۷ سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه خواهد بود.

ـ با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

ـ بازنشستگان متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۲ یا همان وام ضروری باید در طی سه سال گذشته از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه کرده است، استفاده نکرده باشند.

وام بازنشستگان

ـ مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ با توجه به تورم موجود، ۸ میلیون افزایش داشته و به مبلغ ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

ـ هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه به نام متقاضی دریافت‌کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد./اندیشه معاصر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه